Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony RX-100 II (of M2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony RX-100 II (of M2)

    Ik heb hier en op andere sites de lof gelezen van de RX100 maar heeft er iemand de opvolger van deze camera? nl de versie II (M2, niet duidelijk wat de "Europese" benaming is)
    Graag uw bevindingen aub? Zou die nog beter zijn dan de RX-100?
    Ik zou dat toestel heel graag kopen maar ik heb nog een "duwtje" overtuiging nodig!
    TIA!

  • #2
    Re: Sony RX-100 II (of M2)

    Ik heb een rx100 vervangen door een rx100 2.
    High iso is een stop beter, enkele menu opties ook verbeterd.
    Kantelbaar scherm is een Nice to have, de mogelijkheid om een zoeker te plaatsen ook. Alleen die prijs.....
    Wat ik veel gebruik is de wifi (iphone/iPad/Mac) werkt als een zonnetje.
    Koop er wel het handgripje bij 15€, het is een glad dingetje, voor je het weet valt ie uit je handen (-:
    Momenteel is de rx100 2 nog steeds de beste kompakt, met zoom ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Sony RX-100 II (of M2)

      Beste dank voor het "duwtje" en voor de tip over de handgrip! Is het scherm werkelijk goed zichtbaar in zonlicht zoals "geadverteerd"?
      Denk dat die hoekzoeker opzet "iets" is? Het ding wordt dan wel astronomisch duur! helaas!

      Comment


      • #4
        Re: Sony RX-100 II (of M2)

        Scherm is ok in zonlicht, als je zonnig weer kiest in het menu. Je krijgt dan een extra boost.
        Die zoeker is momenteel nog te duur. Vind ik.

        Comment


        • #5
          Re: Sony RX-100 II (of M2)

          ja, de prijs van die zoeker, dat was toch wel ff heel hard slikken! :-D

          Comment


          • #6
            Re: Sony RX-100 II (of M2)

            Kun je even iets zeggen over de bijgeleverde netadapter? Als ik eea goed versta is dat een usb lader op de netspanning (AC-UB10, volgens de Sony web site = oud model?) ttz je moet de batterij in de camera laden door die via de mini-usb kabel te verbinden met de lader?
            Wil je een "losse" lader dan moet je 55€ extra ophoesten voor de BC-TRX lader?
            TIA

            Comment


            • #7
              Re: Sony RX-100 II (of M2)

              Sony doet alleen nog maar in-camera opladen als ik me niet vergis. In ieder geval voor de RX100, via micro usb gewoon de batterij in de camera laten en aansluiten op je pc bijvoorbeeld (of in de auto via je gsm lader). En er is ook een 220v adapter bij als je geen pc in de buurt hebt met usb.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Sony RX-100 II (of M2)

                Helemaal juist. Ik laad altijd een in de camera, en heb eentje extra geladen bij. In het begin vloeken, maar eens je het gewend bent, neem je geen lader meer mee, 300 foto's kan met 1 accu, en laden kan met iedere, USB lader (iphone en dergelijke)
                Laden kan dus ook in de auto, of met een externe accu/USB lader , ik heb er eentje van duracell, gaat prima.
                Enkel die prijs van die zoeker hè

                Comment


                • #9
                  Re: Sony RX-100 II (of M2)

                  OK, beste dank!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony RX-100 II (of M2)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Ik heb een rx100 vervangen door een rx100 2.
                    High iso is een stop beter, enkele menu opties ook verbeterd.
                    Kantelbaar scherm is een Nice to have, de mogelijkheid om een zoeker te plaatsen ook. Alleen die prijs.....
                    Wat ik veel gebruik is de wifi (iphone/iPad/Mac) werkt als een zonnetje.
                    Koop er wel het handgripje bij 15€, het is een glad dingetje, voor je het weet valt ie uit je handen (-:
                    Momenteel is de rx100 2 nog steeds de beste kompakt, met zoom ;-)
                    Ik zie op de website van Sony de leather case, is dat gripje jij bedoelt van Sony zelf ?
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony RX-100 II (of M2)

                      Ik denk dat dit de "grip" is die bedoeld wordt ...

                      http://www.sony.be/lang/nl/product/d...essories/ag-r1

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony RX-100 II (of M2)

                        BTW ... gebruikt er iemand een beschermer voor het LCD schermpje? zoals bvb de Sony PCK-LM15?

                        http://www.sony.be/lang/nl/product/d...ction/pck-lm15

                        of iets anders?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony RX-100 II (of M2)

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Ik denk dat dit de "grip" is die bedoeld wordt ...

                          http://www.sony.be/lang/nl/product/d...essories/ag-r1
                          Bedankt
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony RX-100 II (of M2)

                            BTW, enig advies voor de geheugenkaartjes ivm bvb schrijfsnelheid? class 10 zondermeer?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony RX-100 II (of M2)

                              bij mij zit er een class 10 in.

                              Comment

                              Working...
                              X