Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen 6D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen 6D

    Ik ben ah twijfelen voor een nieuw camera te kopen. Ik twijfel tussen de 6D - 7D.
    Momenteel ben ik in het bezit van een 40D deze stilaan ah verslijten is. :-)
    Ik weet niet naar wat ik zou overgaan. De 5D Mark III is momenteel te duur.
    Wat zouden jullie mij aanraden en zijn er al mensen die ervaring hebben met de 6D

    Alvast bedankt.
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Ervaringen 6D

    Geen ervaring, maar denk eraan dat als je EF-s lenzen op je 40D hebt, je deze niet kan gebruiken op een 6D, wel op een 7D.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen 6D

      Hangt deze keuze niet af van welk type foto's je overwegend maakt?
      7D is een "sport" camera, terwijl 6D meer een "landschaps" camera is.
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen 6D

        Ik fotografeer het meeste kinderen zowel in studio als buiten. Alsook af en toe eens sport.
        Ik vind het echt een moeilijke keuze, is de 6D zoveel beter dan een 7D?
        Is de meerkost van 600Eur wat minder ruis waard? Tegenwoordig kan mijn via software toch veel ruis verwijderen.
        www.knfotostudio.be

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen 6D

          canon of een sony

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen 6D

            Voor sport heb je met de 7D het voordeel van de autofocus en de crop (tenzij je een 300mm 2.8 kan veroorloven ipv een 70-200 2.8). Met de 6D kan je hogere sluitertijden aan door de (veel) betere hoge iso's. Ik ben vroeger niet voor de 7D gegaan omdat deze zelfs op iso 100 al zeer lelijke gekleurde ruis toont. De 6D is op dit vlak veel beter.
            Hoge iso is ook meer dan ruis, het zijn ook kleuren, scherpte dynamisch bereik. Al deze zijn veel beter op een 6D.
            De ultieme sportcamera's zijn natuurlijk de 1DX en de D4, maar deze zijn waarschijnlijk geen optie.

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen 6D

              Echt niet twijfelen, ga voor de 6D.
              Vandaag kort getest (bij Grobet in A'pen) in vergelijking met de 70D (en dat is al een nieuwere sensor dan de 7D).
              6D is geeft echt sublieme beeldkwaliteit.
              Zelfs de AF (waar zoveel rond te doen is) vind ik prima. Volgen van voorbijrijdende fietsers ging redelijk, maar het is zeker en vast geen sportcamera.

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen 6D

                Ok dank je wel, ik had idd alleen maar schrik van de AF maar sport ga ik er zeker niet veel mee doen.
                www.knfotostudio.be

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen 6D

                  Ik heb sinds kort ook de 6D in kombinatie met de 24-105 L, kleuren en scherpte zijn naar mijn naar mijn mening prachtig, twijfelde ook eerst tussen de 7D en de 6D. ben blij met mijn keuze
                  Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                  www.ginodepreter.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen 6D

                    Ik denk ook dat de 6D veel beter is dan de reviews willen doen geloven.....zelf voor sport moet dit kukken.
                    Een Canon en een paar bokaalglazen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen 6D

                      Ik heb pas n 6D gekocht en ik was meteen verwonderd over het detail en de scherpte van de foto's. t Voordeel is ook dat het geen groot noch zwaar toestel is.

                      Voor portretten is het idd heel goed geschikt. Sport ms wat minder.

                      Ik vind de 7D overroepen, eigenlijk is het een gepimpte 500D.

                      Voor de meeste mensen is de 1000 euro meerprijs van n 5D3 tgo een 6D niet nodig.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaringen 6D

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Voor de meeste mensen is de 1000 euro meerprijs van n 5D3 tgo een 6D niet nodig.
                        Ik heb de 5D3 nu iets meer dan een jaar staan een 8000 clicks op en heb een week geleden alles ingepakt en in de doos op zolder gestoken.
                        Voormij is fotografie een afgesloten hoofdstuk en voormij moet er niks weg. De mensen willen het wel, maar het mag hen niet teveel kosten.
                        Wel ja, dan blijft het bij mij op de zolder in de doos steken. Mij maakt het geen moer uit dat er daar voor +- 8.000€ aan fotomateriaal ligt weg te rotten.
                        Liever zo dan onder de prijs te verkopen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaringen 6D

                          Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
                          Ik heb de 5D3 nu iets meer dan een jaar staan een 8000 clicks op en heb een week geleden alles ingepakt en in de doos op zolder gestoken.
                          Voormij is fotografie een afgesloten hoofdstuk en voormij moet er niks weg. De mensen willen het wel, maar het mag hen niet teveel kosten.
                          Wel ja, dan blijft het bij mij op de zolder in de doos steken. Mij maakt het geen moer uit dat er daar voor +- 8.000€ aan fotomateriaal ligt weg te rotten.
                          Liever zo dan onder de prijs te verkopen.
                          sorry , maar wat heeft deze uitleg hier mee te maken ????
                          gefrustreerd door het één of ander misschien ????
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaringen 6D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                            sorry , maar wat heeft deze uitleg hier mee te maken ????
                            gefrustreerd door het één of ander misschien ????
                            Alles! Ben gene ocmw waar ze denken spotgoedkoop een top toestel te kopen!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaringen 6D

                              Dit is off topic. Het gaat hier over de ervaringen met de Canon 6D.
                              Een Canon en een paar bokaalglazen.

                              Comment

                              Working...
                              X