Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vegen op CCD?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vegen op CCD?

    Vandaag een paar vegen in mijn foto's ontdekt! Ik dacht dat er vuil op de lens van mijn S7000 zat en dus heb ik die even grondig schoongemaakt, maar de vegen blijven. Daar ik (helaas) GEEN DSLR, maar een prosumer heb, neem ik aan dat de CCD niet vuil kan worden toch? Of heb ik het mis? Iemand een idee?


  • #2
    Kan zeker vuil worden
    Op mijn ccd is meer stof dan op heel mijn zolder
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Dat de CCD ook vuil kan worden twijfel ik niet aan, maar hoe in godsnaam zouden die vegen daarop komen??? Er zitten toch geen kaboutertjes in je toestel?
      Ik zou toch nog eens proberen m'n lens proper te maken. Soms helpt het om in plaats van een droge doek eens zo'n brilpoetsdoekje te gebruiken (naam ontsnapt me) met zo wat alcohol in. Misschien dat het daarmee weg gaat.

      Some stuff

      Comment


      • #4
        Originally posted by FotoFré
        Dat de CCD ook vuil kan worden twijfel ik niet aan, maar hoe in godsnaam zouden die vegen daarop komen??? Er zitten toch geen kaboutertjes in je toestel?
        Ik zou toch nog eens proberen m'n lens proper te maken. Soms helpt het om in plaats van een droge doek eens zo'n brilpoetsdoekje te gebruiken (naam ontsnapt me) met zo wat alcohol in. Misschien dat het daarmee weg gaat.


        Ik poets steeds met zo'n vochtig brildoekje! Misschien nog eens proberen met van die doekjes waarmee stof en vingerafdrukken van CD's geveegd worden?

        Comment

        Working...
        X