Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta dynax 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta dynax 7d

    ik heb tweedehands een minolta 7 D gekocht zo goed als nieuw en heb dan nog aan de lens Konica Minolta AF 17-35mm F/2.8-4 (D) geraakt zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben en ook met die lens

  • #2
    Re: Minolta dynax 7d

    De Dynax 7D is volgens mij het beste 6MPtoestel ooit gemaakt.Jammer genoeg is de mijne defect.Probleem met de CF kaart houder(enkele pinnetjes krom).Fantastische beeldkwaliteit voor 6MP.Alle Minolta AF lenzen en Sony lenzen passen erop.Dus u kan gerust een nieuwe of 2dehandse Sony lens bijkopen(eventueel).Met de lens heb ik geen ervaring.Op de site "www.dyxum.com" kan u alle info ivm.Minolta en Sony lenzen vinden.(ook testen van gebruikers).

    Comment


    • #3
      Re: Minolta dynax 7d

      ik heb ook nog veel annaloog gewerkt met minolta vandaar mijn intresse , met de st modellen MF, jammer dat die mf objectieven niet werken

      Comment


      • #4
        Re: Minolta dynax 7d

        Is de 7D al een collector's item aan het worden of zo ? Ik kwam toevallig dit weekend iemand tegen die eveneens op het punt stond er eentje aan te schaffen .

        Ik heb het altijd een heel leuke camera gevonden. Handig in gebruik, uitstekende beeldkwaliteit en robuust gebouwd.

        Het voornaamste nadeel was een ontwerpfout die bij de meeste 7D's vroeg of laat tot het "first frame black"- of "error 58"-probleem leidt.
        (http://www.dyxum.com/columns/other/f...lack_frame.asp)
        Sony heeft dit jarenlang gratis hersteld (nieuw, verbeterd onderdeel erin dus), maar daar zijn ze een paar jaar geleden mee gestopt.
        Hopelijk heeft jouw camera die update dus gehad.
        Het enige andere puntje dat me soms stoorde eenmaal ik er een a700 naast had, was de niet zo snelle AF. Maar voor veel toepassingen (landschap, portret, ...) is dat niet zo relevant natuurlijk.

        Andere grote plus vind ik de ingebouwde stabilisatie natuurlijk (allereerste toestel met AS trouwens).

        De lens vind ik ook heel goed, zeker als je rekening houdt met de prijs. Een CZ16-35 is natuurlijk beter, maar kost ook 5 tot 10 keer meer.
        Deze 17-35 iets dicht draaien en je krijgt echt wel mooie beelden.

        Als je de 7D-set compleet wil, dan kan je nog even uitkijken naar een KM 28-75/2.8 D. De zusterlens van jouw 17-35 dus, in eenzelfde uitvoering met licht metaal en zwart. Presteert zonder meer uitstekend (- zelfs nog voldoende goed op een a900 full frame in veel gevallen).

        Geniet ervan zou ik zeggen !


        ps: Als je er nog steeds graag analoog bij hebt: de Minolta 7 is eigenlijk een vrijwel identiek toestel qua vormgeving/knoppen, en de 17-35 past daar eveneens op (maar geeft je dan wel FF ).
        Last edited by K-2; 8 september 2013, 20:10.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Minolta dynax 7d

          Er zijn inderdaad nog minolta lovers ; ik heb een af annaloog toestel van minolta de 3000i met bijpassende flits , maar dat is weer met filmpjes werken , maar over die lens 17-35 daar is veel over geschreven en staat bekend als één van de beste lenzen van minolta $250-$300 on eBay, staat er in Dyxum Lens Database ,dus dat zal dan wel tweedehands zijn , ik heb 220 betaald , dat kan kloppen ik vraag me af wat die nieuw gekost heeft
          Last edited by koen1950; 19 augustus 2013, 16:24.

          Comment


          • #6
            Re: Minolta dynax 7d

            Wel de 5D en 7D hebben nog een CCD ipv. een CMOS sensor. Heb zelf nog altijd m'n 5D. Na de kitlens ben ik overgegaan naar de 28-105RS 3.5-4.5 - en eigenlijk is dat "de beste prijs/kwaliteitslens" die ik ooit in m'n handen gehad heb. Heb die in demo kunnen kopen - nadien nog een bijna perfecte beercan (die ik te goedkoop heb weggedaan). De 17-35 (2.8-4) is in feite een herdoopte Tamron (mogelijks met iets betere minolta-coating). Prijs/kwaliteit meer dan behoorlijk - en ook Full-frame geschikt! (uiteraard is de echte Minolta G 17-35 3.5 bakken duurder, en iets beter, maar ook weer niet in verhouding zoveel beter). Samen met de 28-75 die ook in Tamron-variant bestaat (deze hebben we natuurlijk ook), is dit een behoorlijke lens (net als de 28-75 moet je wat afknijpen).
            Zelf heb ik de Tamron 20-40 die weliswaar volledig van metaal is - relatief zeldzaam aangeboden (nee, ik heb een FF dus ik doe die NIET weg) - en in mijn geval zonder kap (hebben we iets op gevonden). Qua kleuren is die wat fletser dan de minolta's - maar voor een groothoek is deze wel scherp. (en zoals gezegd die was niet zoveel duurder als een 2dehandse kitlens - deze jongen kon niet rap genoeg zijn).
            Wat de black-frame betreft op de 7D - weet ik niet of runtime (Hamburg) het nog kan herstellen, mocht het ooit nodig zijn? cfr. Dyxum.
            Als er iemand een gekke prijs wil geven voor de 28-75 - je weet maar nooit (maar ik gebruik 'm nog altijd op feestjes, omdat je dan soms een 75mm wil ipv. 50mm).
            Tegenwoordig komt mijne 17-50 f2.8 van Tamron er bijna niet meer af (of 't moet zijn om door m'n 75-300G afgelost te worden) - da's de oorzaak waarom ik de beercan weggedaan heb (ik kon de G toch niet laten liggen...)? En nu - hebben we daar zware spijt van - de G is ok - maar de beercan = magisch. Als je een goeie vastkrijgt, vasthouden!

            Comment


            • #7
              Re: Minolta dynax 7d

              die beercan staat dat op het opjectief of hoe herken je dat

              Comment


              • #8
                Re: Minolta dynax 7d

                De beercan herken je aan de vaste F4 en aan de bouw.Je kan er bij manier van spreken bijna iemand mee doodslaan.Nadeel is wel de autofocus,minder snel dan bij een moderne lens,maar voor mij goed genoeg.Ik ben nog grootgebracht in de tijd van de MF.

                Comment


                • #9
                  Re: Minolta dynax 7d

                  Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  die beercan staat dat op het opjectief of hoe herken je dat
                  Nee, staat niet op de lens. Het is gewoon een bijnaam omdat de lens blijkbaar op een (groot) blik bier lijkt .
                  Minolta AF 70-210mm F4 (beercan) A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Minolta dynax 7d

                    Als er "AF lens" op de zijkant van de lens staat, is het van de "originele" reeks...staat er "AF" dan is het een modernere versie (en in het geval van de beercan optisch gewijzigd...zonde).
                    Bij jou zou er dus "AF lens 70-210" moeten staan ipv "AF 70-210".

                    Comment


                    • #11
                      Re: Minolta dynax 7d

                      Ah zo,dat wist ik niet,de mijne is gelukkig wel een originele beercan,er staat wel degelijk "AF lens" op de zijkant.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Minolta dynax 7d

                        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                        ik heb tweedehands een minolta 7 D gekocht zo goed als nieuw en heb dan nog aan de lens Konica Minolta AF 17-35mm F/2.8-4 (D) geraakt zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben en ook met die lens
                        Toevallig vorige week ook nog eens een KM17-35 gekocht voor op de a900, en er zat ook nog een 7D bij .
                        Ik ben dit weekend nog eens met 7D + 85/1.4G bezig geweest: resultaat is dat ik deze 7D nu toch maar gewoon ga houden .
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Minolta dynax 7d

                          Gelijk heb je het is een mooi toestel , jammer dat ze gestopt zijn , ik vond ze mooier en steviger dan de sony's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Minolta dynax 7d

                            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                            Gelijk heb je het is een mooi toestel , jammer dat ze gestopt zijn , ik vond ze mooier en steviger dan de sony's


                            Ik heb de KM 7 D met de 16 / 35 mm lens ook nog, hele fijne en goede camera.
                            De huidige Sony camera's die in dezelfde price range vallen als de KM 7D zijn ook heel degelijk, daar is niets mis mee.
                            Sony Alpha 99 + grip, Sony Alpha 77 + grip, Minolta 7D; Minolta 17 - 35; Sony CZ 16-35 2.8; Sony CZ 24 - 70; Sony CZ 135; Minolta 50 mm 1.7; Sony 70 - 200; 50 mm macro, Sony flitser hvl 58 FM etc.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Minolta dynax 7d

                              maar de KM heeft nog meer allure van vroeger , het goeie van vroeger

                              Comment

                              Working...
                              X