Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat doen jullie met je foto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat doen jullie met je foto's?

    Buiten ze op verschillende media en verschillende plaatsen te bewaren. Wat ben je van plan met je foto's.
    Ik stel deze vraag omdat mijn vriend zaliger, hij is 92 geworden, 13,000 dia's aan mij heeft gelaten . Geen van zijn kinderen hadden er interesse voor. Hij was fotograaf bij Agfa Gevaert en daarbuiten trokken we samen de natuur in om te filmen en te fotograferen, dit sinds 1973.
    Op dia en filmavonden werd gebruik gemaakt van copy's om de originelen niet te beschadigen.
    Maar wat nu met al die mooie landschappen en natuur beelden die hij maakte tijdens zijn reizen voor Gevaert? Maar die fotografie is niet te vergelijken met de mogelijkheden van nu.
    Hoe zal de fotografie binnen 30 jaar eruit zien?
    Waar zullen die mooie foto' van nu belanden?

    Rizze

  • #2
    Re: Wat doen jullie met je foto's?

    Oorspronkelijk geplaatst door Rizze Bekijk bericht
    Waar zullen die mooie foto' van nu belanden?
    Daar maak ik me echt geen illusies over. Later zullen mijn kinderen deze in de erfenis aantreffen. En dan zullen ze een heel handige knop vinden op hun keyboard: "del"

    Groeten,
    Geert

    Comment


    • #3
      Re: Wat doen jullie met je foto's?

      Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
      Daar maak ik me echt geen illusies over. Later zullen mijn kinderen deze in de erfenis aantreffen. En dan zullen ze een heel handige knop vinden op hun keyboard: "del"

      Groeten,
      Geert
      lol vermoed ook zoiets.

      ochja, we hebben er fun aan.
      af en toe een superfotoke maken en delen op facebook, eigen site, flickr, ...
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Wat doen jullie met je foto's?

        alle originele opslaan en naar de bank in de kluis.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Wat doen jullie met je foto's?

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          alle originele opslaan en naar de bank in de kluis.
          grt,bouk.
          Hoi Bouk,

          Ga je dan soms naar die kluis om die foto's terug te halen ?

          Greetz

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: Wat doen jullie met je foto's?

            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
            Hoi Bouk,
            Ga je dan soms naar die kluis om die foto's terug te halen ?
            nee... ze staan ook op mijn PC
            maar mocht er wat dan ook gebeuren, brand/diefstal/overstroming/crash pc...mijn foto,s zijn safe voor het nageslacht
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Wat doen jullie met je foto's?

              Wat er met mijn foto's gebeurt als ik er niet meer ben, daarvan lig ik niet wakker.
              Waarschijnlijk worden de harde schijven geformatteerd en voor iets anders gebruikt...
              Zolang ik jaarlijks aan Smugmug mijn bijdrage blijf betalen zullen de foto's online staan, zodra dat abonnement afloopt is het ermee gedaan...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Wat doen jullie met je foto's?

                Waarschijnlijk worden de harde schijven geformatteerd en voor iets anders gebruikt...
                Binnen 30 jaar weet men niet meer wat een harde schijf is, dan zijn het cloud's, nu bij google al 15 GB gratis en op sommige sites tot 500 GB of onbeperkt als je wat reclame niet schuwt.

                Comment


                • #9
                  Re: Wat doen jullie met je foto's?

                  Mijn beste gaan in een boek ieder jaar,en als het huis niet afbrand zal dat het langst blijven, als ze al niet bij de Slegte geraken.
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat doen jullie met je foto's?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    nee... ze staan ook op mijn PC
                    maar mocht er wat dan ook gebeuren, brand/diefstal/overstroming/crash pc...mijn foto,s zijn safe voor het nageslacht
                    grt,bouk.
                    Een kluis ga ik daar niet voor huren. Mijn tweede backup bewaar ik op mijn werk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat doen jullie met je foto's?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rizze Bekijk bericht
                      Binnen 30 jaar weet men niet meer wat een harde schijf is, dan zijn het cloud's, nu bij google al 15 GB gratis en op sommige sites tot 500 GB of onbeperkt als je wat reclame niet schuwt.
                      Je gelooft toch zelf niet dat binnen 30 jaar we nog met laptops bezig zijn, harde schijven, clouds, .... Ik durf zelfs niet na te denken hoe onze DSLR er dan zullen uit zien en hoe beeldverwerking dan zal gebeuren ....
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat doen jullie met je foto's?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                        Een kluis ga ik daar niet voor huren. Mijn tweede backup bewaar ik op mijn werk.
                        maar ook al mijn goud/juwelen belangrijke papieren liggen daar.)(.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat doen jullie met je foto's?

                          Als ik er niet meer ben gooien ze het maar weg. Ik heb er nu lol in en fotografeer niet voor de tijd dat ik er niet meer zal zijn.
                          Wel leuk vind ik dat er foto's van mij bij vrienden en familie aan de muur hangen en bovendien dat er af en toe wel eens één verkocht wordt of dat ze in de één of andere publicatie terechtkomen.
                          http://www.smuttynose.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat doen jullie met je foto's?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rizze Bekijk bericht
                            Buiten ze op verschillende media en verschillende plaatsen te bewaren. Wat ben je van plan met je foto's.
                            Ik stel deze vraag omdat mijn vriend zaliger, hij is 92 geworden, 13,000 dia's aan mij heeft gelaten . Geen van zijn kinderen hadden er interesse voor. Hij was fotograaf bij Agfa Gevaert en daarbuiten trokken we samen de natuur in om te filmen en te fotograferen, dit sinds 1973.
                            Op dia en filmavonden werd gebruik gemaakt van copy's om de originelen niet te beschadigen.
                            Maar wat nu met al die mooie landschappen en natuur beelden die hij maakte tijdens zijn reizen voor Gevaert? Maar die fotografie is niet te vergelijken met de mogelijkheden van nu.
                            Hoe zal de fotografie binnen 30 jaar eruit zien?
                            Waar zullen die mooie foto' van nu belanden?

                            Rizze
                            Doe de mooie dia's er uit, en recupereer de clipjes om je eigen dia's in te steken. ;-)

                            Misschien heeft zijn materiaal en uitrusting nog enige waarde? Je kan het stockeren op je zolder? Of zelf eens een diashow ineensteken met random uitgekozen onpersoonlijke plaatjes met mooie kleuren, gecombineerd met een leuk muziekje op de achtergrond?


                            Mijn foto's zullen in elk geval gewist worden door de volgende generatie... Hoewel, de foto's van de kinderen, waarop zij klein waren? Ze kunnen zichzelf opnieuw zien opgroeien. Interessant genoeg voor hun om misschien niet te wissen?


                            Ik ben me momenteel aan 't toespitsen om boompjes te laten groeien, vanaf het zaadje. En die binnenkort planten. Die zullen hopelijk blijven groeien tot een paar generaties verder, tenzij er een gewillige houthakker langskomt natuurlijk... Hopelijk worden ze niet zo snel gewist als mijn foto's.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat doen jullie met je foto's?

                              Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                              Je gelooft toch zelf niet dat binnen 30 jaar we nog met laptops bezig zijn, harde schijven, clouds, .... Ik durf zelfs niet na te denken hoe onze DSLR er dan zullen uit zien en hoe beeldverwerking dan zal gebeuren ....
                              Deze kan best wel eens aan twee kanten snijden.
                              Ik bedoel maar : als ik zie hoe de toestand in de Maghreb en het Verre Oosten aan het evolueren is durf ik me niets meer als vanzelfsprekend stellen voor de toekomst.
                              Om maar iets te zeggen : het is toch naief om te denken dat we de kernwapentechnologie blijvend zullen kunnen verborgen houden voor de extremisten. Laat ons hopen dat ze eens inzien dat de voorraad maagden niet onuitputtelijk is
                              Onze maatschappij is ook zodanig complex geworden dat we onvermijdelijk vreselijk kwetsbare zenuwknooppunten moeten hebben. Denk aan de gevolgen van een belachelijk vulkaantje genaamd Eyjafjallajökull, een stomme bank genaamd Lehman's en aan wat de fameuze populatie J-curven in de natuur allemaal doen na een tijd : instorten.

                              Comment

                              Working...
                              X