Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel kiezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk toestel kiezen

    Hallo!

    Mijn eerste post hier op dit forum, in de hoop dat jullie me kunnen helpen...

    Ik ben heel erg geboeid door fotografie maar ben er zelf nog een leek in. Ik fotografeer wel veel met m'n digitale camera maar zou nu toch graag een spiegelreflex aanschaffen.
    Wat ik voornamelijk fotografeer is mijn dochtertje. Ze is nogal bewegelijk en m'n huidig toestel kan die beweging niet mooi vastleggen. Of het ligt aan mij...

    In gedachten had ik de Nikon D3200 omdat die denk ik wel een goeie is voor beginners? Alleen weet ik niet welke lens ik er bij moet nemen...
    Of wat zouden jullie mij aanraden?

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Welk toestel kiezen

    Welkom , Zeker eens de zoekfunctie gebruiken van het forum. Zijn recent enkele gelijkaardige topics geweest over mensen die hun 1ste reflex wouden aanschaffen.
    D3200 is zeker geen slechte keuze, je zou om te starten dit kunnen aankopen met een kitlens. Bvb de D3200 + 18-105mm, dat is een goed lensje om mee te starten. Als ik van jou was zou ik ook zeker de subrubriek aangeboden in het oog houden. Staan vaak toestellen tussen.
    http://www.flickr.com/photos/kevin0

    Comment


    • #3
      Re: Welk toestel kiezen

      Zo, hier ben ik terug. Ik heb heel veel opgezocht en gelezen. Mss nog niet voldoende maar dat hoor ik graag van jullie

      Ik heb besloten om voor de nikon d5100 te gaan. Al moet ik die wel nog even gaan "aanvoelen" in de winkel of hij goed in m'n hand ligt.
      Nu had ik over de lenskeuze nog een vraag. Ik zou voor deze gaan:

      NIKON AF-S 50MM F/1.8G

      Waarom? Omdat ik dus vooral binnen fotografeer. Of raden jullie de 30mm aan?! En kan je met deze lens ook buiten degelijke foto's maken? Ik bedoel dan als we een uitstapje maken ofzo. Of neem ik daar dan beter nog de gewone kitlens bij (18-105MM)?

      Comment


      • #4
        Re: Welk toestel kiezen

        Ik heb deze lens ook, het is er een heel goeie. Men noemt zoiets een portretlens omdat die zich daar het meest toe leent, maar je kan er ook goed foto's in openlucht mee nemen. Het enige is dat je in openlucht al snel zal zien dat het ontbreken van een zoom een serieuze handicap is. Als je tijd wil nemen om steeds de positie uit te kiezen kan dan, maar mijn ervaring zegt dat je toch een zoom nodig hebt.

        Maar niets is onmogelijk. Ik heb op reis in San Francisco één van de mooiste van mijn foto's met deze lens genomen. Ik koos dan wel waar ik ging staan en wat ik wou fotograferen. Het was goed weer, sluitertijd zat op 1/4000s. Bijna moest ik de opening toedraaien...
        Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

        Comment

        Working...
        X