Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D MKII - wel of niet ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D MKII - wel of niet ???

    Hallo,

    Ik begin zo het gevoel te krijgen dat Canon nooit een opvolger voor de huidige 7D gaat lanceren nu ze de 70D hebben aangekondigd met bijhorende specs.

    Dan gaat Canon een APS-C sensor bijna hoger moeten prijzen dan hun huidige full-frame (6D). Nu ja, ze kunnen er wat meer snelheid ed. aan toevoegen ...

    Nikon heeft trouwens ook nog geen opvolger voor de D300s.

    Wat zijn jullie meningen ?

    Alvast bedankt.

    Groeten,
    Dirk

  • #2
    Re: Canon 7D MKII - wel of niet ???

    m.i. is 70D de zeer waardige opvolger van de 60D.

    Een opvolger voor de 7D zal al heel wat in huis moeten hebben om mij van toestel te doen veranderen.
    Als er een 7D II komt is die volgens Canon rumours niet eerder voorzien dan halfweg 2014...
    Afwachten dus!
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D MKII - wel of niet ???

      Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
      m.i. is 70D de zeer waardige opvolger van de 60D.

      Een opvolger voor de 7D zal al heel wat in huis moeten hebben om mij van toestel te doen veranderen.
      Als er een 7D II komt is die volgens Canon rumours niet eerder voorzien dan halfweg 2014...
      Afwachten dus!
      Ze hebben zich inderdaad 4 jaar geleden een beetje mispakt om zoveel camera voor dat geld te verkopen.
      Technisch blijkt het niet eenvoudig om nog meer uit een cropsensor te halen, maar het formaat blijft zeer interessant oa voor lange telelenzen.
      De 70D is waarschijnlijk zoals de Nikon D7000 een toestel met zeer goede beeldkwaliteit voor een betaalbare prijs.
      Er zijn nog genoeg features om te verpakken in een 8D crop.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D MKII - wel of niet ???

        Ik heb persoonlijk ook al langer een vermoeden (!!) dat zowel Nikon als Canon hun semi-pro reeks enkel nog gaat uitrusten met full-frame sensors, maar ik kan me natuurlijk ook sterk vergissen.
        Maar zowel de 7d als de d300(s) zijn nu toch al een heel tijdje op de markt....en nog steeds geen echte concrete aanwijzingen of aankondigingen voor een opvolger.
        Wait and see.....
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment

        Working...
        X