Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

    Beste allemaal,
    Graag had ik wat hulp gekregen.
    Wij vertrekken volgend jaar voor de eerste keer op safari en had graag geweten welke camera ik mij best kan aanschaffen.
    Ik ben helemaal geen held in fotografie en ga dat ook nooit worden.
    Lenzen wisselen en met een serieuze fototas met verschillende accessoires rondlopen zie ik ook niet echt zitten.
    Een handig toestelletje dat (bijna) volautomatisch werkt maar toch zeer mooi kan inzoomen zou ideaal zijn.

    Moest er toevallig zoiets bestaan dat ook nog onder water (snorkelen) kan gebruikt worden dat zou pas echt de max zijn of ben ik in dit geval beter om 2 verschillende toestelletjes aan te kopen.
    Groetjes en alvast bedankt voor jullie hulp

  • #2
    Re: Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

    Als ik u was zou ik een bridge aanschaffen..dan heb je alles groothoek en veel tele....ik zou gaan voor de panasonic FZ200 Heeft een groothoek van 25mm en deze gaat tot 24maal optische zoom dat is zowat 600mm...plus heeft deze lens nog een vaste lichtsterkte van f2.8 van groothoek tot zoom. Of de Panasonic TZ40 compacter en evenveel tele zoom.
    Hier een linkje....





    greetz Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Ook ik ga je een bridge aanraden, maar zou naast the Panasonic zeker ook Fuji een kans geven.
      Hopelijk leest Franciskine mee want de beste man heeft menig Fuji bridge camera gehad en kan je voor de Fuji zeker op weg helpen.
      Koop zeker een extra batterij en wat geheugenkaartjes erbij, geen luxe op ren safari.

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

        Ik kijk regelmatig naar Animal Planet HD, en daar gebruiken de 'gewone' mensen allemaal een bridge.

        De Panasonic FZ72 is inderdaad een mooi toestel, vooral vanwege de F2.8 over het hele bereik. Ik zou eerder de Canon SX500 voorstellen maar die gaat maar tot F6.3 op 1200mm (50x zoom). Dat scheelt meer dan 2 stops en dat kan tellen. De sensors van de meeste bridge toestellen zijn klein en presteren niet goed op hoge ISO. Dus als je ISO400 ipv ISO1600 kan gebruiken, dat ga je zeker terugzien in de beeldkwaliteit, bijvoorbeeld bij zonsondergang waar je minder (maar wel het mooiste) licht hebt.

        Wil je een dergelijk bereik met een dslr, dan ga je heel wat geld moeten uitgeven. Dan moet je al een Sigma 300-800mm nemen die ongeveer 7000€ kost. En dan spreken we nog niet over het formaat en gewicht van 6kg.
        Last edited by alex606; 14 augustus 2013, 19:15.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

          Alvast bedankt voor jullie snelle reacties!
          Graag nog even wat extra uitleg:
          Wat is het minimum aan pixels /zoom waar ik rekening moet mee houden ?
          Is het zo dat een optische zoom van 24x mijn object 24x dichter bij brengt of heeft dat een andere betekenis?

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

            De panasonic begint bij 20mm, dus dat is redelijk wijd, en eindigt bij 1200mm, dat geeft dus 60x optische zoom. En je kan echt wel ferm inzoomen met zo een bereik.

            Het aantal mp's is van minder belang.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

              Oorspronkelijk geplaatst door ingrid61 Bekijk bericht
              Alvast bedankt voor jullie snelle reacties!
              Graag nog even wat extra uitleg:
              Wat is het minimum aan pixels /zoom waar ik rekening moet mee houden ?
              Is het zo dat een optische zoom van 24x mijn object 24x dichter bij brengt of heeft dat een andere betekenis?
              Hier een (niet zo smakelijk) filmpje over de zoomcapaciteiten van de Panasonic:
              Max optical and digital zoom on the Panasonic Lumix FZ200 camcorder function.


              En hier de camera in actie in Afrika:
              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Ik kijk regelmatig naar Animal Planet HD, en daar gebruiken de 'gewone' mensen allemaal een bridge.

                De Panasonic FZ72 is inderdaad een mooi toestel, vooral vanwege de F2.8 over het hele bereik.
                Niet helemaal correct, FZ 72 heeft geen 2.8 over het hele bereik, dat heeft de FZ 200 wel, FZ 72 is een F2.8 - 5.9 / Multistage Iris Diaphragm (F2.8 - 8.0 (W), F5.9 - 8.0 (T)) zie specs: http://panasonic.net/avc/lumix/compa...fications.html

                mvg,
                2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

                  F 2.8 op 1200 mm ??? En goeie foto's op Iso 1600 ??? En 16 mp ? En in Raw werken ?

                  Waarom kopen we nog dslr's ?

                  Dit lijkt te mooi om waar te zijn
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ingrid61 Bekijk bericht
                    Moest er toevallig zoiets bestaan dat ook nog onder water (snorkelen) kan gebruikt worden dat zou pas echt de max zijn of ben ik in dit geval beter om 2 verschillende toestelletjes aan te kopen.
                    Groetjes en alvast bedankt voor jullie hulp
                    Ik denk dat je er beter aan doet om 2 toestellen te kopen, onderwaterbehuizing is duur en dan loop je al gauw rond met een kast van een camera terwijl er compacte oplossingen bestaan, kijk hier maar eens: http://www.fujifilm.be/, Products, Tough Outdoor, XP series, XP 200 (met WiFi) of XP 60
                    en hier: XP 200 http://www.bol.com/nl/s/elektronica/...all/index.html
                    en hier: XP 60: http://www.bol.com/nl/s/elektronica/...questid=487780... check ook filmpjes op Youtube...
                    vanaf 175 tot 239 euro

                    mvg,
                    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

                      Nikon P520 zou mijn keuze zijn.
                      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

                        Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
                        Nikon P520 zou mijn keuze zijn.
                        Mijn zoon heeft begin dit jaar de voorganger P510 meegenomen naar Kenia en zeer mooie foto's mee genomen . Is niet te groot en heeft een grote zoom.Het is niet omdat ik alleen maar canon heb dat ik geen goed kan zeggen over Nikon.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

                          Oorspronkelijk geplaatst door ingrid61 Bekijk bericht
                          ....
                          Lenzen wisselen en met een serieuze fototas met verschillende accessoires rondlopen zie ik ook niet echt zitten.
                          Een handig toestelletje dat (bijna) volautomatisch werkt maar toch zeer mooi kan inzoomen zou ideaal zijn.
                          Sony Cyber-shot DSC-HX300
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            Sony Cyber-shot DSC-HX300
                            grt,bouk.
                            Inderdaad, zie deze mooie fotoset van JaJa: http://www.flickr.com/photos/9602179...7634435944734/

                            nog een ander toestel: Canon PowerShot SX50 HS...

                            Kijk ook eens op Youtube , je vind er meer dan genoeg filmpjes over al deze toestellen...

                            Keuze genoeg dus

                            mvg,
                            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke camera kopen voor een amateurfotografe die op safari gaat?

                              als je ook gewone fotos wilt nemen en toch ook nog wilt snorkelen ,dan denk ik persoonlijk dat je best eens
                              naar deze compact camera kijkt Sealife DC1400 HD Digital Camera ,daar zijn gneoeg filmpjes te vinden op youtube van deze camera.

                              grtz
                              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                              Comment

                              Working...
                              X