Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D800 met grip...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D800 met grip...

    Wie heeft ervaring met de aanschaf van een Nikon EN-EL 18?
    Deze wil ik gaan gebruiken in de grip van mijn D800, maar ik kan nergens een lader vinden. Behalve dan de originele Nikon MH26, maar die is altijd voor 2 batterijen (dus extra groot) en kost me echt te veel (€275,00, excl. de accu).

    Wie weet een oplossing, want via allerlei batterij-aanbieders is er niets te vinden. En ik kan me niet voorstellen dat er meer mensen niet met dit 'probleem' geconfronteerd zijn.

    Thnx!!!

    'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

  • #2
    Re: D800 met grip...

    De grip van de D800 werkt standaard met dezelfde batterij als de D800. De batterij in het toestel zelf blijft ook zitten. Je hebt dus 2 batterijen waarvan deze in de grip eerst gebruikt wordt. Met deze 2 batterijen (en zelfs met eentje) kom je al een tijdje voort.
    Tevens is er een houder voor AA batterijen bij de grip.

    De EN-EL18 zie ik alleen als nuttig voor diegene die reeds andere toestellen hebben met deze batterij. Je hebt ook nog een extra houder nodig om deze batterij in de grip te steken.

    Van een ander merk zie ik ook weinig oplossingen. De markt voor deze batterijen is klein en ze zijn gechipt (alsook de lader).
    Last edited by voyager; 14 augustus 2013, 10:31.

    Comment


    • #3
      Re: D800 met grip...

      Heb hier vroeger batterijen gekocht voor mijn D200, perfecte werking, ga hier ook batterijen bestellen voor mijn D800 .

      http://www.benl.ebay.be/itm/DSTE-390...95a2b17http://
      START WITH WHAT YOU HAVE, BUILD AS YOU GROW
      D800 Nikon 105 Macro, 24-70, 70-200, SB910

      Comment


      • #4
        Re: D800 met grip...

        Oorspronkelijk geplaatst door Walfried Bekijk bericht
        Heb hier vroeger batterijen gekocht voor mijn D200, perfecte werking, ga hier ook batterijen bestellen voor mijn D800 .

        http://www.benl.ebay.be/itm/DSTE-390...95a2b17http://
        Goede tip. Besteld.

        Eric

        Comment


        • #5
          Re: D800 met grip...

          Oorspronkelijk geplaatst door Walfried Bekijk bericht
          Heb hier vroeger batterijen gekocht voor mijn D200, perfecte werking, ga hier ook batterijen bestellen voor mijn D800 .

          http://www.benl.ebay.be/itm/DSTE-390...95a2b17http://
          Ik kan het bijna niet geloven ; voor een originele Nikon batterij van dat type+ de batterijhouder+ de batterijoplader ben je bijna 500€ ( !! ) kwijt, en hier zou je voor 40€ gesteld zijn?!

          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: D800 met grip...

            Betrouwbare verkoper, ook al verschillende bestellingen geplaatst voor Nikon D 300 - D7000 nooit problemen mee gehad. Merk geen verschil in werking tov de originele batterijen.

            grt Ronald
            Groeten. Ronald

            Comment


            • #7
              Re: D800 met grip...

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Ik kan het bijna niet geloven ; voor een originele Nikon batterij van dat type+ de batterijhouder+ de batterijoplader ben je bijna 500€ ( !! ) kwijt, en hier zou je voor 40€ gesteld zijn?!

              Walter
              Het is zeker heel weinig maar je kan er altijd op gokken: misgegokt dan pech gehad voor maar € 40,-.
              De originele accessoires van Nikon zijn dan ook absurd duur. In deze namaak handgreep zou ik zo'n namaak accu wel durven gebruiken maar niet in de camerabody.

              Comment


              • #8
                Re: D800 met grip...

                Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Het is zeker heel weinig maar je kan er altijd op gokken: misgegokt dan pech gehad voor maar € 40,-.
                De originele accessoires van Nikon zijn dan ook absurd duur.
                Zeg dat wel! Bij Grobet Antwerpen wilde ik eens een originele Nikon handstrap kopen voor m'n D800E. Kostte ....104€

                Walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: D800 met grip...

                  Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
                  Goede tip. Besteld.

                  Eric
                  hou ons op de hoogte aub
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment


                  • #10
                    Re: D800 met grip...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                    hou ons op de hoogte aub
                    Zal ik doen. Volgens de laatste gegevens van de tracking (22/08) zat het in Signapore. Vertrokken in China. Hou er rekening mee dat het in Belgie 6 weken kan duren (vorige ervaringen) vooraleer het vrijgegeven wordt door de douane.

                    Eric

                    Comment


                    • #11
                      Re: D800 met grip...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                      hou ons op de hoogte aub
                      Is vandaag aangekomen. Past perfect. Is voorzien van rubber dekseltje waar laadpunt en led zit. Is niet voorzien van chip, dus je krijgt niet de info over levensduur en laadtoestand zoals je die wel krijgt bij de originele. Nog even afwachten of er voldoende capaciteit in zit.

                      Eric

                      Comment


                      • #12
                        Re: D800 met grip...

                        Mocht ik opnieuw een grip willen gebruiken (zie niet echt de nood bij de grote body van de D800), zou ik ofwel de originele EN-EL15's gebruiken ofwel Eneloops met de AA-tray.
                        Gebruik van een D4 batterij in een D800 als je geen D4 gebruikt hiernaast lijkt mij redelijk nutteloos, een aparte lader, aparte plaats in tas, veel duurder,...
                        Mocht je ook een D4 hebben zou dit wel ideaal zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D800 met grip...

                          [QUOTE=playerofwar;3958058]Mocht ik opnieuw een grip willen gebruiken (zie niet echt de nood bij de grote body van de D800), zou ik ofwel de originele EN-EL15's gebruiken ofwel Eneloops met de AA-tray.


                          Sommigen vinden het een handig attribuut maar ik heb bij geen enkele camera de behoefte gehad zoiets er onder te schroeven. De ergonomie van de camera's is zo ontworpen dat het overbodig is.
                          Die grips zijn oorspronkelijk op de markt gekomen in de analoge tijd als motor voor snelle filmtransport, later ook als extra stroomvoorziening bij de door sportfotografen gebruikte camera's

                          Comment


                          • #14
                            Re: D800 met grip...

                            Ik gebruik de dste-grip intussen bijna 1 jaar, werkt perfect. Ook de meegeleverde batterij gaat hééééél lang mee. De resterende capaciteit van de batterij kan je inderdaad niet aflezen in het betreffende menu (da's wel een klein ongemak).
                            De grip is voor mij toch bijzonder handig bij het nemen van foto's in portretstand. Heb er indertijd 94 euro voor betaald (grip + batterij + lader + transport).
                            www.guydewestelinckfotografie.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: D800 met grip...

                              [QUOTE=Eenbes;3958303]
                              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                              Mocht ik opnieuw een grip willen gebruiken (zie niet echt de nood bij de grote body van de D800), zou ik ofwel de originele EN-EL15's gebruiken ofwel Eneloops met de AA-tray.
                              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht


                              Sommigen vinden het een handig attribuut maar ik heb bij geen enkele camera de behoefte gehad zoiets er onder te schroeven. De ergonomie van de camera's is zo ontworpen dat het overbodig is.
                              Die grips zijn oorspronkelijk op de markt gekomen in de analoge tijd als motor voor snelle filmtransport, later ook als extra stroomvoorziening bij de door sportfotografen gebruikte camera's
                              Ooit al eens een vertikale opname gemaakt? Grip is dan heel gemakkelijk. Ooit al eens bij vriestemperaturen buiten in een tentje gezeten met een 400-500-600 lens continu op VR? Dan kom je er niet met de standaardbatterij. Ook de gewichtsverdeling op voet van die lange lenzen is voorzien voor een zware (D2-3-4) body.

                              Eric

                              Comment

                              Working...
                              X