Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica D-Lux 4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leica D-Lux 4

    Is de Leica D-Lux 4 een goede bruikbare camera of een hebbeding , omdat het Leica is

  • #2
    Re: Leica D-Lux 4

    Het is een Panasonic DMC-LX3 in een veel duurdere behuizing.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Leica D-Lux 4

      Je betaalt ook voor de Capture One licentie die erbij zit. Deze zit niet bij de Panasonic DMC-LX3.
      Bij de huidige Leica toestellen zit meestel een Adobe Lightroom licentie.

      Comment


      • #4
        Re: Leica D-Lux 4

        Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
        Je betaalt ook voor de Capture One licentie die erbij zit. Deze zit niet bij de Panasonic DMC-LX3.
        Bij de huidige Leica toestellen zit meestel een Adobe Lightroom licentie.
        Software licenties zijn doorgaans niet mee overdraagbaar als je zo'n toestel tweedehands verkoopt, die heeft alleen waarde voor de eerste koper.
        Als die op cd is meegeleverd, dan is het best mogelijk dat het niet meer lukt om die te registreren, en dan werkt die waarschijnlijk ook niet.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Leica D-Lux 4

          wat zou je nog mogen geven tweedehands voor dat toestel


          dat is ook een mooi toestel en zal waarschijnlijk goedkoper zijn


          Uploaded with ImageShack.us
          Dat de LX-serie van Panasonic ook populair is bij professionele fotografen heeft te maken met de uitgebreide reeks functies die deze serie onderscheidt van gewone compacte camera’s. De nieuwe Lumix DMC-LX3 is volgens Panasonic de enige compacte camera met beeldmogelijkheden die zelfs kunnen concurreren met die van digitale SLR-camera’s.”
          Last edited by koen1950; 11 augustus 2013, 10:18.

          Comment


          • #6
            Re: Leica D-Lux 4

            Vriendin heeft een Digilux 2 gehad, net buiten de garantieperiode de sensor kapot doch gratis reparatie gekregen. Klasse van Leica.
            Na een 4-tal jaar is dat apparaat op reis plots beginnen opwarmen en sindsdien is het dood. Ik denk aan een zware inwendige kortsluiting.
            Ze heeft er dus geen geluk mee gehad, ik denk niet dat er daar 2000 foto's mee genomen zijn. Ze heeft het niet meer laten repareren en een D300 gekocht.

            Comment


            • #7
              Re: Leica D-Lux 4

              D300 topklasse

              Comment


              • #8
                Re: Leica D-Lux 4

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Software licenties zijn doorgaans niet mee overdraagbaar als je zo'n toestel tweedehands verkoopt, die heeft alleen waarde voor de eerste koper.
                Als die op cd is meegeleverd, dan is het best mogelijk dat het niet meer lukt om die te registreren, en dan werkt die waarschijnlijk ook niet.
                Ik wou het prijsverschil van ongeveer $300 nieuw duiden (Leica / Panasonic). Ik weet niet wat de 2de handsprijzen zijn van beide.
                Als je 2de hands koopt en de software er niet bij kan krijgen (capture one kan je de-activeren en heractiveren) of deze interesseert je niet moet je daar ook rekening mee houden als je vergelijkt tss een Leica/Pana.

                Comment


                • #9
                  Re: Leica D-Lux 4

                  @Koen :
                  Wat je zegt, ik heb de DLux2 verschillende keren gebruikt en die D300 ook.
                  Die Leica lag me gewoon niet, ik zou het wel weten wat kiezen betreft.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leica D-Lux 4

                    ik denk dat je de leica lux2 niet kan vergelijken met de D300, je moet ze maar eens vast nemen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leica D-Lux 4

                      Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                      ik denk dat je de leica lux2 niet kan vergelijken met de D300, je moet ze maar eens vast nemen
                      Het is natuurlijk een Leica hé .
                      Maar dat geldt evenzeer voor het gevoel tussen een M-Leica en -pak vast- een Nikon F2 van dezelfde leeftijd.
                      Ik weet dat ik daarmee het hele firmament op mijn kop ga krijgen maar ik vind Leica overpriced.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leica D-Lux 4

                        dat was contax vroeger ook he de naam betaald denk dat dat nu een beetje voorbij gestreeft is leica zou nog best goede camera's kunnen laten maken in korea of china, die dan betaalbaarder zijn en kunnen concureren met japanse
                        Last edited by koen1950; 11 augustus 2013, 12:46.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Leica D-Lux 4

                          Het is Leica, dus je betaald grotendeels voor de naam.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Leica D-Lux 4

                            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                            dat was contax vroeger ook he de naam betaald denk dat dat nu een beetje voorbij gestreeft is leica zou nog best goede camera's kunnen laten maken in korea of china, die dan betaalbaarder zijn en kunnen concureren met japanse
                            Zouden ze dat nu al niet doen denk je ?
                            Als ik zo vrij mag zijn, ik ga nu even veralgemenen :
                            Ik heb ooit een Ford Consul gehad made in Germany : no problemo
                            Ik heb ooit een Ford Taunus gehad made in Spain : mucho mucho problemo (problemas ? ik ken geen Spaans)
                            Vriend heeft een Mercedes Vito gehad made in Spain : mucho mucho mucho problemo. Gerechtzaken over de garantie
                            Andere vriend kwam hier twee weken geleden toe met een stomende Range Rover die volgens hem made in Spain was : mucho mucho mucho mucho problemo
                            Ikzelf stond drie weken geleden voor een aantrekkelijke keuze voor een Pajero, made in Spain. Hij heet daar wel Montero want Pajero in Spaans betekent "rukker".
                            Ik heb het aanbod laten vallen.

                            Mijn zoon werkt als buffer+repair bij CNH New Holland, een prachtbedrijf maar als ik zie hoe hij soms ziedend thuis komt, in de eerste plaats omwille van de beroepsernst bij sommige werknemers..........
                            Mijn dochter studeert momenteel Japans en is er ook meerdere keren geweest en ik rij met Duitse wagens. Nooit problemen mee gehad maar de laatste is een Japanner (Patrol).
                            Dawkins zal het graag willen bevestigen : het zit in de genen (en in de vakbond). Ik denk me te herinneren dat SAAB ooit een assemblagevestiging had die falliet ging in België, die laatste auto's trokken gewoon op NIKS. Ik ken er twee die er zo een hadden waaronder mijn schoonbroer, lang geleden.
                            Roest op een SAAB ??????

                            Enfin, ik besef dat ik hier van het ene op het andere spring en dat mag wel op een zondagnamiddag.
                            Maar als ik een Mercedes kan kopen met de ster er af voor 1000 € minder, of een Panasonic voor een Leica, graag.

                            Om kort te gaan, wat is mijn punt ?
                            Last edited by Guest2; 11 augustus 2013, 13:37.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Leica D-Lux 4

                              ik denk dat ze toch nog wat te prijzig zijn daarvoor

                              Comment

                              Working...
                              X