Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phottix Odin heeft ODS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Phottix Odin heeft ODS

    Ik heb de nieuwe (beta) functie van ODS getest na de firmware update op mijn Odin set. Deze extra optie zorgt er voor dat je de timing kan aanpassen voor super sync (iets wat Pocket wizard al wel had op hun TT5 trigger) waardoor je de super sync kan finetunen op je studio camera of manual flitsers. Op mijn blog http://metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl en die van d Orcale : WWW.STROBISTFOTOGRAFIE.BE lees je meer over hoe dit werkt.
    Ik vind dit een zeer mooie aanvulling op de Odin en zal Phottix aansturen deze functie niet te verwijderen.
    Last edited by mmuetst; 9 augustus 2013, 22:22.

  • #2
    Re: Phottix Odin heeft ODS

    MEt andere woorden, ze hebben hypersync toegevoegd.

    Want dat is de misvatting die velen maken, dat High Speed Sync & Hypersync eigenlijk niet met elkaar te vergelijken valt
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Phottix Odin heeft ODS

      Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
      MEt andere woorden, ze hebben hypersync toegevoegd.

      Want dat is de misvatting die velen maken, dat High Speed Sync & Hypersync eigenlijk niet met elkaar te vergelijken valt
      Ik gebruik altijd de naam super sync omdat de naam Hypersync een geregistreerde naam is van Pocket Wizard. Eigenlijk moet ik OverDriveSync gebruiken (hier staan de letters ODS voor). Voor de duidelijkheid, het is een techniek waarbij i.p.v. pulsen flitslicht zoals dat bij High Speed Sync de flitser wordt ontstoken bij het openen van het eerste gordijn van de sluiter. Je gebruikt de flitser in vol vermogen om zo lang mogelijk flitslicht te hebben als de sensor van de camera licht kan ontvangen. ODS werkt voor elke camera en type flitser weer anders. Misschien is het leuk om verschillende instellingen op te nemen in een tabel (flitser merk/type Camera type) Pocket Wizard heeft hier zelfs een wiki voor gemaakt met verschillende instellingen.

      Comment


      • #4
        Re: Phottix Odin heeft ODS

        Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
        Ik gebruik altijd de naam super sync omdat de naam Hypersync een geregistreerde naam is van Pocket Wizard. Eigenlijk moet ik OverDriveSync gebruiken (hier staan de letters ODS voor). Voor de duidelijkheid, het is een techniek waarbij i.p.v. pulsen flitslicht zoals dat bij High Speed Sync de flitser wordt ontstoken bij het openen van het eerste gordijn van de sluiter. Je gebruikt de flitser in vol vermogen om zo lang mogelijk flitslicht te hebben als de sensor van de camera licht kan ontvangen. ODS werkt voor elke camera en type flitser weer anders. Misschien is het leuk om verschillende instellingen op te nemen in een tabel (flitser merk/type Camera type) Pocket Wizard heeft hier zelfs een wiki voor gemaakt met verschillende instellingen.
        Dat is hetgene idd dat ik bedoel.
        Velen maken verkeerd gebruik van die benaming High Speed Sync. Ik ook in het begin hoor.
        Intussen begrijp ik het verschil en jij verwoordt het hier mooi.

        PW heeft er idd hun eigen wiki voor.
        Moest iedere trigger fabrikant dezelfde time-frame gebruiken en verwijzing, zou je zelfs zo een algemene lijst kunnen aanleggen.
        Want ojecoco moet je zo togglen voor de uitleg van d_oracle op de trigger.

        Bij de YN-622 weet ik niet of 'hypersync' eigenlijk mogelijk is.
        Zou dit eens moeten raadplegen. Of heb jij hier weet van?
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Phottix Odin heeft ODS

          Met de YN-622 kun je zeker supersync toepassen, alleen ben je 100% afhankelijk van de combinatie trigger flitser. Mijn Canon 580EXII werkt niet lekker met de YN-622 in supersync (en voordat Phottix ODS had ook niet met de Odin) maar met mijn Nissin DI866MKII kon ik wel met behulp van supersync een balkvrije foto maken. Je zet de YN622 in combinatie met de camera in HSS stand en sluit de flitser niet via de TTL hotshoe aan maar via de sync kabel. Flitser zet je op manual en vol vermogen. Het is jammer dat Yongnuo er niet voor gekozen heeft om een USB poort voor firmware updates toe te voegen, maar gezien de bediening van de YN-622 via de camera gaat en de YN-622 geen display heeft lijkt het mij lastig om deze functie toe te voegen. Het gebruik van ODS of Hypersync is minder plug and play dan HSS techniek waar je ook TTL tot je beschikking hebt. Je moet met ODS keuzes maken, soms ook uit oogpunt van je compositie. Het kan soms helemaal niet erg zijn dat er in het frame van de foto geen flitslicht komt, puur omdat er voldoende omgevingslicht aanwezig is. Met de ODS timing kun je goed zien waar het flitslicht gaat afnemen in de foto. Bij HSS is de belichting wel constant, maar beschik je over minder flitskracht. Ik heb trouwens de Odin transmitter ook getest in combinatie met de Strato I en II receivers en daar werkt de ODS instelling prima mee, zelfs tot 1/8000 sluitertijd.

          Comment

          Working...
          X