Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser set advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser set advies

    Ik ben van plan een flitser set te kopen van duurzaam materiaal,
    Graag zou ik dan een merk kiezen dat ik op voort kan bouwen in de toekomst..

    Naar wat technische gegevens moet ik kijken bij het verlijken van powerpacks en flitsers?
    Heb ik een korte flitsduur pack nodig, 1/6000 of zo of......?

    Graag zou ik deze set willen gebruiken voor shoots buiten en binnen,
    Op batterij evenals op electriceitsnet als ik dat kan bij binnenshoots.

    wie heeft er ervaring met elinchrom?
    Of heeft iemand ervaring met een ander merk? Hensel of zo....?
    Last edited by Florrentius; 7 augustus 2013, 21:10.

  • #2
    Re: Flitser set advies

    De keuze van je flitsers hangt allemaal af van de outcome die je wenst.

    Je kan werken met outdoor studio flitsers op batterij-pack, deze kan je veelal wel niet binnen op het continu-stroomnet gebruiken
    Daarnaast heb je de gewone studioflitsers die werken op 220v en dus binnen te gebruiken zijn vnl.
    Dan heb je ook nog reportage-flitsers die licht & compact zijn en op 4 AA-batterijtjes werken.

    Wil je met studiokoppen werken die je op 220v binnen kan gebruiken maar ook buiten, dan ben je toegewezen op buitenlocatie voor speciale battery-packs die 220v aansluitingen hebben.

    Mss is het handiger als we weten welke richting je uit wilt en ook wat je budgt is.

    Want op zich heb je geen dure flitsers nodig om zelfs buiten in volle zon te werken.

    Flitsduur is afhankelijk van hetgeen je wilt gaan fotograferen. Hoe korter de flitsduur, hoe beter de bevriezing. Wel moet je er rekening mee houden als je met studioflitsen of reportage-flitsen werkt, de flitsduur anders is en afhankelijk van de kracht die je vraagt (en omgekeerd is bij het ene type)
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Flitser set advies

      Het is voornamelijk voor op locatie, dus waarschijndelijk geen 220v voorziening, voor portreten shoots.
      Als ik in de toekomst 3 of meer lampkoppen willen gebruiken, hoe gaat dat in werking eigenlijk? Is het zo dat per 2 lampkoppen een batterypack nodig is?

      Comment


      • #4
        Re: Flitser set advies

        En waarom wil jij specifiek naar battery-packed lampkoppen?
        En waarom 3 of meer?

        De meeste battery-packed lampkoppen die ik reeds gezien heb, kunnen inderdaad maar 2 lampkoppen aan.

        Doch zie ik niet waarom jij zo zit te grijpen naar grote lampkoppen voor op locatie.
        Heb je reeds ervaring met off-camera belichting?
        Je hebt daar al 1 grote & continu lichtbron en dat is het aanwezige licht. Dus als je 1 flits gaat toevoegen, heb je al 2 lichtbronnen.

        Persoonlijk gebruik ik maar heel weinig meer dan 1 flits op locatie en in de meeste gevallen is dit zelfs een cheap-ass chinese manuele reportage-flits.
        Daarbij gebruik ik gewoon eventueel een modifier om mijn licht aan te passen naar een andere outcome die ik wil hebben / verkrijgen in mijn beeld.
        Een reportage-flits is niet meer dan de zogenaamde flits die je ook op je toestel kan schuiven trouwens, lekker klein & compact.
        Die in combinatie met een radiogestuurd trigger-setje en ik maak de beelden die ik wens, zelfs in volle zon indien ik dat wens.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Flitser set advies

          SVIS, het kan zijn dat Florrentius niet buiten bezig is als hij "Op locatie" gaat flitsen, dus dan heb je geen zonlicht. Maar ben wel met je eens dat mensen vergeten dat de moderne camera met hoog instelbare ISO helemaal geen 600 watt flitser nodig heeft om mooie strobist foto's te gaan maken. Pas als je technieken gaat toepassen als het overbelichten van vol zonlicht, ja dan is meer vermogen wenselijk (of je moet grote groepen vast leggen, dan red je het niet met één flitsertje).
          Maar Florrentius, als je het geld hebt voor een Hensel of een Elinchrom Ranger Quadra‎, dan heb je mooi spul, of je gaat voor een "betaalbare" oplossing en steekt de rest van je geld in een mooie nieuwe lens....

          Comment

          Working...
          X