Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Papier , doek of vinyl ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Papier , doek of vinyl ?

    Beste,
    Ik heb thuis een studio en werkte vroeger met papier , veel verlies dus.
    Inmiddels probeer ik doek maar is ongandig op te rollen en hangt nooit mooi uit ... Iemand suggesties?
    Heeft iemand ervaring met vinyl ? Pro en contras ?

    Denk ook aan chromakey ... Iemand ervaring of tips waar ik moet op letten ?


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  • #2
    Re: Papier , doek of vinyl ?

    Zoekfunctie mss eerst eens gebruiken.
    Er zijn reeds tal van topics gepasseerd met deze vraag voor de pro's / contra's van elk van bovengenoemde en zelfs over de breedtes
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Papier , doek of vinyl ?

      Ik heb ooit een stuk vinyl gekocht bij een kampeer winkel. Werd daar als grondzeil verkocht. Het is niet spier wit, maar wel wit genoeg om met een achtergrond flitser alles wit te krijgen. Na gebruik doekje er over en oprollen maar (om op te rollen gebruik ik een stukje PVC rioleringsbuis).
      Omdat ik het altijd oprol zitten er geen vouwen in.

      Comment


      • #4
        Re: Papier , doek of vinyl ?

        Bedankt voor de reactie , heb ook doek van 2m75 breed maar oprollen op rol geeft steeds plooien ... Heb nu een rol vinyl gekocht , nog wel niet geprobeerd maar als ik de test heb gedaan dan laat ik zeker iets weten


        Sent from my iPad using Tapatalk HD

        Comment


        • #5
          Re: Papier , doek of vinyl ?

          Papier is niet handig, ik snij telkens een stuk weg omdat het meestal plooien heeft en vuil is. Venyl is volgens mij het intersantste.
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

          Comment


          • #6
            Re: Papier , doek of vinyl ?

            een vriend van mij gebruikt een tapijt, geeft ook een mooi effect. je kunt die goedkoop kopen bij carpetland dacht ik. bij de restjes, soms kun je goede stukken vinden

            Comment

            Working...
            X