Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chateau de Walzin bij Dinant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chateau de Walzin bij Dinant

    Weet er iemand hoe je het gemakkelijkst aan de Lesse kunt geraken om fotos te nemen van het chateau de Walzin zonder een kayak te nemen. Ik had gedacht om met de auto langs het station van Gendron-Celles te rijden en ergens te proberen te parkeren in de buurt van Chaleux. En van daar te voet langs de Lesse verder. Is dat mogelijk? Of is er een veel betere weg?
    Zijn er nog andere plaatsen in de buurt waar de Lesse makkelijk bereikbaar is?

    Alvast bedankt voor de tips

    Yves

  • #2
    Re: Chateau de Walzin bij Dinant

    Wil je aan het kasteel zelf raken (waar het publiek staat te kijken naar de kayaks die omkippen aan de barage) of wil je een standpunt van waaruit je het kasteel in de verte ziet ?
    Voor het eerste kan ik je de weg wijzen :
    Komende uit het westen, ga je in Dinant over de Maas en je neemt onmiddellijk de weg rechts langs de oever van de Maas.
    Juist voor je het brugje over de Lesse (die hier uitmondt in de Maas) over zou gaan, neem je links de rue des Forges.
    Wat verder wijzigt de straatnaam in rue de Pont à Lesse.
    Je steekt een brugje over de Lesse over en volgt de weg naar rechts.
    Je komt aan het kasteel uit.

    Indien je het kasteel uit de verte wil zien, kan ik je niet helpen.

    Wil je gewoon aan de overzijde van de Lesse zijn ter hoogte van het kasteel, dan denk ik dat je er via Falmignoul en de rue du Bois de Bailleu kunt komen, maar die weg hebben wij zelf nog niet genomen.

    Mvrgr.
    Last edited by kriba; 6 augustus 2013, 14:57.

    Comment


    • #3
      Re: Chateau de Walzin bij Dinant

      Eerder de overkant van waaruit je het kasteel ziet. Is er een mogelijkheid om an het kasteel te parkeren en daar over te steken?

      Comment


      • #4
        Re: Chateau de Walzin bij Dinant

        Oorspronkelijk geplaatst door yvesj Bekijk bericht
        Eerder de overkant van waaruit je het kasteel ziet. Is er een mogelijkheid om an het kasteel te parkeren en daar over te steken?
        Daar kan ik niet op antwoorden, wij hebben het nog nooit gedaan, je zit er ook een stuk hoger als de Lesse. Misschien loopt er wel een paadje naar beneden naar de Lesse toe (maar dat zou mij toch niet meer lukken) en als het water heel laag staat kan je er misschien doorwaden ? Ik denk dat je dan beter eens gaat zien via Falmignoul. Succes.
        Mvrgr.

        Comment


        • #5
          Re: Chateau de Walzin bij Dinant

          Ik ben in m'n jeugd(20 jaar geleden) in die streek 10 jaar op vakantie geweest en dat was een van onze jaarlijkse uitstappen.
          Als ik het me goed herinner raak je er langs de beide zijden. Langs de Lesse zoals reeds gezegd maar dan kom je beneden aan de hoeve van het kasteel, daar kan je tot aan het water en normaal is de Lesse daar ook doorwaadbaar (maar elke keer zie je er ook in het water vallen en dat wil je niet met je camera). Als je in Anseremme richting Furfooz rijdt kan je ook langs de rue Walzin tot aan het kasteel zelf rijden.
          Langs de andere kant kon je toen (ook zoals eerder al gezegd) vanuit falmignoul en de rue du bois de Baillieu tot aan het water gaan. Ik dacht ook dat je vanuit het Parc de Furfooz een zicht had op het chateau maar daar ben ik niet zeker van, je hebt er wel een zicht op les aiguilles de chaleux

          Comment


          • #6
            Re: Chateau de Walzin bij Dinant

            Bedankt voor de info. Ik ga dat zeker eens proberen langs die kant

            Comment

            Working...
            X