Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

    hey allemaal ik ben een totaal groentje !
    met de nikon D3200 in bezit ..
    hier ben ik heel tevreden over .
    maar ik werk nog altijd met de standaard lens...
    nu hou ik enorm van dieren fotografie !
    en is het soms echt wel nodig als ik in de natuur foto's maak .
    dat ik dichterbij kan halen ..
    heeft er iemand een idee voor een leuke nieuwe lens .
    die handig is in gebruik .
    en dus ook aangepast aan mijn niveau van fotografie
    ik kijk uit naar jullie info !
    en alvast heel hard bedankt voor te helpen !
    alles wat mooi is op zijn eigen manier......is het waard om naar te kijken !

  • #2
    Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

    standaard lens
    fijn, maar er zijn duzende verschillende setjes de deur uitgegaan

    dus ook aangepast aan mijn niveau van fotografie
    uh, bestaan dat soort objectieven

    dieren fotografie
    mijn inziens is dat een beetje te uniformeel gesteld

    pootje bij beentje ben je op zoek naar:
    150-500mm
    70-200mm (+ evt 1.4 conv)
    120-300mm

    budgettair - waar ik dan naar kijk - komt het neer op 1000 - 3500 euro'tjes

    aangenomen dat dat niet past kan je kijken naar:
    Nikon AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED of iets anders gelijk waardigs

    Een goed statief kan uiteraard ook geen kwaad....

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

      dankje voor je info

      en ik heb een AF-S nikkor 18-55mm lens

      en aangepast aan mijn niveau bedoel ik dus een gemakkelijke lens die niet te duur is .
      en waar je niet allerlei snufjes mee moet kunnen ..

      en met dierenfotografie bedoel ik gewoon leuke dieren plaatjes !
      van vooral de iets grotere dieren .

      en statief... ja maar ik ben eigenlijk altijd in beweging met men camera ..
      dat vind ik er ook zo het leuke aan
      ik neem echt foto's voor hobby !
      ook al probeer ik wel heel goed men best te doen

      bedankt voor je info dan gaan we het eens bekijken !
      alles wat mooi is op zijn eigen manier......is het waard om naar te kijken !

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

        De Nikon 55-200/300 kan voor jouw een goede en betaalbare oplossing zijn. De Nikon 70-300 focust wat sneller en is wat meer geschikt voor 'bewegende' onderwerpen, bv. Sport

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

          ben eigenlijk altijd in beweging
          dier fotografie vergt in veel gevallen een ander aanpak

          Dieren in het wild:
          observeren, gedrag leren kennen
          posities / stekken bekijken/onderzoeken
          dan pas kan je op een plekje gaan zitten/voorbereiden en afwachten (en ja dan kan het zijn dat je de eerste 2 uurtjes niets ziet of helemaal niets ziet, pech volgende keer beter)

          ja maar
          die woorden staan bij mij niet in het fotografische woordenboek, zijn er letterlijk uitgeslagen

          ik neem echt foto's voor hobby
          Dan kan je beter schrijven "kiekjestrekker", niet minachtend bedoeld, want dat is ook een tak van fotografie waarmee je tot prima beelden kan komen.

          Alternatief kan ook Tamron zijn 70-300. Je zult wel zelf onderzoekje moeten doen welk objectief het beste bij jouw manier past in verhouding toto kwaliteit / prijs

          Comment


          • #6
            Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

            Eigenlijk kan je jezelf dan ook twee dingen afvragen;

            Wil je een cameratas meenemen met meerdere lenzen en onderweg wisselen of wil ėėn all-round lens?
            En, wat is je budget?

            Comment


            • #7
              Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

              nou ik het totaal geen probleem met mezelf een kiekjestrekker te noemen hoor ;p
              ik vind dat men foto's zonder veel kennis best goed zijn
              en meer hoeft dat niet te zijn !
              al doe ik altijd wel men best om er iets mooi van te maken !

              en ja bobb de tas met lenzen mee is geen probleem ! (want ik denk dat een combi lens ook direct heel wat duurder is )
              bewegend beeld is meestal wel het geval hier!

              beestjes zitten niet stil ...
              zo heb ik pas een foto proberen te nemen van men prairiehond die van een afstand naar me toe gelopen kwam ...
              voor ik haar duidelijk en scherp in beeld had ...stond ze al aan men voeten te knabbelen ...

              dieren in het wild gaan dus niet zo vaak voor vallen .. mijn tamme beestjes heb ik al pret genoeg aan


              daarom dat ik hier ook kom om te vragen ..
              je kan ook gewoon naar de winkel stappen en het uitleggen ..
              maar heb toch liever info van mensen die het dagelijks gebruiken en zich misschien herkennen in mijn uitleg !
              jullie gaan beter weten wat en hoe.

              het budget is max 500 euro ..
              niet heel veel maar misschien toch wel iets in te vinden ?
              alles wat mooi is op zijn eigen manier......is het waard om naar te kijken !

              Comment


              • #8
                Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

                Dan zou ik sowieso voor de Nikon 70-300 gaan, kost +/-450-500€

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

                  ok dankje bobb dan gaan we eens zoeken ;p
                  alles wat mooi is op zijn eigen manier......is het waard om naar te kijken !

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

                    Ik kijk altijd hier effe om een prijsindicatie te hebben ;-)

                    Nikon AF-S 70-300 f/4.5-5.6G IF ED VR kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

                      combi lens ook direct heel wat duurder
                      Tegenovergestelde komt eerder in beeld, dat zijn meestal ook kit-objectieven. Persoonlijk vind ik dat dat een niet slimme zet is ten aanzien van o.a. beeld kwaliteit.
                      Mijn motto: investeer je geld in goed glas, heb je langer plezier an.

                      mijn tamme beestjes heb ik al pret genoeg aan
                      Ok, een statief geeft twee handjes vrij, mag je zelf bedenken wat je der mee kan doen rekening houdend met behalen van goed resultaat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                        ......
                        Dan kan je beter schrijven "kiekjestrekker", niet minachtend bedoeld, want dat is ook een tak van fotografie waarmee je tot prima beelden kan komen.

                        ...
                        goh, ik zou al de "kiekjestrekkers" hier op het forum geen eten willen geven ...
                        .. en als ik de fotostroom hier mag geloven zouden een ganse reeks "professionals" beter "kiekjestrekkers" worden ...

                        kan dan aanvankelijk en zogezegd al niet denigrerend bedoeld zijn wat niet wegneemt dat het dat toch wel is! tismaardatgetweet

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

                          Ik zou gaan voor een 18-105 + 50mm 1.8 beide nikkors
                          Like it Facebook
                          Flikr
                          Website Original Frame

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

                            als je kijkt naar de nikon 70-300 kijk zeker naar de tamron versie.
                            zou zelfs beter zijn dan de nikon

                            klik

                            heb zelf de nikon versie gehad en die was best goed te noemen.

                            een 50 f18 is zeker nooit miskocht.
                            die draait momenteel ferm overuren op mijn D600
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

                              ooh wat super leuk seg dankje voor alle reacties !!

                              en ja misschien toch eens over denken over die statief..
                              ook wel fijn om jezelf bij op de foto te zetten he ;p

                              dankje bobb ga ik zeker eens zien

                              dankje aan de rest zullen we het allemaal eens vergelijken !
                              alles wat mooi is op zijn eigen manier......is het waard om naar te kijken !

                              Comment

                              Working...
                              X