Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste point-and-shoot camera voor beperkt budget

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste point-and-shoot camera voor beperkt budget

    Hallo,

    Ik zag net een paar foto's van mijn vader. Man man man... ik heb besloten dat hij een nieuwe camera van me krijgt voor zijn 75e verjaardag!

    Mijn vader is een echte point-and-shoot fotograaf, en de voornaamste vereisten van een camera voor hem (zoals ik mijn vader begrijp) zijn:
    - Compact en niet te zwaar
    - Toch een redelijke zoom hebben
    - Goede beeldkwaliteit
    - Zo goed mogelijke AF, lichtgevoeligheid en beeldstabilisatie
    - Zo simpel mogelijk, manuele instellingen zijn van geen belang

    Omdat hij er niet in slaagt te filmen met een videocamera (nog met cassettes) en deze op de PC te bewerken tot een film zou ik daaraan willen toevoegen:
    - Kunnen filmen, liefst in HD en in een formaat dat 1:1 afspeelbaar is op de PC. Ik heb hem al een media streamer gekocht, zodra het op zijn PC staat kan hij er mee weg in de huiskamer ook

    Budget= 130-200€, niet heel exact afgelijnd.

    Ik ben niet gewoon om naar dit soort van camera's te zoeken. Een snelle zoektocht leert me dat deze absoluut kanshebbers zouden moeten zijn:
    - Panasonic Lumix DMC-SZ9
    - Sony Cyber-Shot DSC-WX80
    - Canon IXUS 240 HS
    - Nikon COOLPIX S5200

    Waarbij ik deze al gerangschikt heb volgens wat mij op dit ogenblik het beste lijkt. De Sony had evengoed op 1 kunnen staan.

    Eenvoudige vraag: wat zouden jullie aanraden? En waarom?

    Groetjes!
    Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

  • #2
    Re: Beste point-and-shoot camera voor beperkt budget

    Deze Canon, omdat ik denk dat die het beste presteert, ook op hoge ISO.

    In de Canon Ixus zit een 16MP sensor en bij reviews komt die minder goed uit de verf dan de 12MP sensor uit de SX260.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment

    Working...
    X