Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS co- ordinaten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GPS co- ordinaten

    I.v.m. een fotowedstrijd vragen ze mij om de GPS co-ordinaten door te geven van een foto die ik in Benin genomen heb met mijn Nikon D-300 . Kan ik dit opzoeken ? Als ik de details van die bepaalde foto nakijk vind ik van co- ordinaten niets terug of is dit niet voorzien in mijn camera of bestaat dit überhaupt wel ?

  • #2
    Re: GPS co- ordinaten

    Als je toestel niet voorzien is om de coördinaten op te slaan zal je ze ook nergens terugvinden.
    Mocht je nog exact weten waar je stond toen je de opname maakte, ga dan naar GoogleEarth, ga met het handje naar je juiste standplaats en je ziet de coördinaten rechts onder.
    Naarmate je het handje beweegt zie je ook constant de coördinaten veranderen. Het zal nu ook niet op een paar meter of tientallen meter aankomen zeker.
    Als je niet meer bij benadering weet waar de opname gemaakt is...... kan ik je niet verderhelpen.
    Mvrgr.

    Comment


    • #3
      Re: GPS co- ordinaten

      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
      I.v.m. een fotowedstrijd vragen ze mij om de GPS co-ordinaten door te geven van een foto die ik in Benin genomen heb met mijn Nikon D-300 . Kan ik dit opzoeken ? Als ik de details van die bepaalde foto nakijk vind ik van co- ordinaten niets terug of is dit niet voorzien in mijn camera of bestaat dit überhaupt wel ?
      Het bestaat zeker en vast maar als je geen GPS module op je camera hebt dan kunnen er ook geen coordinaten in de EXIF weggeschreven worden natuurlijk, je camera "weet" niet waar hij is.
      Beste oplossing is zoals Kriba schreef, locatie opzoeken op GE of GM.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: GPS co- ordinaten

        Deze foto was genomen in Ouidah aan de kust van Benin . Ik heb in Google Map de plaats ingegeven en met het handje op deze plek gaan staan maar ik zie rechts onder geen co-ordinaten verschijnen .

        Comment


        • #5
          Re: GPS co- ordinaten

          Als je ongeveer weet waar aan de kust, want dit bv het Memorial du Grand Jubile de L'an staat aan de kust. Dan geef ik je de coördinaten. En anders moet je Google Earth downloaden, of anders in google maps de invoegtoepassing gebruiken. Als je in IE de maps opent zie rechtsboven waar je kan kiezen tussen satelliet of gewoon, als je daar gaat opstaan met je muis komt ernaast het icoon van Google earth, klik daarop voor de invoegtoepassing. grt
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: GPS co- ordinaten

            Met de cursor op het desbetreffende gebied gaan staan in Google Maps. Rechtermuisknop selecteren, dan "wat is dit hier" selecteren en er verschijnt een pijltje op de kaart op de plek van de cursor. Als je dit pijltje dan weer aanklikt zie je de coördinaten
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: GPS co- ordinaten

              Met de muis boven de juiste plaats komen en "shift" indrukken. Bij Mozilla Firefox en Google Maps werkt dat hier.
              Edit: het eerste getal is daar nog Noorderbreedte, het tweede nog Oosterlengte.
              Last edited by Skitch; 1 augustus 2013, 21:41.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: GPS co- ordinaten

                Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                Met de cursor op het desbetreffende gebied gaan staan in Google Maps. Rechtermuisknop selecteren, dan "wat is dit hier" selecteren en er verschijnt een pijltje op de kaart op de plek van de cursor. Als je dit pijltje dan weer aanklikt zie je de coördinaten
                Inderdaad,
                https://ggpics.be/

                Comment


                • #9
                  Re: GPS co- ordinaten

                  EN als je die gegevens in het exif van je foto wenst, kan je daarvoor de freeware GEOSETTER gebruiken.
                  Is heel eenvoudig en het laat je toe exifs aan te passen en van RAW, NEF evenals andere foto-formaten.

                  http://www.geosetter.de/en/
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: GPS co- ordinaten

                    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                    Deze foto was genomen in Ouidah aan de kust van Benin . Ik heb in Google Map de plaats ingegeven en met het handje op deze plek gaan staan maar ik zie rechts onder geen co-ordinaten verschijnen .
                    Je maakt het jezelf moeilijk door voor Google Maps te kiezen. Download gewoon Google Earth en je krijgt alles wat je nodig hebt.
                    Mvrgr.

                    Comment


                    • #11
                      Re: GPS co- ordinaten

                      Ik zat in Google Maps te werken i.p.v. Google Earth . Inderdaad , in Google Earth zie ik nu de coördinaten verschijnen . Maar wat Olivetti schreef lukte bij mij niet in Google Map .

                      Comment


                      • #12
                        Re: GPS co- ordinaten

                        Purlut ;
                        Mag ik een korte handleiding van Geosetter . Ik heb het gedownload en de betreffende foto aangeklikt maar daarna zit ik vast .

                        Comment


                        • #13
                          Re: GPS co- ordinaten

                          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                          Ik zat in Google Maps te werken i.p.v. Google Earth . Inderdaad , in Google Earth zie ik nu de coördinaten verschijnen . Maar wat Olivetti schreef lukte bij mij niet in Google Map .
                          Bij Maps heb je onderaan "Labs-functies voor Maps" waarmme er een venster opengaat en je verschillende opties kan aanklikken. Misschien kan je dat helpen.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: GPS co- ordinaten

                            Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                            Purlut ;
                            Mag ik een korte handleiding van Geosetter . Ik heb het gedownload en de betreffende foto aangeklikt maar daarna zit ik vast .
                            Bovenaan bij "beeld" kan je Image preview, kaart en image info aanklikken.
                            Dan opent er een kaart. Daar kan je kiezen, links boven , welk type kaart je wil. Met het rode ballonnetje duidt je de plaats aan op de kaart. Daarna synchroniseer je je foto.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: GPS co- ordinaten

                              Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                              Ik zat in Google Maps te werken i.p.v. Google Earth . Inderdaad , in Google Earth zie ik nu de coördinaten verschijnen . Maar wat Olivetti schreef lukte bij mij niet in Google Map .
                              Jammer èn enigszins vreemd dat het niet lukt bij jou. Op alle computers waar ik mee werk (5 x verschillend besturingssysteem) en alle verschillende browsers die ik gebruik lukt mij dat. Ik heb geen idee waar dat aan zou kunnen liggen bij jou. Misschien dat één van de tips van Skitch je kan helpen
                              http://www.smuttynose.nl

                              Comment

                              Working...
                              X