Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vogelkijkhutten in Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vogelkijkhutten in Antwerpen

    hallo,

    ik weet niet goed waar ik met deze vraag naartoe moet, dus het algemeen forum leek me geen slechte plaats om te beginnen. Moest het toch verkeerd gepost zijn, verplaats het gerust naar een andere plek.

    Ik ben eigenlijk op zoek naar vogelkijkhutten in de provincie Antwerpen (of eventueel een deel van Oost-Vlaanderen). Ikzelf woon in Kapellen, ten noorden van Antwerpen en heb al een aantal hutten gevonden in de Antwerpse haven (Ekerse bospolder, Blokkersdijk, Grote Kreek en Kuifeend) maar zou graag mijn horizon wat verruimen. Heb nog niet direct behoefte om honderden kilometers te rijden (daarvoor ben ik nog niet goed genoeg), maar een kilometer of 40-50 moet nog wel lukken.
    ik zag eerder deze week foto's die genomen werden in hutten in Ravels en Weelde, maar daar vind ik niets over op internet.
    Alle leuke plekken om vogels te observeren (en liefst ook fotograferen, zo is de hut aan de Blokkersdijk voor fotografie niet ideaal, vind ik) zijn dus welkom.

    alvast bedankt voor jullie reacties
    Mvg,
    Kristof

  • #2
    Re: vogelkijkhutten in Antwerpen

    Boekje kopen van Natuurpunt.
    Staan ze op een kaartje per gebied.
    Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: vogelkijkhutten in Antwerpen

      Even googelen :



      Mvrgr.

      Comment


      • #4
        Re: vogelkijkhutten in Antwerpen

        op de website hierboven ontbreken er volgens mij toch bijzonder veel. Zo staat er wel de hut van de Ekerse bospolder op, maar de twee kijkhutten die 2 en 3 km verderop liggen bijvoorbeeld al niet.

        Heb ook eens gekeken op de website van Natuurpunt, maar vind daar niet direct een boekje met vogelkijkhutten in Vlaanderen terug (kan ook aan mij liggen hoor)

        mvg,
        Kristof

        Comment


        • #5
          Re: vogelkijkhutten in Antwerpen

          Niet in Vlaanderen, maar de kijkhut in Saeftinge is heel mooi.

          Comment


          • #6
            Re: vogelkijkhutten in Antwerpen

            Mijn ervaring met vogelkijkhutten is dat ze bijna overal (althans in het Nederlands -Belgisch grensgebied) op de verkeerde plaatsen staan.
            Bijvoorbeeld aan een plas zonder strandjes zodat er steltlopers ontbreken, te diep voor bv ooienvaars en lepelaars. Bij nieuw ontwikkelde natuurgebieden plaats men peperdure kijkhutten en in het begin zie je daar steltlopers maar binnen enige jaren laat men de strandjes dichtgroeien met riet of pitrus zodat daar ook de vogels wegblijven. Bij voorbeeld in het Hageven staat een zes meter hoge vogelhut op palen die geheel omringt is met snelgroeiende bomen die alle zicht ontnemen. Sommige hutten staan naar het Zuiden geplaatst zodat je de gehele dag met tegenlicht van doen hebt. Een gunstige uitzondering is nog 'De Natuurdomijn Luysen' in Bree. Een pas hersteld prachtig natuurdomijn met gloednieuwe kijkhutten die vaak door fotografen bezocht worden en je ziet er veel vogels. Het is daar dan niet Antwerpen, maar zeker een bezoek waard.
            Last edited by Eenbes; 3 augustus 2013, 09:59.

            Comment


            • #7
              Re: vogelkijkhutten in Antwerpen

              Oorspronkelijk geplaatst door krikkybilly Bekijk bericht
              op de website hierboven ontbreken er volgens mij toch bijzonder veel. Zo staat er wel de hut van de Ekerse bospolder op, maar de twee kijkhutten die 2 en 3 km verderop liggen bijvoorbeeld al niet.

              Heb ook eens gekeken op de website van Natuurpunt, maar vind daar niet direct een boekje met vogelkijkhutten in Vlaanderen terug (kan ook aan mij liggen hoor)

              mvg,
              Kristof
              Ik weet natuurlijk niet hoe frequent deze site bijgewerkt wordt.
              Mvrgr.

              Comment

              Working...
              X