Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop digitale camera in buitenland.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop digitale camera in buitenland.

    Ik vertrek over enkele weken naar Amerika en vermits de dollar-koers laag is dacht ik eraan om ginder een digitaal fototoestel te kopen.
    Nu stel ik mij echter de vraag of er verschillen zijn tussen de Amerikaanse en de Europese toestellen, van die aard dat de toestellen hier onbruikbaar zijn?
    Ik weet dat men er een andere netspanning heeft waardoor een eventuele batterijlader hier hoogstwaarschijnlijk niet bruikbaar is.
    Maar spreekt men ginder ook over ISO?
    Alvast bedankt.
    The Nightcrawler.

  • #2
    De netspanning is geen probleem omdat de laders tegenwoordig meestal werken op een spanning van 100 tot 240V. Er zit dan wel een netsnoer met een amerikaanse stekker bij, maar daar kan je thuis heel gemakkelijk een andere stekker aanzetten, of een ander snoer gebruiken. Dat lukt alleen maar bij een lader met snoer. Een lader die rechtstreeks in het stopkontakt geplugd wordt, is een ander probleem.
    De ISO waardes zijn hetzelfde, dus dat is ook geen probleem.
    Het enige probleem is de garantie.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Ik heb indertijd mijne vorige camera (Nikon Coolpix 990) in de US gekocht en die garantie was worldwide. Voor de rest was alles hetzelfde als hier, behalve de prijs natuurlijk
      Ik heb die in 2001 in boston geckocht met 128Mb CF card, 3 voorzetlenzen en draagtas voor 52.000 BEF, terwijl de camera in Belgia met 16Mb CF card standaard een 56.000 BEF kostte. Had dus wel een goeie deal gedaan vond ik.

      nu heb (in Belgie) nen D70 gekocht en ben daar meer dan tevreden mee.

      Grz,
      Guy
      Nikon D70 - Sigma 18/200 + Sigma 70/300
      Smile, You've been clicked!

      Comment

      Working...
      X