Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reacties en commentaren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reacties en commentaren

    Het kan aan mij liggen, maar ik krijg zo meer en meer de indruk dat er nog bijna uitsluitend in Beginnershoek zo nu en dan wat feedback komt op geplaatste foto's. In de andere rubrieken zijn de reacties bijna tot 0 te herleiden.

    Bij bepaalde foto's zie je dan weer wèl een reeks wow's, waw's en kwijlende smiley's. Maar daar blijft het dan ook bij.

    Ik zie er bijgevolg dus ook nog weinig nut in om foto's te plaatsen buiten Beginnershoek.
    In dit en dit screenshot is te zien hoe de verhouding views/reacties is in Fotobeoordeling bij respectievelijk Dieren en Macro & Close-Up.
    Ik besef nu ook wel dat de foto's ook door niet-geregistreerde bezoekers worden bekeken, maar het is toch echt wel een rare verhouding...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

  • #2
    Re: Reacties en commentaren

    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Het kan aan mij liggen, maar ik krijg zo meer en meer de indruk dat er nog bijna uitsluitend in Beginnershoek zo nu en dan wat feedback komt op geplaatste foto's. In de andere rubrieken zijn de reacties bijna tot 0 te herleiden.
    ...
    ben me van geen kwaad bewust hoor..?
    grt,boku.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Reacties en commentaren

      Op onze eigen fotos verwachten we altijd veel feedback, maar geven we er zelf wel veel op anderen hun fotos.......that's the question .
      En ik heb het nu niet op U of iemand anders, maar in het algemeen.
      Mvrgr.

      Comment


      • #4
        Re: Reacties en commentaren

        En hoe meer foto's je zelf maakt en verwerkt/bewerkt, hoe minder tijd je over hebt om te reageren op die van anderen, zeker als je nog eens, zoals velen onder ons, op verschillende fora/media aanwezig bent (Facebook, Flickr, 500px, ...) ...
        Er blijven maar 24u in één dag hé

        Er zijn op BD ook ijverige posters aanwezig (eigenaardig genoeg vaak "technische freaks") waarvan ik nog geen enkele foto gezien heb ... Die hebben wellicht andere interesses, en dat moet ook kunnen. Zolang ze maar vriendelijk en met wederzijds respect hun mening geven is ook daar niets fout mee.

        Ik "volg" enkel de macro topic. Tijdens het "top seizoen" zit iedereen in de mate van het mogelijke in het veld, mezelf incluis. Moet het mij dan verwonderen dat andere macro-fotografen minder reageren op posts ? Ik denk het niet. Is dat een probleem ? Ik denk het ook niet.
        Oplossing voor het probleem : tijdens het macro seizoen er op uit trekken en de foto's pas posten in de winter
        Maar we zijn allemaal zo ongeduldig dat we zo lang niet kunnen wachten op "likes"

        En om de reactie voor te zijn : ik weet het, ook in de winter kun je aan macro fotografie doen, een "macro-seizoen" bestaat niet, enz ... Ik heb het enkel wat zwart/wit gesteld omdat duidelijk te maken wat ik bedoel. De realiteit is natuurlijk meer genuanceerd
        Master the craft, and the art will follow.
        Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
        http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

        Comment


        • #5
          Re: Reacties en commentaren

          Ik blijf er sowieso het nut niet van inzien om foto's te posten als er toch geen commentaar op komt.
          Hoe leuk een 'Prachtige foto' ook moge zijn, en hoe erg het ook het ego moge strelen, da's niet waar ik op zit te wachten.
          Ik wil vooral kritische commentaar, met goed onderbouwde tips en dergelijke. Maar deze blijven uit. Heel erg jammer...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: Reacties en commentaren

            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Ik blijf er sowieso het nut niet van inzien om foto's te posten als er toch geen commentaar op komt.
            ...
            vind toch niet dat je recht hebt van spreken hoor.
            zelf geef je ook soms weken/maanden geen comment.
            zie Uw postgedrag.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Reacties en commentaren

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              vind toch niet dat je recht hebt van spreken hoor.
              zelf geef je ook soms weken/maanden geen comment.
              zie Uw postgedrag.
              grt,bouk.
              Bouk, als ik actief ben, dan ben ik actief op meerdere vlakken.
              Als ik niet actief ben, dan ben ik ook op geen enkel vlak actief. Da's iets wat je me niet kan verwijten denk ik.
              Als ik geen foto's post, dan post ik meestal ook niks anders. En omgekeerd. En dan kom ik ook niet kijken wat er gepost wordt.
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Reacties en commentaren

                Ik ben sinds nu nog nooit echt 'actief' geweest op het forum, maar daar zit nu verandering in. Merk ook wel op dat de meeste feedback louter 'mooie foto' is dan echt feedback, maar uiteindelijk niet om iemand kwalijk te nemen. Ik ben allezins zeer kritisch als het op mijn fotografie aankomt, als ik dan ook feedback kan geven op gelijkaardige foto's zal ik mij ook niet inhouden deze op een constructieve manier te beoordelen. Dat is toch de bedoeling als je de foto in een 'beoordeling' sectie plaats, uiteindelijk.
                Met vriendelijke groet,
                Caltson
                Sander Photography Official website

                Comment


                • #9
                  Re: Reacties en commentaren

                  Oorspronkelijk geplaatst door Caltson Bekijk bericht
                  ....... Dat is toch de bedoeling als je de foto in een 'beoordeling' sectie plaats, uiteindelijk.
                  helemaal mee eens.
                  Showcase is dan weer een ander verhaal.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reacties en commentaren

                    Blijft een pijnpunt op BD. Je kunt mensen niet dwingen om te participeren maar het huidige systeem stimuleert dat ook niet imho. Het is wel opmerkelijk dat er op kleinere fotofora (die van tweakers.nl & dutchphotozone) véél meer inhoudelijke discussies zijn.

                    Nu worden er dagelijks -tig threads opgestart worden met één foto. Compleet onoverzichtelijk. Bovendien zijn mensen geneigd om die foto's aan te klikken van mensen die ze goed kennen of van wie ze weten dat het altijd iets speciaal is (bijv. Marsel van Oosten is zuinig met het plaatsen van foto's maar haalt altijd veel reacties). Een systeem van verzameltopics (voor 1 tot 3 losstaande foto's) met een onuitgesproken regel dat je reageert op de foto's boven je vooraleer je zelf foto's plaatst zorgt ervoor dat niemand uit de boot valt.

                    Verder vind ik de opsplitsing showcase/fotobeoordeling niet nuttig. Beoordeling trekt gewoon geen volk aan - daar zitten enkel de mensen die er zelf posten en die geven zelf ook weinig/geen reacties op anderen (ja, er zijn uitzonderingen). Maak één beoordelings-verzameltopic & één showcase-verzameltopic per onderdeel en werk met prefixen voor het onderwerp. In het beoordelingstopic worden mensen die een beoordeling vragen dan ook verwacht om zelf andere foto's te beoordelen.

                    Individuele topics zijn gereserveerd voor consistente & coherente fotoreeksen (3-10 foto's) en beginnen by default als testcase. Ze kunnen een upgrade krijgen naar showcase als de kritieken goed zijn. Max 1 individuele topic per onderdeel per maand om auteurs aan te sporen goed na te denken over de inhoud.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reacties en commentaren

                      mja, wie wil nog posten in beoordeling, daar reageert geen kat. Het is een vicieuze cirkel. Mensen posten dan maar in SC om reacties te krijgen en zo krijg je nog minder in beoordeling natuurlijk.
                      Ik weet er zelfs die in beginnerhoek blijven gewoon omdat daar veel meer reacties komen. Vraag is dan wel in hoeverre die reacties dan echt wel 'opbouwende nuttige informatie' zijn of gewoon het strelen van ego met 'likes'.
                      Het systeem van 1 foto in SC waar jaren geleden zoveel discussie rond geweest is vind ik gewoon helemaal niet werken. Want nu krijg je 'tig topics van hetzelfde thema. Een mens raakt het overzicht volledig kwijt.

                      Ach ja.. het eeuwige BD-gezeur..
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reacties en commentaren

                        Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                        ......... Het is wel opmerkelijk dat er op kleinere fotofora (die van tweakers.nl & dutchphotozone) véél meer inhoudelijke discussies zijn.
                        daar ben ik ook lid en van EOS en WFC, (en nog een paar), maar daar werkt het gewoon anders, juist door die kleinschaligheid.
                        grt,bouk.
                        Last edited by bouk; 29 juli 2013, 10:11. Reden: ar.,.l,.;
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reacties en commentaren

                          Ik vindt het aantal keer dat een foto bekeken wordt belangrijker dan het commentaar. Helaas zakken er vaak foto's snel naar onderliggende pagina's alleen om het feit dat er niet of weinig op gereageerd werd, dus ik snap goed dat dan de behoeften bij sommigen om foto's te plaatsen verdwijnt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reacties en commentaren

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            ....... Helaas zakken er vaak foto's snel naar onderliggende pagina's alleen om het feit dat er niet op gereageerd werd...
                            uhh...hoe werkt dat dan.
                            als er geen reacties komen, zakt je topic toch niet..?
                            van kijkers zakt het topic volgens mij niet.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reacties en commentaren

                              Bouk, wanneer er niet op gereageerd wordt op een bepaald topic, en op anderen wel, in combinatie met de nieuwe topics die er blijven bijkomen, zakt dat topic wel degelijk...
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                              Comment

                              Working...
                              X