Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Invoertaksen en BTW

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Invoertaksen en BTW

    Hallo BD'ers

    Ik heb nog maar eens een vroegje ivm kopen in het buitenland.
    wanneer je in de VS iets koopt, b.v. een lens dan heb je kans dat dit door de douane tegengehouden word en dat je een rekening van x% Invoertaksen en 21% BTW moet betalen.
    Nu hoe gaat dit binnen de E.U. in zijn werk, gelden dan ook nog die regels als je per post laat ofkomen van bij de gekende online-winkels (cornevaniperen, Topfoto, AC-foto, foto konijneberg, enz..)

    't is maar dat ik zo wijnig tijd heb om zelf naar Aken of düren te rijden om het op te halen.

    groetjes
    David Goovaerts
    Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

  • #2
    Zolang je goederen aankoopt in een Schenge-land, mag er geen probleem zijn: in de Schenge zone geldt er vrijheid van goederen, personen en diensten. Alleszins, dat is mijn begrip van Schenge.


    Groeten, Kris.
    My work: VICTORIE.com

    Comment


    • #3
      Er zijn idd GEEN invoerrechten te betalen als je laat verzenden vanuit NL of DL. Je betaald BTW in het land van aankoop, dus hoef je ook hier geen BTW meer te betalen (en DE BTW aanslagvoet ligt daar lager dan bij ons (19% in NL en 16% in DL). Bij import vanuit bv de VS betaal je de verkoper enkel het NETTO bedrag en de douane heft bij ankomst van je pakketje in België de invoerrechten en in één moeite ook de BTW. En die invoerrechten dat kan lelijk tegenvallen heb ik gehoord! Zelf heb ik geen echt idee van de bedragen, maar die kan je, naar het schijnt ergens bij D&A opvragen.

      Comment


      • #4
        merci voor de bevestiging en de info,

        mijn Canon 24-70mm f/2.8 L USM is intussen besteld bij AC-foto. deze kunnen volgens hun website deze direkt leveren, en ze waren de goedkoopste. Jongens wat een verschil toch met de prijzen in Belgie.

        Groetjes
        David Goovaerts
        Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

        Comment

        Working...
        X