Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tomorrowland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tomorrowland

    Hey!


    Ik had gedacht het bekende Tomorrowland-festival eens te gaan fotograferen te Boom.
    Echter heb ik geen flauw idee of het de moeite waard is of dat je buiten het festivalterrein (heb geen ticket) een aantal mooie shots van het decor kan krijgen.

    Iemand die dit reeds geprobeerd heeft of zelf de situatie op die locatie kent?


    Alvast bedankt
    Met vriendelijke groet,
    Caltson
    Sander Photography Official website

  • #2
    Re: Tomorrowland

    moet lukken ben deze morgen met hetzelfde idee wakker geworden
    ik wou ergens parkeren rond boom en dan met de fiets zo dicht mogelijk te geraken
    heb op de site van tomorrowland geneust maar word er niet wijzer van
    sfinks is ook dit weekend volgens mij ook de moeite

    als er nog iemand gratis kaarten heeft oorstopjes heb ik al (graptje)

    grtjs

    Comment


    • #3
      Re: Tomorrowland

      Heb vorige week een foto op facebook gezien van een jongen die over het hek kon klimmen en zo de mainstage zien...
      Weet niet of het nu nog gaat, maar de moeite waard om eens te proberen.

      Kennis van mij is een krak in het gratis betreden van festivals

      Comment


      • #4
        Re: Tomorrowland

        Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
        Heb vorige week een foto op facebook gezien van een jongen die over het hek kon klimmen en zo de mainstage zien...
        Weet niet of het nu nog gaat, maar de moeite waard om eens te proberen.

        Kennis van mij is een krak in het gratis betreden van festivals
        Ik weet dat je wel een stuk van de mainstage kan zien vanaf de straatkant, maar vermoedelijk te weinig om toch iets interessants vast te leggen.
        Met vriendelijke groet,
        Caltson
        Sander Photography Official website

        Comment


        • #5
          Re: Tomorrowland

          Oorspronkelijk geplaatst door Caltson Bekijk bericht
          Ik weet dat je wel een stuk van de mainstage kan zien vanaf de straatkant, maar vermoedelijk te weinig om toch iets interessants vast te leggen.
          Inderdaad, het volledige domein is afgebakend met geblindeerde hekken zodat paparazzi geen visuele toegang krijgen tot het festivalterrein.
          Pottenkijkers houden ze liever buiten.

          En ik denk dat wanneer je te lang met een camera rondloopt in de straten rondom er snel security aan te pas zal komen.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • #6
            Re: Tomorrowland

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            Inderdaad, het volledige domein is afgebakend met geblindeerde hekken zodat paparazzi geen visuele toegang krijgen tot het festivalterrein.
            Pottenkijkers houden ze liever buiten.

            En ik denk dat wanneer je te lang met een camera rondloopt in de straten rondom er snel security aan te pas zal komen.
            Zou sowieso niet direct mijn camera laten zien, maar toch wil ik wel eens weten of er geen enkele 'spot' is waar je toch een bepaald uitzicht hebt op één van de main stages.
            Met vriendelijke groet,
            Caltson
            Sander Photography Official website

            Comment


            • #7
              Re: Tomorrowland

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              met een camera rondloopt in de straten rondom er snel security aan te pas zal komen.
              Security kan je buiten het festivalterrein niet verhinderen een foto te maken. Politie wel geloof ik. (vanop privé-terrein is een andere zaak, dan moet je toestemming hebben van de eigenaar)
              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

              Comment


              • #8
                Re: Tomorrowland

                anders moet je er gewoon naar toe gaan om mensen te trekken, volgens mij kan je er wel een collectie speciale figuren bij elkaar zien, heb je zo een reportage bij elkaar
                de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                Comment


                • #9
                  Re: Tomorrowland

                  Persoonlijk zou ik zeker niet naar Tomorrowland gaan, de toegang is zeer goed afgeschermd, plus dat het eigelijk niet geschikt is voor mooie foto's te behalen.
                  Maar het andere festival de Sfinks daar kan je wel iets maken, de sfeer is er ook gans anders, en ze maken der muziek, terwijl ze op TML muziek weggeven !
                  Het is wel een andere soort muziek, maar wereldmuziek = vreemde culturen = beter geschikt voor de fotografie !

                  MVG, Jeff C.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tomorrowland

                    Als je gewoon naar de main entrance gaat tijdens openingsuur van de dag, kan je daar idd leuke portretten maken. Ik ben het niet eens met jou Jeff, alhoewel ik uw standpunt wel kan volgen. Het is gewoon een kwestie van smaak en wat je zelf graag fotografeert. Sfinks is idd iets helemaal anders en geeft een andere sfeer weer in uw beelden. Wat mij betreft ,ik zou ze beiden even graag fotograferen.

                    Wat betreft spots om het festival zelf te fotograferen, wordt idd moeilijk, + ook met de auto er geraken is niet evident gezien de massale toestroom. Wij ondervinden er al sinds donderdag 'last' (gewoon veel meer drukte dan anders). Hier en daar kan je wel wat zien, maar niet genoeg om goeie beelden te maken.

                    Grtz,

                    Jennifer

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tomorrowland

                      Als je in de buurt van een festival foto's gaat maken (of op het festival zelf), hou er dan rekening mee dat de mensen die je fotografeert gewoonlijk ook graag weten wat er met die foto's gebeurt.
                      Dat is toch zeker het geval als ze zien dat je een foto hebt gemaakt, de ene zal zich daar wat minder van aantrekken dan de andere, maar het is altijd handig dat je dan kaartjes kan uitdelen met daarop de link naar je website (als je die hebt).
                      Ik merk zelf dat het dan veel gemakkelijker is om foto's te maken van mensen op evenementen.
                      De meesten willen die foto dan de volgende dag op hun Facebook pagina zetten, om te bewijzen dat ze daar zijn geweest.
                      Het komt er dus ook nog op aan om snel te werken, dan heb je nog de meeste bezoekers op je website.
                      De foto's die ik donderdag heb gemaakt, die heb ik gisteren online gezet, en daarop waren er gisteren meer dan 20.000 hits, en dat zijn dan geen foto's van een groot festival.

                      Soms heb je ook mensen die laten merken dat ze liever niet hebben dat je foto's maakt, respecteer dat dan ook.
                      Vorige donderdag waren er hier ook die liever niet hadden dat ik foto's van hun maakte, maar nadat ik er even mee had gepraat (en een kaartje afgegeven) mocht ik dat wel, dat kan dus soms ook helpen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tomorrowland

                        Ik woon in de buurt van TML en eigenlijk merk je er weinig van in de omliggende straten. De eerste dag zag je wel wat mooie mensen toekomen, maar daarna blijft iedereen op de camping of t terrein. Alles is wel heel goed afgeschermd.

                        De vraag is ook of mensen achteraf geen spijt gaan hebben van 'candid' foto's, zeker als ze teveel op hebben of met hun armen rond n vrouw hangen die niet de hunne is. En er bestaat altijd de kans dat iemand 'raar' reageert.

                        Anderzijds zijn veel mensen wel 'camerageil'.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tomorrowland

                          Ik zou eerst een ander festival fotograferen, zorgen dat die foto's uniek zijn. En dan proberen om volgend jaar binnen te geraken
                          als fotograaf, in zoverre dit mogelijk is. Dan zal je meer plezier hebben en zullen de foto's veel meer vertellen over de sfeer.
                          Ik weet niet wat juist je bedoeling is, maar indien je foto's neemt vanop een bepaalde afstand en je kunt zien dat je er niet bij bent, dan geven die foto's
                          een beetje de indruk van "ik wou erbij zijn, maar ik mocht niet". (moeilijk te formuleren)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tomorrowland

                            Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                            Ik zou eerst een ander festival fotograferen, zorgen dat die foto's uniek zijn. En dan proberen om volgend jaar binnen te geraken
                            als fotograaf, in zoverre dit mogelijk is. Dan zal je meer plezier hebben en zullen de foto's veel meer vertellen over de sfeer.
                            Ik weet niet wat juist je bedoeling is, maar indien je foto's neemt vanop een bepaalde afstand en je kunt zien dat je er niet bij bent, dan geven die foto's
                            een beetje de indruk van "ik wou erbij zijn, maar ik mocht niet". (moeilijk te formuleren)
                            .... wat de foto's dan weer uniek zou maken. Ik ken geen enkel muziek/festivalfotograaf die zo werkt.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tomorrowland

                              Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                              Ik zou eerst een ander festival fotograferen, zorgen dat die foto's uniek zijn. En dan proberen om volgend jaar binnen te geraken
                              als fotograaf, in zoverre dit mogelijk is. Dan zal je meer plezier hebben en zullen de foto's veel meer vertellen over de sfeer.
                              Ik weet niet wat juist je bedoeling is, maar indien je foto's neemt vanop een bepaalde afstand en je kunt zien dat je er niet bij bent, dan geven die foto's
                              een beetje de indruk van "ik wou erbij zijn, maar ik mocht niet". (moeilijk te formuleren)
                              Dit is in ieder geval van héél dichtbij (15mm fisheye op een full-frame camera) http://barthuysmans.smugmug.com/Muzi...n8tqM&lb=1&s=A
                              Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat ik volgend jaar toestemming krijg om foto's te maken op grote festivals.

                              Om even even een vergelijking te maken, een aantal jaren geleden ging ik foto's maken op de motorcross te Zolder.
                              Op de beste plaatsen stonden er een heleboel "fotografen" met compactjes, die volgens mij alleen maar op die plaats mochten komen omdat ze de juiste persoon kenden, want met een compactje van toen moest je wel heel goed kunnen voorspellen hoe lang vooraf je op de ontspanknop moest drukken om de actie juist vast te leggen (met andere woorden, die compactjes van 2005 waren zo traag dat de motor al lang weer uit beeld was vooraleer de foto werd gemaakt, mijn 20D was véél sneller dan de compactjes van toen).
                              Die "fotografen" hadden wel allemaal de juiste badge om op die plaatsen te mogen komen...

                              Er zullen zeker wel heel goede fotografen rondlopen op festivals, maar er zullen er ook altijd wel zijn die daar foto's mogen maken omdat ze toevallig de juiste connecties hebben (en die nog niet weten hoe ze hun camera moeten instellen).

                              Ik zit niet op zo'n opdrachten te wachten, ik maak hier in de buurt foto's op allerlei evenementen waar ze mij ondertussen al goed genoeg kennen, en waar ik daardoor af en toe iets meer mag dan de andere mensen die een camera bij hebben.
                              Alle bands waarvan ik foto's heb gemaakt mogen de foto's ook gebruiken op hun website (Facebook), ik deel altijd kaartjes uit zodat ze de foto's kunnen vinden.
                              De organisatoren mogen die foto's ook altijd gebruiken.
                              Het enige wat ik ervoor terug vraag is dat ze mijn naam bij de foto's vermelden.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X