Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keep 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keep 2

    Opnieuw in zomeroutfit


  • #2
    Re: Keep 2

    Wat ik zie:
    - registrerend
    - vlak / plat
    - centraal

    als dat je doel was dan ben je er goed in geslaagd, maar ik zie toch liever het tegenovergestelde

    Comment


    • #3
      Re: Keep 2

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Wat ik zie:
      - registrerend
      - vlak / plat
      - centraal

      als dat je doel was dan ben je er goed in geslaagd, maar ik zie toch liever het tegenovergestelde
      registrerend : elke foto is registrerend
      vlak / plat : 't is wat veel gevraagd om in 3D te fotograferen. En ter info: elk objectief >50mm (FF) heeft een samendruk-effect.
      centraal : klopt niet, regel van derden is gerespecteerd

      Hoewel dit geen topfoto is, ben ik van mening dat hij toch in SC op z'n plaats staat. Mogelijk zal deze foto ook in een tentoonstelling worden opgenomen dus voldoet hij aan het reglement.
      Dit commentaar, samen met het commentaar dat je leverde bij de foto van de Grote jager doet mij besluiten dat je niet goed weet waar je het over hebt. En voor de rest : de gustibus ... enz.

      Comment


      • #4
        Re: Keep 2

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Wat ik zie:
        - registrerend
        - vlak / plat
        - centraal

        als dat je doel was dan ben je er goed in geslaagd, maar ik zie toch liever het tegenovergestelde
        Voor een nieuwkomer vind ik dat je veel noten op je zang hebt.
        Ik heb hier nog geen foto van jou gezien, ik wacht erop.
        Kunnen we er allemaal samen misschien veel van leren, want volgens je commentaar weet je precies wel hoe het allemaal moet.

        Over de foto, voor mij is hij geslaagd.

        Groeten,
        Raf
        Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Keep 2

          Deze Keep staat er mooi op met veel detail en een mooi lichtje in het oog. De vogel is ook van kop tot staart scherp, wat zeker niet altijd het geval is. Ook de BG vind ik mooi door de takken dat je er nog lichtjes in kan herkennen. Verder vind ik het ook een erg mooi vogeltje qua kleuren.
          De compositie twijfel ik een beetje over, ik vind dat er wat teveel plaats is aan de bovenkant. Ik heb de foto eventjes opgeslagen en bekeken in LR met de regel van 3 overlay erover en het oog komt overeen met grofweg het midden van de linkse verticale lijn en kwam tot de ontdekking dat dit geen standaard 2x3 formaat is, maar iets hoger. Ik vind de compositie iets beter als het oog overeen komt met de kruising van de linkse verticale lijn en de bovenste horizontale, maar dan moet je de staart afsnijden, wat natuurlijk op niet veel trekt. Als je gecropt hebt, is er mss nog ruimte voor aanpassing. Zeer zeker een foto die thuishoort in Showcase, mijns inziens.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: Keep 2

            Erg mooi, komt ook knap los tegen die fraaie achtergrond. Zeker veel meer dan zomaar een registratie.
            Betreft compo ga ik wel beetje mee, mocht iets minder centraal.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Keep 2

              Wat zie ik:
              - De keep komt mooi los van de achtergrond
              - Mooie scherpte en mooie kleuren
              - Een goede compo

              Of m.a.w. een knappe plaat!
              (Ik zie ze slechts in de winter)
              Zie ook flickr

              Comment

              Working...
              X