Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade naar A77 of wachten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade naar A77 of wachten

    Ik gebruik momenteel een Sony A100 (ik weet het, een oud beestje). Toestel wordt voornamelijk gebruikt tijdens reizen.

    Extern begint de body wel wat "schade" te vertonen, maar verder werkt hij nog steeds perfect.

    Mijn grootste vrees is echter dat hij het zou opgeven tijdens een reis. Daarom was ik eens aan het kijken naar vervanging en kwam op de A77 uit die nu zeer interessant geprijsd staat.

    Nu is de vraag natuurlijk, nu vervangen of nog een jaartje wachten op de nieuw alpha bodies die zouden gaan uitkomen.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Upgrade naar A77 of wachten

    Dat is een moeilijke keuze vind ik

    De A77 staat wel zeer goed geprijsd en mét 75 euro cashback...ruim onder de 900 euro!
    Maar dan ben je vertrokken voor zoveel extra jaartjes,

    Ik denk dat ik NU de A77 zou kopen als ik nog een A100 zou hebben (alleszins voor 4 augustus, want dan is het gedaan met cashback).

    Een andere opties is om een goedkope A58 te kopen en eventueel volgend jaar een nieuwe body...Bij krefel (ja ik weet het...wie koopt daar nu!) staat de A58 aan 399 alsook bij Vandenborre...Daar komt nog 25 euro cashback bovenop!

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade naar A77 of wachten

      Een mens kan altijd blijven wachten - zeker?

      Alles hangt er wat van af wat u van opties nodig hebt - net zo'n a58 overgenomen van iemand, voor een nog 'betere' prijs, ik wou 'm omwille van die aansluitmogelijkheden op pc. Da's de enige reden voor mij om 'm in huis te nemen + het feit dat de zoeker beter is dan van de a55 (pas op de a55 is een goeie camera, en blijft echt bruikbaar - alleen is die betere oled zoeker wel een vooruitgang). En de prijs, tja - die was superlaag voor een toestel van amper een maand oud. Je batterij ga je jammer genoeg niet kunnen gebruiken van de a100 - maar 't is wel dezelfde als van de a700,a850,a900, a65,a77, a580... Dus vlot verkrijgbaar - en beproefde technologie!

      Het is een camera met serieuze compromisssen. Geen afstandsdbediening meer mogelijk met de oude kabel - wel de grote batterij nog - enkel SD-slot - niet zo supergeweldig scherm (niet draaibaar zoals op de a55, klikt wel wat uit, en kan wat kantelen, maar dat is't), maar dat heb ik niet nodig - maar de zoeker is wel een serieuze verbetering t.o.v. de a55 - zeker weten! Ook geen GPS - een nieuwe voet voor de flash (convertoren nog niet in china te koop - dus relatief prijzig via sony) - idem voor de nieuwe afstandsbediening (via een usb-kabeltje - en niet zo best verkrijgbaar).

      Wie de sony bediening gewoon is - gebruikt dat ding gewoon - de stap van de A100 gaat niet groot zijn - welk toestel u ook neemt. Kijk misschien eens naar het glas dat u heeft - en de beelden die u wil hebben! Dat telt - en bepaald wat u best kan aanschaffen. Minder camera - meer en vooral beter glas. Of moeten we de Beatles citeren die de queen indertijd shoffeerde(n)???

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade naar A77 of wachten

        Voila, knoop doorgehakt en er staat hier nu een nieuwe A77 te blinken.
        Nu nog de batterij opladen en we kunnen beginnen spelen ;-)
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade naar A77 of wachten

          Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
          Voila, knoop doorgehakt en er staat hier nu een nieuwe A77 te blinken.
          Nu nog de batterij opladen en we kunnen beginnen spelen ;-)
          Mooi! Vergeet je cashback niet tijdig aan te vragen! Heb je iets van lens erbij genomen?

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade naar A77 of wachten

            Neen. Blijf voorlopig de lenzen gebruiken die ik al heb. Wel even mijn sigma 17-70 getest want kon een mogelijk probleem zijn maar werkt perfect.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment

            Working...
            X