Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modellen gezocht.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Modellen gezocht.

    Hoi beste mensen

    Ik zoek al geruime tijd naar modellen, zowel mannelijke als vrouwelijke.
    Wat mij het meest opvalt is de prijs die gevraagt wordt per uur.
    Zijn er mensen die modellen kennen die voor een redelijke af te spreken prijs willen werken ?.

    hopend op een reactie

    groeten
    dromer

  • #2
    dromer, er zijn mensen die onder FTP werken.
    Dus model werkt gratis, fotograaf werkt gratis.
    Fotograaf zorgt voor de lokatie (buiten, studio....) en zorgt ook voor een CD met de foto's. Bewerkt de foto's ook.
    Er zullen nog mensen zijn die hier gaan op reageren.
    ALs je goed kijkt ga je er zeker en vast vinden hoor.

    Comment


    • #3
      Zelf zoek ik mijn inspiratie op www.onemodelplace.com. Je moet je wel, gratis registreren. Je hebt goede zoekmogelijkheden.
      Eind deze maand doe in een shoot met een meisje die ik daar gevonden heb. Ze wil graag TFP (Time for Prints) doen om haar portfolio uit te breiden en wat ervaring op te doen.

      Comment


      • #4
        Neem eens een kijkje op de site van didier Van Acker, nl. http://www.photograaf.be
        Daar vind je modellen en er zijn er heel wat die op basis van TFP (Time for Prints) willen poseren.

        grz,
        Guy
        Nikon D70 - Sigma 18/200 + Sigma 70/300
        Smile, You've been clicked!

        Comment


        • #5
          Act, je bedoelt waarschijnlijk TFP. FTP is File Transfer Protocol en ik weet niet of er veel modellen zijn die hiervoor werken. 't Zal zeker FTP zijn?

          Arne
          http://www.arnesmeets.tk

          Comment


          • #6
            Jaaa sorry dat bedoelde ik hé?
            zowat letterkes achter elkaar en dan zien dat je de juiste volgorde hebt hé?

            Comment


            • #7
              Beste mensen

              zijn er echt niet meer dan dat van die modellen ?, waar kan ik echt zonder naar een firma te moeten lopen een model vinden ?

              groeten

              dromer

              Comment


              • #8
                familie, vrienden, kennissen ?
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Originally posted by dromer
                  Beste mensen

                  zijn er echt niet meer dan dat van die modellen ?, waar kan ik echt zonder naar een firma te moeten lopen een model vinden ?

                  groeten

                  dromer

                  Er zijn mogelijkheden te over om aan modellen te geraken, alleen het begin is moeilijk je kan nog niets laten zien van je werk.Dus heb je ook geen mogelijkheid om de kandidaat modellen een bewijsstuk voor te leggen dat hun ertoe kan bewegen de stap te zetten en met U een fotosessie te doen. Wat je kan overwegen is een adverentie plaatsen op het Internet om modellen te ronselen.Ik ben ook zo begonnen enkele jaren geleden en nu heb ik modellen in overvloed. Je moet je bereikbaar maken en natuurlijk zelf werken aan een portfolio zodat je werk een overtuigende kracht kan uitoefenen. Een online portfolio doet héél veel. ik heb er momenteel een waar de kandidaten meer dan 2500 beelden in vinden uiteraard de ene al beter dan de andere we zijn ook maar ne mens hé. Maar ja kan iets laten zien en dat is belangrijk. Ik zou je de raad willen geven van te starten met een model uit je kennissenkring zo bijvoorbeeld een buurmeisje of een familielid maak daar eens een fotosessie mee en publiceer je werk in een online portfolio. Werk deze voordurende bij zodat iemand die je werk begint te volgen, kan zien dat er ni stil gezeten wordt, maar er voordurend modellen over de vloer komen. Dan eens je bezig bent moet je constant werken aan je naam en faam, het duurt een poosje eer je een goede naam verwerft , maar je kan in "no time" je naam verliezen wees daar altijd van bewust. Werk alleen maar met een contract geen uitzonderingen, in het contract bepaal je de rechten van fotograaf en model. Wees niet krenterig en weet dat een model dat voor U gratis poseert, recht heeft op een vergoeding onder de vorm van je werk. Dat mogen afdrukken zijn, maar stuur haar dan niet wandelen met een reeksje 10 x 15 van uit het kruidvat of Hema geef de modellen waar ze recht op hebben. Je kan ook kiezen om je werk aan het model te bezorgen op een digitale drager, er zijn veel modellen die dit liever hebben dan afdrukken op papier. Geef dan wel kwaliteit in hoge resolutie mee en geen lage resolutie beelden waar dan nog een copyright boodschap opstaat. Laat je modellen niet langer wachten op het resultaat dan nodig, ik probeer dit zeker op maximaal 5 werkdagen te klaren.

                  Ik kan zo nog wat doorgaan, maar de drijfveer moet van U komen een ander kan wat raad en tips geven maar U bent het die het moet doen. Ik hoop van U een beetje te helpen met deze.


                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Hoi Digipic357
                    Hartelijk bedankt voor het antwoord, ik ga die raad zeker niet in de wind slaan.

                    nogmaals bedankt

                    groeten

                    dromer

                    Comment


                    • #11
                      Digipics, inderdaad een hele duidelijk uitleg voor een beginner.
                      Iedereen kan daar wat van opsteken.

                      Comment


                      • #12
                        waar gaat die schoot dan door
                        anders ken ik wel nen gast die dat wil doen
                        thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

                        Comment


                        • #13
                          Beste dromer, verleden jaar heb ik tweemaal gratis met Laura gewerkt, een finaliste van Miss Belgian Fashion 2003.
                          Eind deze maand heb ik een shoot met een model uit Antwerpen, ook gratis. Laura heeft mij gecontacteerd voor een eerste shoot, het tweede meisje heb ik zelf gecontacteerd. Beiden op onemodelplace.com.
                          Je zoekt gewoon absolute beginners op, met de nadelen natuurlijk, en vaak zijn ze akkoord op TFP te werken. Gewoon vragen!
                          Don't be shy!

                          Comment


                          • #14
                            Heeft er trouwens nog iemand een nederlandstalig TFP contract liggen? (ik heb enkel een engelstalig) - ik heb er volgende week eentje nodig
                            http://www.razziphoto.com/

                            Comment


                            • #15
                              ja interesseert me ook wel, een template voor zo'n contractje.
                              zou echt ni weten wat 'k er moet inzetten of hoe het te formuleren
                              My Portfolio (like!)
                              Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

                              Comment

                              Working...
                              X