Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto met kader afdrukken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto met kader afdrukken?

    Hallo,

    ik neus hier al een hele tijd rond, en zie dat veel foto's een kader hebben. Laten jullie dat kader mee afdrukken, want zo verlies je toch een heel deel ruimte voor de foto zelf? Neem bevoorbeeld zo'n wit kader met slagschaduw, dan is 85% van uw adruk gespendeerd aan enkel het kader.

    Groetjes
    Pieter

  • #2
    ik maak nooit een kader rond mijn foto, ik vind dat helemaal niet mooi. Alleen rond een print doe ik een kader of in een passe partous of randloos op harder karton, mdf plaat of een kappa plaat bijvoorbeeld.

    Comment


    • #3
      Ik doe dat ook zelden. Soms een zwarte rand van 3 à 5 pixel maar dat is alles. Wel heb ik een leuke reeks plugins en die maken een kader in de stijl van 35mm dia's, een 4x5 inch en zo. Kan soms wel eens leuk zijn in een album. Verder alleen passe-partouts.

      Comment


      • #4
        Voor mij zijn kaders (soms) interresant om de foto's te presenteren op het internet of digitaal album, afdrukken op papier gebeurd altijd zonder kader.
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

        Comment


        • #5
          Hallo Pieter,

          Foto's kun je digitaal makkelijk van een kader voorzien. Een kader vind ik af en toe wel leuk voor bv op websites, gewoon om de foto iets extra's mee te geven.
          Een foto laat ik altijd afdrukken zonder kader. Mocht ik foto's een kader mee willen geven, dan kan ik zoiets altijd in elkaar knutselen.

          JLP
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #6
            Bedankt voor de reacties!! Ik dacht er ook zo over, maar door het veelvuldig gebruik van kaders op dit forum was ik wel benieuwd hoe jullie het deden.

            Thx!
            Pieter

            Comment


            • #7
              Ik heb wel al eens een foto met kader laten afdrukken maar was erg ontgoocheld. Blijkbaar hebben de afdrukcentrales moeite om je foto mooi op de randjes af te snijden. Aan de ene kant was mijn kader bijna volledig verdwenen.

              Comment


              • #8
                Hoi
                Ik doe regelmatig mee aan wedstrijden en gebruik NOOIT een kader
                Bij het snijden van de foto laat ik wel een wit boordrandje van 3 mm, dan op een zwart karton en de foto is klaar.
                Het hangt er ook van af welk onderwerp de foto heeft en dan dien je de kleur van het karton natuurlijk aan te passen.

                groeten

                dromer

                Comment


                • #9
                  Dat is idd het gevaar met kaders
                  Ik laat ze heel soms mee afdrukken. Bij de Hema op de site staat al dat er altijd kans is op enkele mm's beeldverlies langs de randen
                  Helaas is dat niet netjes verdeelt over de 4 kanten van de foto, maar wordt er vaak aan 1 kant een paar mm afgehakt waardoor je kader dus ineens niet meer klopt.
                  www.turnfoto.nl

                  Comment


                  • #10
                    Ik gebruik nooit virtuele kaders. Enkel echte houten of metalen kaders om m'n foto van het behangpapier te scheiden.
                    En laat staan al helemaal niet op een foto of print op papier ????
                    Ik vind die kaders helemaal niet mooi, maarja da's smaak natuurlijk en smaken verschillen...

                    Comment

                    Working...
                    X