Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hähnel Twin V Pro lader Nikon EN-EL3e

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hähnel Twin V Pro lader Nikon EN-EL3e

    Hallo,

    laatst bij een tweedehandscamera stak deze lader, een hähnel Twin V Pro,
    bij in de doos varia die ik er gratis bij kreeg.
    De man stapte over naar Canon en kon er zelf niets meer mee doen.
    Eén probleempje, er zat geen voeding bij.
    Ik gebruik dit toestel nu alleen maar om te controleren hoeveel percentage stroom de batterijen nog hebben.
    Kan iemand mij zeggen, of ik aan zo een voeding kan raken?
    Of ook welke spanning zulke stekker heeft. Dan kan ik mischien op zoek naar een lader met dezelfde waarde.

    Grtn Marcel
    Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
    Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

  • #2
    Re: hähnel Twin V Pro lader Nikon EN-EL3e

    Staat die informatie niet op de achterkant van de lader?
    De meeste laders waar een adapter aan hangt werken tegenwoordig op 12V, maar dat is natuurlijk geen garantie dat dat ook geldt voor die lader.
    En bij zo goed als alle adapters zit de - aan de buitenkant van het stekkertje, en de + in het midden (vroeger was dat soms anders, de laatste jaren lijkt er eindelijk een standaard te zijn bij zo'n voedingen).
    Ook dat staat gewoonlijk vermeld in de buurt van de aansluiting.
    Het enige probleem is dan nog dat de maat van die stekkertjes nog steeds geen standaard heeft (er zijn er aan aantal verschillende).

    Na even zoeken via Google heb ik gevonden dat de adapter 12V moet kunnen leveren bij 1,25A.
    Als je nog ergens een voeding hebt van een externe harde schijf, dan kan je die gebruiken als het stekkertje past (als het geen voeding is die 5V en 12V levert, die zijn er ook, maar die hebben een ander type stekker, de meeste externe harde schijven hebben een voeding die alleen maar 12V levert).
    Elke voeding die minstens 1,25A kan leveren bij 12V moet dus werken, op voorwaarde dat er het juiste stekkertje aan zit.
    Die lader kan ook werken in op 12V via het stopcontact (aansteker) van een auto, die 12V moet dus zelfs niet gestabiliseerd zijn (bij een draaiende motor kan de spanning oplopen tot meer dan 14V).
    Last edited by Black B@ndit; 16 juli 2013, 23:23.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: hähnel Twin V Pro lader Nikon EN-EL3e

      Hallo Black B@ndit,

      adapter was het woord dat mij gisterennacht niet te binnenschoot, maar een goede verstaander begrijpt dit wel.
      Nee, er staat niets van info op het toestel zelf, maar zoals je aangeeft, is er ook een voedingskabel bij voor in de wagen wanneer je het toestel nieuw aanschaft. (Het is nog steeds nieuw te verkrijgen).
      Ik heb een adapter van een externe schijf met een output van 12volt 2A , tweede 'chance' de stekker past als gegoten.
      Normaal moet dat dan lukken, volgens hetgeen jij schreef.
      Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
      Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

      Comment


      • #4
        Re: hähnel Twin V Pro lader Nikon EN-EL3e

        Bij toestellen die werken op de auto-accu zit de "-" altijd op de buitenkant van de stekkertjes, om kortsluiting te voorkomen (als de "+" op de buitenkant zit kan je kortsluiting maken met die kabel in een auto).
        En bij elke externe harde schijf die ik hier heb (of heb gehad) waarbij er zo'n stekker wordt gebruikt zit de "-" aan de buitenkant.

        Die adapter zou dus in principe zonder problemen moeten werken.
        Al die adapters zijn tegenwoordig ook beveiligd tegen kortsluiting en overbelasting.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: hähnel Twin V Pro lader Nikon EN-EL3e

          Black B@ndit,

          het is gelukt met de adapter van mijn externe schijf.
          Ik wou dit nog even laten weten.
          Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
          Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

          Comment

          Working...
          X