Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwak

    Hierbij van mij een foto van een Kwak, meer zullen volgen. Deze werd gemaakt tijdens mijn reis in Frankrijk. De Kwak was eerst zo'n 50m van mij vandaan, aan de overkant van een vijver. Na geduldig wachten (en foto's nemen van Futen, Kokmeeuwen en Meerkoeten), kwam deze steeds dichterbij waardoor ik deze foto kon maken op 300mm, dus zonder teleconverters. De foto werd enkel een heel klein beetje gecropt om de compositie te verbeteren. Met mijn 450d moet ik namelijk steeds het centrale AF punt gelijk houden met het oog bij bewegende onderwerpen, wat de compositie niet ten goede komt natuurlijk.
    1600px versie beschikbaar op flickr, as usual.

    Last edited by LaurentS; 16 juli 2013, 14:02.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

  • #2
    Re: Kwak

    Knap hoor dat deze zo dicht kwam! Is waarschijnlijk gewend aan mensen dan?
    Het probleem met centrale focuspunt komt mij bekend voor, gelukkig is dat nu opgelost :-)

    Ik zou de 3 pluisjes? nog wegshoppen
    Persoonlijk had ik hem ook iets lichter afgewerkt, maar dat is persoonlijke smaak.

    Overall > netjes hoor!

    W.
    500px

    Comment


    • #3
      Re: Kwak

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim_DH Bekijk bericht
      Knap hoor dat deze zo dicht kwam! Is waarschijnlijk gewend aan mensen dan?
      Het probleem met centrale focuspunt komt mij bekend voor, gelukkig is dat nu opgelost :-)

      Ik zou de 3 pluisjes? nog wegshoppen
      Persoonlijk had ik hem ook iets lichter afgewerkt, maar dat is persoonlijke smaak.

      Overall > netjes hoor!

      W.
      Bedankt voor je commentaar Wim Deze Kwak werd gefotografeerd aan een natuurlijke visvijver dat deel uitmaakt van een natuurgebied in Frankrijk (de exacte naam weet ik niet vanbuiten, indien gewenst, kan ik dat wel even opzoeken). Op en aan deze vijver (ongeveer 150x50m schat ik) waren veel vogels aanwezig, eenden, meerkoeten, futen, kokmeeuwen, Blauwe Reiger, Grote Zilverreiger en deze Kwak. Door de aanwezigheid van de vissers, waren de vogels idd iets meer gewoon aan mensen dan het gewoonlijk het geval is in België.

      Deze foto is echter niet op een paar minuten genomen, ik heb deze Kwak gespot toen ik aan de andere kant van de vijver zat en hij/zij op dezelfde plaats als hij op deze foto zit. Ik heb een paar waarnemingsfoto's genomen (mijn eerste kwak) en dan rond de vijver gelopen in de hoop dat de Kwak nog op dezelfde plaats zou staan. Natuurlijk was dat niet het geval, de Kwak had zich verplaatst naar quasi exact dezelfde plaats waar ik eerst was... Dan ben ik maar in de buurt van zijn eerste lokatie gaan liggen op de grond om op ooghoogte futen en meerkoeten te fotograferen. De Kwak kwam na een uurtje terug naar zijn eerste lokatie, niet ver van mij, om te vissen op wat ik denk rivierkreeftjes waren. Hij bleef voorzichtig en naar mij kijken, maar vloog niet weg, ik bleef dan ook stil liggen.

      Dat centrale focuspunt is idd irritant, een nieuwe body is het volgende op mijn 'to-buy' lijst maar ik wacht nog op de opvolger van de 7d voor ik beslis wat ik koop, de 7d of de 70d.

      Over de donkere afwerking, de achtergrond was donker, deze nu gaan oplichten zou veel ruis veroorzaken en is geen weerspiegeling van de realiteit. Als je de Kwak zelf bedoelt, op mijn scherm ziet dat er prima uit, als ik het lichter maak, verlies ik detail in de lichte tonen. De pluisjes heb ik weggewerkt en de afbeelding vervangen, deze zijn wss afkomstig van een juveniele Fuut of Meerkoet.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: Kwak

        Dat vind ik toch knap hoor...Kwak staat er mooi op.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Kwak

          Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
          Over de donkere afwerking, de achtergrond was donker, deze nu gaan oplichten zou veel ruis veroorzaken en is geen weerspiegeling van de realiteit. Als je de Kwak zelf bedoelt, op mijn scherm ziet dat er prima uit, als ik het lichter maak, verlies ik detail in de lichte tonen. De pluisjes heb ik weggewerkt en de afbeelding vervangen, deze zijn wss afkomstig van een juveniele Fuut of Meerkoet.
          Beter zo zonder pluisjes.
          Nu op mijn scherm thuis zien de kleuren er wat frisser/lichter uit. Excuses voor het vorige antwoord!
          Zo zie je maar dat er ontzettend veel verschil zit op schermen, ik schrik er nog dagelijks van.
          500px

          Comment


          • #6
            Re: Kwak

            Die staat er heel knap op. Twee steentjes geven leuk accent, afgebroken spiegelbeeld iets minder.

            Eric

            Comment


            • #7
              Re: Kwak

              Heel mooi Wat zou het geweest zijn met een volledig spiegelbeeld? Vraag he me zo maar af hoor

              Comment


              • #8
                Re: Kwak

                Mooie plaat Laurent, knap dat 'm zo dichtbij kwam.
                Stenen in het water is persoonlijke smaak, had het liever gezien zonder maar ze liggen er nu eenmaal.
                In ieder geval een mooie belichting gedaan waardoor je de details goed behouden hebt

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Kwak

                  Je volharding werd goed beloond! Heel geslaagd beeld van een soort die ik nog niet voor de lens heb gekregen.

                  Mvg, Theo
                  Mijn website: http://www.vlassen.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kwak

                    Mooi hoor, knap gedaan

                    Groeten,
                    Raf
                    Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kwak

                      Bedankt voor de commentaren! Ik heb een tweede foto geplaatst: http://forum.belgiumdigital.com/show...19#post3924219.
                      Foto's met reflectie en zonder stenen heb ik ook, deze zal ik later nog plaatsen.
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kwak

                        Voor mij storen de stenen niet, in tegendeel.
                        Mooi belicht, goed scherp en lekker dichtbij.
                        Knap.
                        Zie ook flickr

                        Comment

                        Working...
                        X