Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Specht uit eigen tuin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Specht uit eigen tuin

    Juveniele grote bonte specht in experiment met groothoek: paar dagen experimenteren met afstand, brandpunt en licht met als uitkomst: vogel ong 30 cm van de lens op 24 mm en in goed licht gedurende ong 30 minuten. Deze is het geluid van de sluiter dus al goed gewend, met de ouders heb ik nog wat werk maar dat begint ook te lukken.



    Witbalans, curves en verscherping aangepast.


    Volledige exif ingesloten. Grotere versie hier. (Viewer instellen op 100%)

    Eric
    Last edited by archi; 23 juli 2013, 11:51. Reden: Aanpassing witbalans ed

  • #2
    Re: Specht uit eigen tuin

    Deze heeft ongeveer 15% verscherping nodig.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Specht uit eigen tuin

      Voor mij is de foto geslaagd.

      Comment


      • #4
        Re: Specht uit eigen tuin

        Lijkt idd nog wat verscherping te kunnen gebruiken. Leuk om mee experimenteren, staat ook nog op mijn lijstje om eens uit te proberen Het licht is idd mooi en de specht vult genoeg van het beeld.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: Specht uit eigen tuin

          Experiment gelukt zou ik zeggen...Speciaal om het een op zo`n manier te zien.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Specht uit eigen tuin

            Iets meer verscherping en de zweem eruit wordt hij nog mooier van

            Comment


            • #7
              Re: Specht uit eigen tuin

              Knappe plaat Eric
              Een leuke benadering van je onderwerp.
              Naar mijn gevoel zit er een klein beetje een bruinzweem in de foto en mag hij nog wat naverscherpt worden.
              Ik veronderstel dat je hier te werk gaar op statief met afstandsbediening ? Knap resultaat in ieder geval !

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Specht uit eigen tuin

                Ik vind dit heel geslaagd! Ik heb dit vroeger ook een tijdje geprobeerd en het is behoorlijk moeilijk tenzij je via een viewer ook je zoekerbeeld vanop afstand kan bekijken.

                Mvg, Theo
                Mijn website: http://www.vlassen.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Specht uit eigen tuin

                  En dan nog eentje in actie, knap!
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Specht uit eigen tuin

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Knappe plaat Eric
                    Een leuke benadering van je onderwerp.
                    Naar mijn gevoel zit er een klein beetje een bruinzweem in de foto en mag hij nog wat naverscherpt worden.
                    Ik veronderstel dat je hier te werk gaar op statief met afstandsbediening ? Knap resultaat in ieder geval !

                    grts
                    Sieg
                    Inderdaad met statief en RF afstandsbediening. Bruinzweem ga ik nog eens nakijken maar deze specht heeft nogal "vuile" veren.

                    Eric

                    Comment


                    • #11
                      Re: Specht uit eigen tuin

                      Oorspronkelijk geplaatst door terrano Bekijk bericht
                      Ik vind dit heel geslaagd! Ik heb dit vroeger ook een tijdje geprobeerd en het is behoorlijk moeilijk tenzij je via een viewer ook je zoekerbeeld vanop afstand kan bekijken.

                      Mvg, Theo
                      Ik heb geen viewer maar vergt wel wat voorbereiding en testen. Gebruik wel een Eye-Fi kaartje om snel het resultaat te kunnen beoordelen op iPad, zo vermijd je veel tijdverlies. Deze is 90% van originele grootte, dus weinig foutenmarge wat positie van de vogel betreft. Scherpstellen kan ik van op afstand, maar omdat ik niet kan zien waarop wordt scherpgesteld, heb ik manueel ingesteld op een dummy. En ook daar is weinig foutenmarge: mag dan wel groothoek zijn, is evengoed vlug buiten de goede scherptediepte, alhoewel de rekentabellen het anders voorstellen. Maar als het gemakkelijk zou zijn was het niet half zo leuk als het dan toch lukt.

                      Eric

                      Comment


                      • #12
                        Re: Specht uit eigen tuin

                        Fantastisch experiment. Ik ben jaloers

                        Comment

                        Working...
                        X