Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling high-end LCD monitor. Waar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herstelling high-end LCD monitor. Waar?

    Vorige week heeft mijn NEC MultiSync 2080UXi het plots begeven na terugkomst van een weekje verlof. Bij het starten van de pc, maakte de monitor een knarsend geluid en nadien geen beeld meer. Power LED brandt wel nog, 2e scherm op die voeding en DVI aangesloten en wel beeld, dus aan de kabels ligt het niet. Ondertussen een EIZO CG245W gekocht, maar zou de 20" NEC graag als 2e scherm gebruiken indien herstelkosten niet te hoog oplopen.
    Maar WAAR kun je dit laten herstellen, Google geeft nauwelijks resultaten En ik wil er gerust wat kms voor afleggen.

  • #2
    Re: Herstelling high-end LCD monitor. Waar?

    mss bij de fabrikant zelf of eens informeren in de winkel waar je het gekocht hebt. mss kunnen zij u doorsturen of zorgen ze er zelf voor

    Comment


    • #3
      Re: Herstelling high-end LCD monitor. Waar?

      Ik heb contact opgenomen met NEC, zij verwijzen me door naar Monitor Service in Duitsland. Verzenden monitor naar hen op eigen risico en kosten (DHL rond 35-70 EUR). Nadien maken zij een bestek op, indien kosten hoger zijn dan marktprijs (volgens hen momenteel maar 150 EUR meer) vernietigen zij de monitor.

      Comment


      • #4
        Re: Herstelling high-end LCD monitor. Waar?

        Als je het verzenden, het herstellen, en weer verzenden moet betalen ga je met 150 Euro niet ver komen hé !
        plus dat de kans er inzit dat ze je monitor nog gaan vernietigen ook, en dat heb je kosten gemaakt om iets te laten
        kapot doen, wat al kapot was, en dan nog hopen dat je het onderzoek en bestek niet moet betalen !

        Ik zou is opzoek gaan naar een hersteller hier, maar algemeen en niet merk gebonden !

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Herstelling high-end LCD monitor. Waar?

          Ik heb mijn monitor gewoon naar een RTV reparateur gebracht en die wass in één dag klaar met de excuses dat het niet dezelfde dag was, omdat net na de vakantie was.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Herstelling high-end LCD monitor. Waar?

            Idd, met 150€ kom ik er niet. Nu heeft de monitor nieuw ong 800€ gekost, is wel 8 jaar geleden, dus het mag wel wat kosten om hem te herstellen (en als 2e monitor te gebruiken). Ik heb nu een 2e hands EIZO CG245W dus ik kan verder werken, maar t zou toch met hartzeer zijn dat ik mijn NEC naar het containerpark moet brengen.
            "LCD monitor herstellen" levert nauwelijks iets op in Google, maar misschien moet ik idd eens uitkijken naar een "gewone" TV hersteller. Misschien verschilt de technologie niet zo heel extreem.

            Comment


            • #7
              Re: Herstelling high-end LCD monitor. Waar?

              Oorspronkelijk geplaatst door Stofken79 Bekijk bericht
              maar misschien moet ik idd eens uitkijken naar een "gewone" TV hersteller. Misschien verschilt de technologie niet zo heel extreem.
              Het is in principe toch gewoon een TV zonder tuner.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Herstelling high-end LCD monitor. Waar?

                Als die monitor al 8 jaar oud is, zou ik het zo laten. LCD (Led) schermen zijn op die tijd al zoveel verbeterd, dat je bvb beter een nieuw IPS scherm van 200-300€ koopt.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Herstelling high-end LCD monitor. Waar?

                  Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  Als die monitor al 8 jaar oud is, zou ik het zo laten. LCD (Led) schermen zijn op die tijd al zoveel verbeterd, dat je bvb beter een nieuw IPS scherm van 200-300€ koopt.
                  en het scherm slijt ook op die 8jaar, dan zal die de kleuren al geen 100% meer juist weergeven
                  ik zou daar dan geen geld meer inpompen
                  als je die toch maar als 2de monitor wenst te gebruiken, ga dan voor een nieuwe van een goede €200 daar vind je al IPS schermen in
                  dan heb je zo is zo al 2 jaar garantie erop en vermoedelijk een betere kleurweergave omdat dit scherm niet zo "versleten" is

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herstelling high-end LCD monitor. Waar?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herstelling high-end LCD monitor. Waar?

                      Een high end monitor die 8 jaar geleden nog 800 euro heeft gekost, die presteert waarschijnlijk slechter dan een nieuwe 23" IPS monitor van zo'n 200 euro (die zijn ondertussen ook nog wat goedkoper geworden, ik heb er hier een van 200 en een van 180 euro).

                      Als je die ergens kan laten repareren door een lokale technieker die alleen de defecte onderdeeltjes op de print vervangt (geen verzendkosten, en geen grote dure onderdelen te vervangen), dan kan de reparatie nog wel interessant zijn.
                      Maar als je die moet opsturen, dan denk ik dat het de kostprijs niet waard is.
                      Vroeger repareerde elke elektrieker in het dorp zelf de tv's die hij verkocht had, maar dat is nu niet meer de gewoonte, het wordt dus moeilijker om nog zo'n technieker te vinden.
                      Zo'n 35 jaar geleden heb ik op school geleerd om radio's en tv's te repareren, de tv's thuis heb ik daarna zelf ook wel gerepareerd, maar het is ondertussen zo'n 25 jaar geleden dat ik nog een tv aan de binnenkant heb gezien...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X