Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht - fotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gezocht - fotograaf

    Ben jij een jonge, enthousiaste en originele fotograaf (in spé)?

    Zo ja, dan kan jij ons misschien uit de nood helpen...

    Wij trouwen op zaterdag 14 augustus 2004
    en we zijn nog op zoek naar iemand die onze mooiste dag
    op de gevoelige plaat wil vastleggen

    (btw : is vrij dringend... en het is niet de bedoeling dat je het gratis doet maar ik wil ook geen 400 euro kwijt zijn.... )

    interessant weetje : het huwelijk gaat door in ieper en daarna is het de bedoeling om nog wat foto's te nemen in Brugge

  • #2
    Originally posted by the_monsta
    Ben jij een jonge, enthousiaste en originele fotograaf (in spé)?

    Zo ja, dan kan jij ons misschien uit de nood helpen...

    Wij trouwen op zaterdag 14 augustus 2004
    en we zijn nog op zoek naar iemand die onze mooiste dag
    op de gevoelige plaat wil vastleggen

    (btw : is vrij dringend... en het is niet de bedoeling dat je het gratis doet maar ik wil ook geen 400 euro kwijt zijn.... )

    interessant weetje : het huwelijk gaat door in ieper en daarna is het de bedoeling om nog wat foto's te nemen in Brugge
    Ik zou 't doen... maar ben veel te duur denk ik..

    Comment


    • #3
      400euro... voor een ganse dag reportage + nabewerking foto's, verplaatsing, voorbereiding, afschrijving app, enz...

      En je bent daar zeker 3/4 dagen mee bezig.

      Dan is dat zo goed als gratis...

      Comment


      • #4
        @ The_Monsta

        Hallo en welkom op BD

        Ik hoop van harte dat je hier een enthousiaste fotograaf vind.

        Waarschijnlijk is het reeds lang geleden ( of misschien net niet ) dat je nog eens geinformeerd hebt naar prijzen van een huwelijksreportage .

        suc6

        Jo(han)






        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • #5
          ok mss niet heel duidelijk gesteld maar eigenlijk wil ik alleen iemand die foto's neemt... ik hoef geen nabewerking van foto's of een album... ik zou dat het liefst zelf doen... om eerlijk te zijn ik ben familie met een vrij grote fotograaf uit ieper maar ik wil het hem niet vragen omdat ie dan het hele feest mist... maar het album mag ik wel met hem/haar maken en ook het afdrukken en dergelijke zou ik allemaal zelf voor zorgen... ik verwacht dus eigenlijk niet meer dan een halve dag werk denk ik en je mag (moest je daar zin in hebben) naar het feest komen 's avonds ook (in de hoop dat je dan ook je camera meeneemt )

          het probleem is dus dat ik al verschillende professionele fotografen gevraagd heb of ze het zo willen doen maar ze hebben nooit geen interesse om enkel de foto's te nemen... daarom dat ik gehoopt had dat bij aspirant-fotografen of semi-professionele mensen meer geinteresseerden te vinden...

          ik heb dus wel vrij recent al prijzen gaan vragen maar ik heb hier geen 1000 euro voor over en ook hebben die "huwelijksreporteurs" precies nooit geen interesse in enkel foto's nemen... ze willen altijd dien album en dergelijk ook maken en dan ....

          ik kan me voorstellen dat er hier mensen zijn die het wel tof zouden vinden om een euro of 200 te verdienen met eens een dag te doen wat ze graag doen (foto's nemen) ... eigenlijk richt ik me vooral op die mensen...

          mvg,
          the_monsta

          Comment


          • #6

            het probleem is dus dat ik al verschillende professionele fotografen gevraagd heb of ze het zo willen doen maar ze hebben nooit geen interesse om enkel de foto's te nemen...

            Da is ook normaal hé, geen enkele fotograaf levert de orginilen (negatieven) van de foto's. Enkel afgewerkte producten !

            Zou ik trouwens ook doen !

            Succes in je zoektocht !

            Hans
            http://www.sportfotos.be

            Comment


            • #7
              Wij zijn BD fotografen... Oeps, sorry, Digigrafen...
              We hebben meerdere BD shootings per maand...
              Maar als we in opdracht moeten werken zijn we meestal veeeeeel duurder dan de fotograaf op de hoek. Gewoon omdat we BDers zijn en KEIGOED zijn. Kwaliteit heeft z'n prijs.
              Tip: Misschien kan je van je trouwfeeest een BD shooting maken. Dan heb je 80 fotografen en duizenden topfoto's GRATIS... maar we eten allemaal mee!

              Comment


              • #8
                Mmmmmh... even kijken, van Heist o/d Berg naar Ieper bollen, dan naar Brugge, parkeerkosten, en dan alle opnames aan jou overhandigen met het risico dat, als vrienden en kennissen naar de fotograaf informeren, je het hebt over de assistent van die fotograaf uit jou famillie. Afdrukken, vergrotingen die je wellicht dan ook via hem praktisch voor niets kan krijgen.

                Ehwel, verplaatsingsonkosten en copyrightvergoeding, 'k zal het voor een vriendenprijsje doen. 1500€ en we zwijgen erover.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by mic
                  Wij zijn BD fotografen... Oeps, sorry, Digigrafen...
                  We hebben meerdere BD shootings per maand...
                  Maar als we in opdracht moeten werken zijn we meestal veeeeeel duurder dan de fotograaf op de hoek. Gewoon omdat we BDers zijn en KEIGOED zijn. Kwaliteit heeft z'n prijs.
                  Tip: Misschien kan je van je trouwfeeest een BD shooting maken. Dan heb je 80 fotografen en duizenden topfoto's GRATIS... maar we eten allemaal mee!

                  Wanneer is die SD precies???

                  Comment


                  • #10
                    Kan je niet in een school informeren, lijkt me een leuke opdracht voor 'bis'studenten van de fotografieafdeling
                    lijn
                    canon eos 350d

                    Comment


                    • #11
                      ..ik kan me voorstellen dat er hier mensen zijn die het wel tof zouden vinden om een euro of 200 te verdienen met eens een dag te doen wat ze graag doen (foto's nemen)...
                      Met bovenstaande quote (met nadruk op 'foto's nemen') geef ik je misvatting weer. Digitaal fotograferen is nl toch ietsje méér dan alleen 'op het knopje duwen'; de nabewerking van foto's is naar mijn idee een heel belangrijk onderdeel van digitale fotografie. Op zich niet zo vreemd, want het dokawerk (en of je dat nu zelf doet of dat een labo dat voor je doet) is ook een belangrijk onderdeel van analoge fotografie.

                      Ik zou overigens zelf liever gratis nabewerkte (en dan volgens mijn opvattingen en ideeën) foto's aan je leveren dan dat ik voor 200 euro een dag op het knopje mag komen drukken en onbewerkte foto's moet inleveren. Ik denk dat als je je vraag daarom iets anders stelt, dat er wellicht meer reactie op zal komen dan nu.

                      Vraag of iemand een set foto's (op cd/dvd) voor je wil maken op jullie trouwdag, nabewerkt en al (volgens de smaak en eisen van die fotograaf) en geef dan liever die speel/werkruimte dan 200 euro voor de onbewerkte foto's. Want de meesten hier op het forum hebben meer lol in fotografie (en de resultaten ervan) dan van 200 euro

                      Ik denk dat als je het zo aanpakt je hier toch meer kans van slagen zult hebben dan enkel te vragen om bij wijze van spreken op het einde van de dag even de CF-kaartjes naar een cd-tje te branden. Ik hoop voor je dat het lukt

                      En dat jullie een mooie dag hebben, incl mooie foto's uiteraard

                      Comment


                      • #12
                        ok, eerst al bedankt erik want ik begon al te vrezen... als ik hier zo de reactie lees van de meeste... ik werd al depressief

                        mijn enigste idee was om zo'n weinig mogelijk te vragen (juist omdat ik die 3 tot 4 dagen werk waarvan sprake niemand wil aandoen) vandaar dat ik ook zei dat ik zelf wel de album in orde ging zetten... maar als er dus mensen zijn die dit graag zelf zouden doen en zo dan houd ik u niet tegen hee... doe mij dan gewoon een leuk voorstel

                        mvg
                        the_monsta

                        Comment


                        • #13
                          Ik wil de pret niet bederven en ik weet ook hoe de wereld in mekaar zit, maar je weet toch dat in België fotograaf nog altijd/voorlopig een beschermde beroepstitel is...en dat dit o.a. inhoudt dat je als niet erkend fotograaf niet in opdracht en tegen betaling mag fotograferen ? Wel op eigen initiatief uiteraard....maar als jij dan zo stelt dat je familie bent van (erkende) fotografen....
                          Peter

                          http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                          http://www.photoblog.be/peterwarson

                          Comment


                          • #14
                            ik ben een student fotografie, mij maakt het momenteel niet zoveel uit als ik hier nu veel mee verdien. Ik zou dit graag doen wnr alle kosten gedekt zijn, vervoer, prints,.. maar het enige probleem is dat ik op dit moment nog niet genoeg materiaal heb.. tegen die tijd waarschijnlijk wel, want de vakantie komt eraan (beetje werken).. Maar ik kan natuurlijk nu niet bevestigen dat ik dat dan kan doen.

                            Comment


                            • #15
                              Wel als dat nu wat dichter hierbij moest zijn dan deed ik dat. Ik vind dit een uitdaging, ne keer een huwelijksreportage maken.
                              Net zoals ik het een paar weken geleden een uitdaging vond om een eerste communie te gaan fotograferen in de kerk. Ik werkte wel al die foto's van die 80 communicantjes zelf af, printte die foto's af, en zette ze ook nog eens op CD. De ouders mochten zelf geen foto's nemen. We deden dit met twee fotografen, alleen zou ik het nooit doen. Ook de tweede fotograaf leverde zijn foto's op die manier af.
                              De prints (10x15) en de CD's bezorgden we aan de verantwoordelijke. "Bij"-maken van de foto's zei ons niets, daar moesten ze hun plan mee trekken. Dat behoort niet tot mijn hobby. Het gaat over het maken van de foto en het éénmaal afwerken van die foto's, dus ook eigen printwerk.
                              Als die ouders die foto's op A4 willen, dan moeten ze maar met die CD's naar de fotowinkel gaan, zo spraken we af. Voor me zelf heb ik er wel een paar afgedrukt op A4-formaat, omdat die voor mezelf de moeite waren. (En die kosten heb ik er stiekem bijgerekend )

                              Mijn onkosten waren 92,40 Euro en van de 2de fotograaf (een clublid) ook zoiets. Die kosten hebben ze ons terug betaald. We hebben wij beiden ons goed, kosteloos, geamuseerd, en een ervaring rijker ! En op de receptie achteraf nog goed gelachen. De foto's vonden ze bijzonder goed geslaagd, en ook dat deed ons deugd.

                              Naar die mis, die om 10.00 uur begon (wat vroeg is voor mij voor een zondag), was het maar 20' minuten rijden. Dat gaat.
                              Om naar Ieper te komen reken ik op twee uren rijden, dat is het grootste probleem. Dat is te ver en vooral te vroeg. Dan zou ik al een dag eerder moeten komen (om ook de kerk te verkennen) en een tweede fotograaf ook bereid moeten vinden, want ha ja, 's avonds kunnen we dan, na het verkennen van die kerk, ook de omgeving eens gaan verkennen en een chocomelkske gaan drinken
                              Misschien kunnen we 's avonds dan ook nog een modelshoot houden met de bruid.
                              Als je hier in de omgeving wilt komen trouwen dan is 't voor mij goed. Maar Ieper is vooral te vroeg.
                              Ja zo bekijk ik het.

                              Comment

                              Working...
                              X