Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagje Aken, waar moet ik zijn?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dagje Aken, waar moet ik zijn?

    Hallo,

    ben van plan om zaterdag een dagje naar Aken te trekken. Heb immers het één en het ander nodig.

    Wie weet er de grote winkels zijn, of waar kan ik het beste zaken doen?

    AC-foto is ook in Aken gevestigd heb ik gezien, zijn zij open Zaterdag of is dit enkel een online-store ?

    merci,
    Hans
    http://www.sportfotos.be

  • #2
    Ze zijn open op zaterdag... no problem.
    Je hebt AC foto of foto Peim ... Vlak naast de Dom ( ervoor aan de rechtse kant).. Wandel de winkelstraat uit, de Adalbertstrasse, dan zie je dan Dom liggen aan de overkant van de Peterstrasse.
    Op die winkelstrat ligt ook de Saturn , tweede verdiep van kaufhof.
    Die hebben ook veel foto en computerspullen.
    Verder is er nog Audiophil voorbij de Dom naar rechts. Dat is een kleine fotozaak met goede prijzen...
    En Mediamarkt op de Franzstrase, dat is de Kapuzinergraben naar links als je uit de winkelstraat (Adalbertstr) komt dan volgen tot aan de Franzsrt.
    In de winkelstraat, de Adalbertstr zijn vele winkels, kleding, grootwarenhuizen, C&A en boetiekjes.
    Eten kan je 't best in de directe omgeving van de Dom, aan de rechterzijde is een klein straatje met allemaal restaurants, pizerias, kebab, enz. Met vele mooie terrasjes.
    Aken is een grote stad... Denk eraan dat je niet alle winkels op één dag kan zien.

    Comment


    • #3
      Bedankt Mic,

      zoals altijd een complete uitleg...

      Ik weet precies wat ik moet hebben en zie bij AC-foto de beste prijs voorlopig. Maar ze antwoorden niet op mijn mail, misschien hebben ze het te druk.

      Zal niet te veel geld meenemen, want eens vertrokken ben ik niet meer te houden

      Hans
      http://www.sportfotos.be

      Comment


      • #4
        Als je bij ac-foto buitenkomt, en je gaat dan naar rechts naar boven, kom je na 300 meter op je rechterkant een pizzeria tegen ('k kom op de naam niet), die mag je ook zeker niet vergeten....

        En verder het 3e verdiep van de kaufhof, niks gaan kopen, maar gewoon eens gaan in wandelen tussen de kleine tv's (saturn dus dat de mic vernoemd heeft)
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Originally posted by Veusy
          Bedankt Mic,

          zoals altijd een complete uitleg...

          Ik weet precies wat ik moet hebben en zie bij AC-foto de beste prijs voorlopig. Maar ze antwoorden niet op mijn mail, misschien hebben ze het te druk.

          Zal niet te veel geld meenemen, want eens vertrokken ben ik niet meer te houden

          Hans
          Nee, als je een belangrijke fotomateriaal aankoop wil doen kan je best op diezelfde snelweg, 20 minuten doorrijden, naar Topfoto in duren (makkelijk te vinden en Nederlands gesproken bediening).
          Je rijdt gewoon door, op dezelfde weg en je spaart door de aankoop je diesel of benzine uit.
          Dan kan je op de terugweg in Aken stoppen en gaan shoppen en een terrasje met een etentje doen van het uitgespaarde geld.

          Maar als het maar om een kleine accessiore gaat, kan je dit evengoed in Aken kopen.

          Zo ziet Foto Preim eruit...



          en zo Topfoto in duren (20 min; verder)




          Comment


          • #6


            Nee, als je een belangrijke fotomateriaal aankoop wil doen kan je best op diezelfde snelweg, 20 minuten doorrijden, naar Topfoto in duren (makkelijk te vinden en Nederlands gesproken bediening).
            Je rijdt gewoon door, op dezelfde weg en je spaart door de aankoop je diesel of benzine uit.

            Oeps, de lens die ik wil kopen is nu net bij AC-foto 20 € goedkoper.


            Hans
            http://www.sportfotos.be

            Comment


            • #7
              Jongens, denk eraan dat de winkels in DL op zaterdag om 15 uur dichtgaan!

              Comment


              • #8
                Ok, bedankt voor de tip...ik ging eigenlijk toch al vroeg gaan.


                Ondertussen gemaild naar topfoto. Nog geen minuut later krijg ik telefoon van een vriendelijke man in het Nederlands. Hij had nog één lens in stock en wou die gerust opzij leggen.

                Heb dan maar mijn woord gegeven dat ik ze bij hem zal kopen. Dat noem ik pas service !

                Op feedback van ac-foto wacht ik nog steeds, nadat ik dinsdagavond gemaild had !

                Hans
                http://www.sportfotos.be

                Comment


                • #9
                  Ja, da's juist, zaterdag sluiten ze vroeger.
                  Sommige computerwinkels zijn zaterdag's helemaal niet open.
                  Maar het kan idd zijn dat AC soms ietsje beterkoop is...
                  Alé, amuseer je in Aken.
                  Het is een aangename winkelstad... ook voor de vrouwen veel kleding en juwelenwinkeltjes . Mooie winkelstraten, aangename terrasjes, leuke restaurants, voor ieder wat wils.
                  Vroeger gingen we zo eens in de twee maanden naar Aken .. Nu gaan we iedere week... ben er eergisteren nog geweest. (Voordeel van m'n pensioen)
                  Voor ons is het vlakbij.. We rijden een dik half uurtje tot in de parkeergarage onder het bushof in de Couventstrasse.
                  Ik ga er graag naar toe om, zoals jdm, al zei in Saturn en Mediamarkt wat te kuieren en te snuffelen tussen die technische dings.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Veusy
                    Ok, bedankt voor de tip...ik ging eigenlijk toch al vroeg gaan.


                    Ondertussen gemaild naar topfoto. Nog geen minuut later krijg ik telefoon van een vriendelijke man in het Nederlands. Hij had nog één lens in stock en wou die gerust opzij leggen.

                    Heb dan maar mijn woord gegeven dat ik ze bij hem zal kopen. Dat noem ik pas service !

                    Op feedback van ac-foto wacht ik nog steeds, nadat ik dinsdagavond gemaild had !

                    Hans
                    O, ja dat is Igor.. Vriendelijke meneer en spreek onze taal.
                    Rechts op de foto...

                    De service van topfoto is perfect te noemen.
                    Ben er ookal gaan kopen en al enkel malen met collega's (sorry, ex-collega's) naar toe gereden.
                    Je kan op de site van Topfoto een routeplannetje uitprinten en dan dat volgen vanaf de snelweg, makkelijk te volgen tot voor de deur van Topfoto.

                    Drie weken geleden nog met een vriend, daargeweest, die een Canon Ixus 500 en een Sony DV cam nodig had. Hij spaarde met die rit zomaar eventjes meer dan 300 Euro uit. Daar heb je de accessoires voor.

                    Comment


                    • #11
                      Oeps, de lens die ik wil kopen is nu net bij AC-foto 20 € goedkoper.
                      De prijzen in de winkel liggen hoger dan bestelling via het internet bij AC-foto...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by mic
                        [O, ja dat is Igor.. Vriendelijke meneer en spreek onze taal.
                        Rechts op de foto...
                        IGOR??? Dat klinkt behoorlijk Russisch, niet?? Is dat wel te vertrouwen?
                        Ik neem aan (hoop) dat je INGO bedoelde??

                        Comment


                        • #13
                          Beste,

                          eenskijken naar Thalys, nu tickets ebstellen voor juli en aug aan 10 Euror rit

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by pcwiet
                            Originally posted by mic
                            [O, ja dat is Igor.. Vriendelijke meneer en spreek onze taal.
                            Rechts op de foto...
                            IGOR??? Dat klinkt behoorlijk Russisch, niet?? Is dat wel te vertrouwen?
                            Ik neem aan (hoop) dat je INGO bedoelde??
                            Igor? Ingo? Isaac... Hij spreek perfect Nederlands.
                            Idd ik bedoel natuurlijk Ingo.

                            Comment


                            • #15
                              Dit is een uittreksel uit een mailtje van AC-Photo :

                              AC-Foto (mail-order-company) and Audiophil-Foto (store) are two different
                              companies.

                              The price from the store Audiophil in Aachen might be different.

                              You can check the store price by phone.
                              Please call: 0049/241-30002.

                              Adress of the store:
                              "Audiophil"
                              Annuntiatenbach 30
                              52062 Aachen
                              Germany

                              Opening hours:
                              Mo-Fr: 10:00-18:30 h
                              Sa : 10:00-15:00 h


                              Onlangs ben in met Demark naar Audiophil geweest, voor de ene lens waren ze €10 duurder dan Topfoto, en voor de andere dan weer €10 goedkoper
                              Je wordt er trouwens ook perfect in het Nederlands geholpen.
                              Mark (300D)

                              Comment

                              Working...
                              X