Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beveiliging voor fototoestel dmv 'alarm'. Naam kwijt.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beveiliging voor fototoestel dmv 'alarm'. Naam kwijt.

    Hallo,

    Onlangs kwam ik een interessant 'alarm' tegen voor een fototoestel (maar ook gsm, bagage.....). Het werkt met een kleine zendertje dat je aan je toestel hangt (plakt) en een ontvangertje dat je bij je houdt. Als het toestel (met zendertje) dan te ver van je ontvanger is dan gaat er een signaal af. Ik denk zelfs dat je de afstand kon instellen. Helaas weet ik de naam/website niet meer. Iemand een idee?

  • #2
    Re: Beveiliging voor fototoestel dmv 'alarm'. Naam kwijt.

    Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
    Hallo,

    Onlangs kwam ik een interessant 'alarm' tegen voor een fototoestel (maar ook gsm, bagage.....). Het werkt met een kleine zendertje dat je aan je toestel hangt (plakt) en een ontvangertje dat je bij je houdt. Als het toestel (met zendertje) dan te ver van je ontvanger is dan gaat er een signaal af. Ik denk zelfs dat je de afstand kon instellen. Helaas weet ik de naam/website niet meer. Iemand een idee?
    Dan krijg je hem nog steeds niet terug hé... Ik denk ook niet dat een dief zich zal laten afschrikken van een alarm op een camera, in het beste geval gooit hij deze gewoon in het water om er van af te zijn.
    Een tracker daarentegen is wel interessant omdat je deze ook kan volgen via je gsm of pc, maar zelfs dan moet je snel zijn want deze zitten binnen de 2 dagen in een Oostblokland of zelfs verder.

    Comment


    • #3
      Re: Beveiliging voor fototoestel dmv 'alarm'. Naam kwijt.

      zoiets?

      Comment


      • #4
        Re: Beveiliging voor fototoestel dmv 'alarm'. Naam kwijt.

        Inderdaad het was zoiets, alleen een beetje kleiner en discreter. Zal merkafhankelijk zijn. Maar hier ben ik ook al iets mee. Bedankt voor je reactie.
        (edit: is besteld)
        Last edited by bali; 7 juli 2013, 09:31.

        Comment


        • #5
          Re: Beveiliging voor fototoestel dmv 'alarm'. Naam kwijt.

          Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
          Inderdaad het was zoiets, alleen een beetje kleiner en discreter. Zal merkafhankelijk zijn. Maar hier ben ik ook al iets mee. Bedankt voor je reactie.
          (edit: is besteld)
          waarom discreet? Je dat helpt toch maar als eventuele dieven van 100m kunnen zien dat je camera beveiligd is.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Beveiliging voor fototoestel dmv 'alarm'. Naam kwijt.

            Als ze zien welke beveiliging er is kunnen ze daar op anticiperen; draadje doorknippen van zendertje,......

            Comment


            • #7
              Re: Beveiliging voor fototoestel dmv 'alarm'. Naam kwijt.

              Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
              Als ze zien welke beveiliging er is kunnen ze daar op anticiperen; draadje doorknippen van zendertje,......
              Tegen zulke dieven helpt niets, zo'n dingetje is voor slordige mensen die hun camera los neerleggen en die meegegritst kan worden. Je moet er voor zorgen dat de camera/tas altijd ergens aan vast zit en een goede verzekering
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Beveiliging voor fototoestel dmv 'alarm'. Naam kwijt.

                Niet volledig akkoord. Als je met vier reist waarvan twee kinderen; 100 kg bagage, elk kind zijn eigen rugzakje/trolley, zelf rugzak met laptop en fototoestel..... En als je dan zoals in Heathrow je haast helemaal moet uitkleden en alles uit je rugzak moet halen, in het (chaotische) binnenland van een Aziatisch land rondreist.... is dat gewoon een extra zekerheid voor op de vermoeide, onoplettende momenten dat je andere zorgen hebt. (By the way, mijn fotomateriaal is ook verzekerd).

                Comment

                Working...
                X