Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote rugzak gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grote rugzak gezocht

    Beste medeforummers

    Ik zoek n grote, discrete fotorugzak die moet kunnen bevatten :

    - 2 x Canon 1D
    - 24-70 + 70-200
    - 1 a 2 speedlites
    - nog wat ruimte voor kleine lenzen, gsm, blaaspomp, batterijen en andere kleine accessoires
    - MOET GEEN RUIMTE HEBBEN VOOR LAPTOP/TABLET

    Het is om mee te nemen naar festivals en de trouw van n vriend en evt in de natuur.

    Kleur liefst zwart of donkergroen en niet te opvallend. Het mag ook niet duidelijk zijn wat erin zit.

    Tot nu toe nam ik 2 tassen mee, maar dat vond ik heel vervelend, oa wegens het risico van vergeten

    Prijs tot +- 200 euro

    Wie weet goeie winkels in de buurt van het Antwerpse waar ik effectief kan proberen of alles erin past ?

    Jammer dat Rubens dicht is.

    Foto Kb wil ik wel doen, maar is vrij ver

    bedankt !
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

  • #2
    Re: Grote rugzak gezocht

    Ik heb sinds 2 weken een Think Tank Retrospective 20 hetgeen jij opnoemt zou daar in moeten passen en meer discretie dan dat kun je niet krijgen. Het is echter geen rugzak! Ik heb hem vorige week tijdens een festival meegenomen en ruim 8 uur meegedragen en eigenlijk geen last van het gewicht gehad (je loopt wel constant met de camera in de hand, je bent immers foto's aan het maken). Verder heb ik (helaas) meteen de regenhoes kunnen uitproberen en ook dat werkt super.

    Wat ik heb meegenomen:
    Canon 60D + grip
    Canon 15-85mm
    Sigma 70-200mm
    Speedlite 420 EX
    Batterijen poetsdoekje en andere kleine spullen.

    Wat ik er verder nu nog in heb zitten voor de vakantie (naast hetgeen ik hierboven heb vermeld):
    Sigma 50mm macro
    Sigma 2x teleconverter
    Batterijlader

    Ik vermoed overigens wel dat het lastig wordt om beide body's met lens eraan in de tas te krijgen, of dat kan weet ik niet. Maar jouw spullen met één body + lens en in het voorste vak alleen een body is geen probleem. Ben je aan het werk dan wissel je de camera's af en kun je uiteraard op beide body's een lens plaatsen.

    Wat mij overigens het meest is opgevallen en mij echt verbaasd heeft is dat je vrij veel mee kan nemen en dus een behoorlijk gewicht in de tas hebt zitten zonder dat je er last van krijgt, het draagcomfort vind ik uitzonderlijk goed!

    Comment


    • #3
      Re: Grote rugzak gezocht

      Heb zelf ook een retro 20 maar 2x 1D dat wordt krap met de spullen erbij. Geen aanrader.

      Je zou eens kunnen kijken naar de Lowepro Pro runner 450AW (deze vind ik persoonlijk erg groot en ben geen fan van Lowepro )

      Je kan ook kijken naar Kata, maar ben bang dat de prijs boven je budget is ?

      Comment


      • #4
        Re: Grote rugzak gezocht

        Bedankt ! Ik denk dat de Think Tank wat te klein is. De Lowepro lijkt me wel ideaal.

        Ik kan natuurlijk altijd 1 lens losmaken van de body als ik ze wegberg.

        Bedankt voor de tips !

        200 euro is maar n richtprijs, mag ook wat meer zijn
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Grote rugzak gezocht

          Hoe is de Domke F-1X Little Bit Bigger ? (is wel geen rugzak maar schoudertas)

          Is die waterdicht ? Er zit volgens mij ook niet genoeg 'padding' in en de tas heeft niet genoeg stevigheid, maar er kan wel wat in. En de prijs gaat nog.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: Grote rugzak gezocht

            Bij Digital Warehouse in Ekeren hebben ze een heleboel tassen en zakken die je ter plaatse kan uitproberen.

            Comment


            • #7
              Re: Grote rugzak gezocht

              lowepro vertex 300 aw

              Comment


              • #8
                Re: Grote rugzak gezocht

                Ik heb de Lowepro Vertex 200 AW maar als ik lees wat er in moet, lijkt die al een stuk te groot voor wat er in moet... Nu zit er bij mij in: 120-300 OS met 2x of 1.4 teleconverter gemonteerd op de body met grip, de andere teleconverter los, 10-20 f/4-5.6, 50 f/1.8, 18-55, 430exII flits, blaasbalgje, microvezeldoekje, laptop, laptoplader (groot, zo'n 18x5x3 en dan nog de kabels), AA batterijlader en kabels, batterijlader voor de dslr. Als ik mijn laptoplader niet meeneem is er plaats genoeg voor een tweede body.

                Het grote nadeel van de Vertex 200 vind ik het hoge gewicht. Als ik een nieuwe koop, zal dat een zo licht mogelijke zijn, bvb de Gura Gear Bataflae lijken mij aantrekkelijk.
                70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                Comment


                • #9
                  Re: Grote rugzak gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
                  Bij Digital Warehouse in Ekeren hebben ze een heleboel tassen en zakken die je ter plaatse kan uitproberen.
                  zitten die momenteel niet in de Nassaustraat in Antwerpen?
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grote rugzak gezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                    Het grote nadeel van de Vertex 200 vind ik het hoge gewicht. Als ik een nieuwe koop, zal dat een zo licht mogelijke zijn, bvb de Gura Gear Bataflae lijken mij aantrekkelijk.
                    De Gura Gear Bataflae stond ook al een tijdje op mijn verlanglijstje en na de posting van LaurentS heb ik deze opnieuw opgediept en de reviews gelezen. Aangezien nergens dicht bij de deur aan te passen heb ik er eentje besteld bij https://www.lowlandphotoservice.nl/n...gear-rugtassen . Gisteren besteld en zou vandaag worden verstuurd.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grote rugzak gezocht

                      Op volgende link kan je veel merken van tassen vergeliken en voor elke tas staan er ook foto's bij van verschillende gebruikers met wat die in die tas zitten hebben.




                      Jean-Pierre

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grote rugzak gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Hoe is de Domke F-1X Little Bit Bigger ? (is wel geen rugzak maar schoudertas)

                        Is die waterdicht ? Er zit volgens mij ook niet genoeg 'padding' in en de tas heeft niet genoeg stevigheid, maar er kan wel wat in. En de prijs gaat nog.
                        Zou je wel een schoudertas nemen met al dat gewicht. Persoonlijk vind ik de Retrospective 20 al zwaar met een 5D III _ 24-70 II en 70-200 II in de tas. Na een uur begint mijn schouder toch redelijk te trekken, maar dit verschilt natuurlijk ook per persoon.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grote rugzak gezocht

                          in een vertex 200 gaat dit in, denk wel maar 1 body met lens eraan. hoewel mss kan je de binnenkant zo aanpassen dat je 2 body's met lenzen kan plaatsen. nadeel denk dat die net over de 200€ zijn.

                          deze kan ook wel passen http://www.fotokonijnenberg.be/produ...ein-zwart.html, kennis heeft eentje uit die reeks en is wel stevig, ziet er als een gewone rugzak uit
                          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grote rugzak gezocht

                            Ik gebruik al een aantal jaren de Flipsides van Lowepro. Voor jouw doel heb je misschien voldoende aan de 400 maar de 500 is in ieder geval groot genoeg ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Grote rugzak gezocht

                              t Is n Lowepro Vertex 200 geworden. Of ik er tevreden van ben, weet ik na t Cactusfestival :-)

                              Bedankt voor de tips allemaal !
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X