Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kamperen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kamperen

    Beste

    zijn er hier mensen die hun hond mee nemen als ze gaan kamperen met de tent?

    zo ja, hoe doen jullie dit met het slapen van de hond? in een bench in de tent of anders?

    alvast bedankt

    groeten
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Kamperen

    Niemand die dit doet?
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

    Comment


    • #3
      Re: Kamperen

      Bench

      Hond(en) gewoon buiten, hadden eigen onderkomen en als dat niet goed genoeg was neer gezet, kwamen ze vanzelf naar de 2m2 meter "voortent".

      Comment


      • #4
        Re: Kamperen

        Gewoon buiten is geen optie, geval dat ze gestolen zouden worden. wil ze toch snachts ook kunnen zien ofzo mja

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Bench

        Hond(en) gewoon buiten, hadden eigen onderkomen en als dat niet goed genoeg was neer gezet, kwamen ze vanzelf naar de 2m2 meter "voortent".
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #5
          Re: Kamperen

          Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
          Bench

          Hond(en) gewoon buiten, hadden eigen onderkomen en als dat niet goed genoeg was neer gezet, kwamen ze vanzelf naar de 2m2 meter "voortent".
          Meen je dat nu ????

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Kamperen

            Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
            .........

            zo ja, hoe doen jullie dit met het slapen van de hond? in een bench in de tent of anders?
            pin in de grond met een lijn eraan.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Kamperen

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              pin in de grond met een lijn eraan.
              grt,bouk.
              Idd. maar de pin kiezen in functie van de hond
              Om een Alaskan Malamute te weerstaan mag dat al een fiks betonijzer zijn, zeker als ze iets gezien of gehoord hebben wat ze zeer interesseert.
              Een aantal weken geleden nog meegemaakt, bij een wandeling in het bos bij ons had hij zich vastgewerkt in het struikgewas en ik was verplicht om de leiband los te nemen. Eén seconde onoplettendheid en hij was weg, doorheen twee beken, doorheen de prikkeldraad om de paarden even verderop te gaan pesten. Kennis hier heeft (had) een Husky, vastgezet met een lange ijzeren ketting en een ijzeren pin in de tuin, op een dag was hij weg met ketting en pin en al. Na een dag zoeken hebben ze hem terug gevonden, doodop, want met die ketting had hij al een half bos aan struikgewas achter zich verzameld
              Maar de TS was bezorgd voor het feit dat de honden zouden gestolen worden, wat voor honden zijn dat dan ?
              Veel hangt ook af van het weer en de temperaturen 's nachts, er zijn hondenrassen die ik niet buiten zou laten liggen bij nachtvorst of bij striemende regen.
              @In2Lapland, je nickname doet me veronderstellen dat je wel weet hoe het daar aan toe gaat tijdens meerdaagse tochten. De honden blijven gewoon buiten, ook bij -20°C, ze graven zich in in de sneeuw of laten zich gewoon ondersneeuwen. 's Morgens zie je dan gewoon hoopjes sneeuw en onder ieder hoopje zit er een hond In feite is het een schande dat bepaalde fokkers honden verkopen aan mensen wiens karakter ze niet kennen en bovendien niet weten hoe en waar ze wonen.
              Maar dat is een heel andere discussie.

              Als je kiest voor de pin, kies dan een spiraalversie, dat is makkelijker om terug uit de grond te nemen en als je bang bent voor diefstal, doe de hond een belletje of iets dergelijks aan. Of hang belletjes aan de lijn waaraan hij vastzit. Of maak een halsband uit ketting waaraan een Maule-slot zit, tesamen met de ketting die naar de pin gaat. Er bestaat trouwens geen hond die ze in stilte al slapende zullen losmaken en meenemen. En zeker geen Malamute
              Mogelijkheden genoeg om over na te denken meen ik..

              PaulM

              Comment


              • #8
                Re: Kamperen

                Voor mij heel simpel, je hebt gekozen voor een hond in je leven,
                en als er dan voor kiest om hem mee te nemen op vakantie moet je er ook maar plaats voor voorzien in je vakantieverblijf !
                Of dat vakantieverblijf nu een gite, bungalow, hotelkamer, mobilhome of tent is maakt niet uit.
                Je legt je kinderen toch ook niet vast een de ketting voor de tent ?

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Kamperen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Voor mij heel simpel, je hebt gekozen voor een hond in je leven,
                  en als er dan voor kiest om hem mee te nemen op vakantie moet je er ook maar plaats voor voorzien in je vakantieverblijf !
                  Of dat vakantieverblijf nu een gite, bungalow, hotelkamer, mobilhome of tent is maakt niet uit.
                  Je legt je kinderen toch ook niet vast een de ketting voor de tent ?

                  grts
                  Sieg
                  Is dat niet wat kort door de bocht?
                  sommige honden zijn niet anders gewend dan buiten slapen?

                  En een hond in een tent nemen...
                  hangt af van type hond en type tent, maar tmoet realistisch blijven...
                  de Jack Russel van mijn schoonmoeder wil ik wel nog meenemen in de Coleman alaska...
                  De labrador van de zus, heb ik liever niet in de kleine iglo tent...
                  Ook al heb ik dan gekozen voor een hond
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kamperen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Is dat niet wat kort door de bocht?
                    sommige honden zijn niet anders gewend dan buiten slapen?
                    Maar dat is dan omdat ze thuis ook niet binnen mogen slapen ;-)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    IEn een hond in een tent nemen...
                    hangt af van type hond en type tent, maar tmoet realistisch blijven...
                    de Jack Russel van mijn schoonmoeder wil ik wel nog meenemen in de Coleman alaska...
                    De labrador van de zus, heb ik liever niet in de kleine iglo tent...
                    Ook al heb ik dan gekozen voor een hond
                    Grotere tent nemen is daarvoor de oplossing hé.

                    Ik zou het zelf niet vertrouwen om mijn honden buiten te laten slapen ergens op een terrein of caming.
                    Je weet nooit wat er s' nachts gebeurt.
                    Op een camping passeren regelmatig mensen (die soms wat te veel op hebben ....)
                    Ergens in de vrije natuur kan zo maar een ander dier opduiken en je hond kan zich niet verdedigen omdat hij vastligt ...

                    Maar ieder moet dit voor zichzelf uitmaken natuurlijk en er even over nadenken alvorens je dit doet.

                    Dit verhaal doet me trouwens terugdenken aan een tiental jaar geleden in het zuiden van Franktijk.
                    14 Juli, een hond lag vast aan een grondpin (jawel een gedraaide pin). Eigenaars aan het kijken naar het vuurwerk en veel plezier.
                    Naderhand bleek de hond zich ondertussen losgetrokken te hebben en op de vlucht geslagen.
                    Gelukkig hebben ze hem na lang zoeken terug gevonden !

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Hallo,

                      Er is toch ook nog zoiets als een reisbench, maar het hangt natuurlijk af van de grootte van de hond.
                      Onze Cocker-spaniël reist steeds in de reisbench en als het moet kan die ook dienen als slaapplaats. Voordeel is dat je deze bench kan opplooien, ze is licht en neemt weinig plaats in.
                      Voor ons wel een prima oplossing ...

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kamperen

                        Waarom stel ik zo een vraag? om een plaats te voorzien namelijk

                        groeten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Voor mij heel simpel, je hebt gekozen voor een hond in je leven,
                        en als er dan voor kiest om hem mee te nemen op vakantie moet je er ook maar plaats voor voorzien in je vakantieverblijf !
                        Of dat vakantieverblijf nu een gite, bungalow, hotelkamer, mobilhome of tent is maakt niet uit.
                        Je legt je kinderen toch ook niet vast een de ketting voor de tent ?

                        grts
                        Sieg
                        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kamperen

                          Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                          Waarom stel ik zo een vraag? om een plaats te voorzien namelijk

                          groeten
                          Verblijf je op een camping ?

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kamperen

                            Dit is de bedoeling om op een camping te staan.

                            groeten

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Verblijf je op een camping ?

                            grts
                            Sieg
                            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kamperen

                              Indien hij /zij gewend is aan een bench is dat misschien de oplossing.
                              Bench zou ik niet buiten laten staan, indien de tent groot genoeg is uiteraard binnen zetten of in de voortent
                              Als je zelf op stap gaat zeker niet in de tent laten zitten, temperaturen kunnen daar hoog oplopen.

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X