Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tusk!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tusk!

    Een slagtand van een volwassen bul kan wel zestig kilogram wegen. De twee slagtanden van een olifant zijn verlengde bovenste snijtanden. Ze worden gebruikt om wortels op te graven en schors van bomen te halen, als wapens en bij sociaal contact als manier om indruk te maken.
    Helaas zijn ze ook erg gegeerd in Azië waar de groeiende middenklasse graag ivoren beeldjes, chop sticks en juweeltjes koopt. De illegale ivoorstroperij viert daardoor weer hoog tij in Afrika, waardoor binnen afzienbare tijd de Afrikaanse olifant wel eens van de aardbol zou kunnen verdwijnen...
    Foto gemaakt in Tsavo East, Kenia: Olifant stapt uit de struiken het zonlicht in.


    f/4
    630mm
    1/6400s
    400 ISO
    Last edited by IngridVekemansPhoto; 3 juli 2013, 15:07.
    Ingrid Vekemans Photography
    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
    http://www.ingridvekemans.com

  • #2
    Re: Tusk!

    Toch wat weinig reactie op deze vind ik....Komt misschien omdat het meer een abstract beeld is dan een dierenfoto??
    Vind het in ieder geval een heel sterk beeld, mooi gedaan zo die belichting.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Tusk!

      Mooie unieke opname Ingrid, ik vind de aanwezige takken wel spijtig
      Vraag me alleen af welke bewerkingen je hier op gedaan hebt ?

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Tusk!

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Mooie unieke opname Ingrid, ik vind de aanwezige takken wel spijtig
        Vraag me alleen af welke bewerkingen je hier op gedaan hebt ?

        grts
        Sieg
        Dank voor je commentaar, Sieg. De dieren stonden tussen de struiken en ik was ze daar aan het fotograferen. Toen ik één van hen richting zonlicht zag komen (uit de struiken, dus), heb ik snel de belichting aangepast met het oog op deze foto...ik wilde enkel de zonverlichte slagtand in de aandacht brengen. Zonder struiken was deze foto er niet geweest, dus persoonlijk ben ik ze wel dankbaar - de bewerking: de hoekjes wat gevignetteerd en kader en copyright in CS5 toegevoegd

        Ook Jos bedankt voor je fijne commentaar!

        Grt, Ingrid.
        Ingrid Vekemans Photography
        Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
        http://www.ingridvekemans.com

        Comment


        • #5
          Re: Tusk!

          Toch mooi zo vind ik, eens iets anders dan de standaard olifanten plaatjes.

          Groeten,
          Raf
          Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Tusk!

            Je laat ons hier op een mooie en originele manier de pracht en de kracht van de Afrikaanse olifant zien. Knappe sfeer. Klasse gedaan!

            Comment


            • #7
              Re: Tusk!

              Nog net voldoende detail in het donker om de plaat op zijn geheel interessant te maken,
              en de slagtand lijkt wel van zilver met deze belichting.
              Heel knap!
              Zie ook flickr

              Comment


              • #8
                Re: Tusk!

                Deze foto van Ingrid naar boven gehaald, nu ze via haar facebookpagina laat weten dat er weer een slachtpartij van stropers een einde hebben gemaakt aan het leven van Satao en andere tuskers.
                Zo triest, zie onder meer deze link voor het verhaal van Satao.
                Geniet van foto's maken

                Comment


                • #9
                  Re: Tusk!

                  Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
                  Deze foto van Ingrid naar boven gehaald, nu ze via haar facebookpagina laat weten dat er weer een slachtpartij van stropers een einde hebben gemaakt aan het leven van Satao en andere tuskers.
                  Zo triest, zie onder meer deze link voor het verhaal van Satao.
                  Een schrijnend verhaal. Ik word daar zo triest van dat ik zulke verhalen bijna niet meer durf lezen.
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tusk!

                    Sterk Ingrid!
                    http://500px.com/lishapics

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tusk!

                      Dank je wel, Chris, om dit probleem weer onder de aandacht te brengen.

                      Variërend van bron tot bron zou de Afrikaanse olifant, een prachtig dier met een rijke gevoelswereld en een hoge intelligentie, binnen 5 tot 20 jaar helemaal uitgestorven zijn. Op zich erg genoeg, maar de gruwelijke manier waarop het afslachten meestal gebeurt, gecombineerd met de diepe impact op de achtergebleven familie van de olifant, maakt het alleen nog maar erger.

                      Ik hoop dat ieder voor zich zijn steentje bijdraagt. Zie je een petitie hierover, teken ze. Praat erover met anderen. Help organisaties als het AWF en het David Sheldrick Wildlife Trust, zij kunnen gericht ter plaatse actie ondernemen. En vooral: koop geen ivoor :-)

                      Misschien niets voor op een fotografieforum, maar de olifanten hebben momenteel alle media-aandacht broodnodig.

                      Alvast dank voor het lezen,


                      Ingrid.
                      Ingrid Vekemans Photography
                      Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                      http://www.ingridvekemans.com

                      Comment

                      Working...
                      X