Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale videocamera film op DVD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale videocamera film op DVD

    Hallo,

    Ik weet niet of het hier mag, maar probeer het.

    Het gaat over digitale videocamera`s!
    Wanneer wij de film van de camera op de computer zetten is het beeld alleen scherp op klein formaat, op volledig beelscherm ziet het er niet uit. Is daar nog wat aan te doen?

    In ieder geval: Wanneer wij de beelden op DVD zetten uit de computer worden de beelden dan wel loepzuiver op de TV afgespeeld?

    Bedankt hoor!

    Mvg Hans

  • #2
    Ik weet niet met welk toestel je filmt, noch met welk programma je op computer bewerkt. En ik veronderstel dat als je de camera rechtstreeks op teevee aansluit, alles dan wel scherp is.

    Ik denk dat het te maken heeft met capture settings.

    Zorg ervoor dat beeldmateriaal in de computer ingelezen wordt als DV PAL of, als afhankelijk van het cameratype dan DV50 PAL of DVCPRO PAL.

    Sommige programma's kunnen tijdelijk met lage-resolutiebeelden werken, maar gebruiken de hoge resolutie tijdens het renderen (en herimporteren daarbij het beeldmateriaal).

    Alleszins kan je DVD materiaal alleen maar die kwaliteit maximaal leveren die je erin stopt. Mijn afgewerkte DVD projecten spelen ook op computer "loepzuiver" en met een goeie monitor moet je in principe voldoende kunnen afleiden over de kwaliteit van het dvd materiaal. Slecht op computer is met andere woorden ook slecht op teevee...
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

    Comment


    • #3
      een TV heeft een resolutie van 768x576 waarvan een deel buiten het zichtbare veld blijft. je computerscherm heeft een veel hogere resolutie en je zit er met je neus vlak op, wat bij een TV ook al niet het geval is. Het is moglijk dat je video op je PC monitor niet loepzuiver lijkt, maar wel op je TV.

      maak eens een foto aan van 768x576 en speel op je PC je DVD video af op de grootte waar die foto aan 100% wordt getoont .. als het dan nog niet loepzuiver is, dan heb je een probleem.

      eigenlijk heb ik veel te weinig informatie om iets zinnigs te zeggen .. op welke manier heb je je DV video op je Pc gezet? via firewire? via USB? dit laatste is eigenlijk een gadget en geeft je een laag resolutie beeld dat enkel de bedoeling heeft om een stukje video per e-mail te versturen, maar niet om het op TV te tonen.

      Comment


      • #4
        Als je het DV materiaal van je camera naar de computer harde schijf overzet moet je ook DV kwaliteit selecteren. Zowel in Pinnacle Studio als in Premiere.
        Doe je dit niet krijg je preview kwaliteit.
        En overzetten met de firewirekabel. niet met USB.
        Firewire is direct digitaal van het DV bandje naar je harde schijf zonder er iets aan te veranderen.

        Maar het moet naar chit chat denkik..?

        Comment

        Working...
        X