Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's laten afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's laten afdrukken

    Hi iedereen,

    welk is de best gangbare afdruk (afmetingen) om foto's van een reflex te laten afdrukken? Ik bedoel maar, bij gebrek aan een eigen fotoprinter en gebruik willen maken van een fotoservice. 10x15cm lijkt me sowieso niet het goede formaat, maar wat met 11,4x15cm en 13x19cm? Zijn deze afmetingen beter passend om foto's te laten afdrukken of gaat er sowieso iets van je foto verloren (bij de randen)?

    Onlangs foto's laten afdrukken op 11,4x15cm en enkele van men foto's zijn afgeknipt waardoor het onderwerp er niet steeds meer volledig op staat

    Alvast dank
    Last edited by Timo1988; 1 juli 2013, 19:42.
    Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
    Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

  • #2
    Re: Foto's laten afdrukken

    Bij het maken van de foto's altijd rekening houden voor latere afdruk en niet te krap kadreren. Een fout die ik in het begin ook maakte.
    Verder ook rekening houden met de afdrukprofielen. Profotonet is een mooi voorbeeld van een goede afdrukcentrale waar je op de website ook het afdrukprofiel kan afhalen.
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

    Comment


    • #3
      Re: Foto's laten afdrukken

      Welke reflex?
      Beeldverhouding van een reflex is meestal 3:2 dus 15x10 past perfect.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Foto's laten afdrukken

        Oorspronkelijk geplaatst door Timo1988 Bekijk bericht
        Onlangs foto's laten afdrukken op 11,4x15cm en enkele van men foto's zijn afgeknipt waardoor het onderwerp er niet steeds meer volledig op staat
        Dat lijkt mij ongeloofwaardig: het is allemaal afgeknipt of geen één afgeknipt of je hebt misschien zelf al geknipt.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Foto's laten afdrukken

          Inderdaad, fout ligt bij mij, te laat gezien dat ik sommige foto's vroeger blijkbaar had bijgeknipt omdat het kader me wat te groot was ten opzichte van het onderwerp.
          Nu, bijknippen met behoud van de verhouding is normaal gezien geen probleem aangezien de beeldverhouding dan hetzelfde blijft, nietwaar?

          Toch bedankt voor de reacties hoor.
          Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
          Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

          Comment

          Working...
          X