Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Pixel King Pro en X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Pixel King Pro en X

    Van een Nederlandse distributeur van Pixel mag ik een set testen van de nieuwe Pixel King Pro en X. Mijn eerste indruk is positief over deze nieuwe e-TTL trigger (die later ook beschikbaar komt voor Nikon).
    Pixel gaat met deze TTL trigger de concurentie aan met de Phottix Odin. De Pixel King Pro is een transceiver dat inhoud dat de trigger zowel als zender maar ook als ontvanger kan worden ingezet. De King X is alleen een ontvanger. Het bedienen van de King Pro en X is zeer eenvoudig. Na een paar minuten had ik door hoe alles werkt. Je kunt de Pro niet bedienen via het menu van de camera zoals dat bij de eerste versie van de King wel het geval was. Alleen een flitser die op de Pro bevestigd is en op de camera gemonteerd is kun je vanuit het camera menu bedienen (zoals flitscompensatie). Je kunt helaas de flitser op de camera niet als master gebruiken als de Pro er tussen zit. Ik weet ook niet of de nieuwe King compatible is met de oude versie (zal navraag doen bij de leverancier).
    Ik heb onder voorbehoud de prijzen doorgekregen van de Pro en de X die als set verkocht wordt: €239,- voor de set en €119 voor een losse King X. Volgens de distributeur wordt de Pro niet los verkocht, wat ik wel vreemd vind gezien het een transceiver is. Ik zal in mijn test de King Pro en X gaan vergelijken met de Phottix Odin.
    De test zal deze week op mijn blog verschijnen http://metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl

    King Pro



    King X

    Last edited by mmuetst; 29 juni 2013, 21:36.

  • #2
    Re: Nieuwe Pixel King Pro en X

    jammer genoeg nog geen Nikon... maar 't gaat de goede kant uit qua prijs! 109€ voor een setje! click
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Pixel King Pro en X

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      jammer genoeg nog geen Nikon... maar 't gaat de goede kant uit qua prijs! 109€ voor een setje! click
      Ja maar dan heb je wel garantie tot de deur: The item is not eligible for warranty, however, the item is qualified for our Return Policy, please check more details of the terms. We will check and test the item before delivery; however, the quality of the item is periodically monitored to maintain high level of excellence.
      Wel vind ik het prijsverschil wel erg groot €109,- t.o.v. €239,- dan vertrouw ik het meestal niet.
      Hier een meer realistische link van ebay klik hier waar ze US $157.00 kosten.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Pixel King Pro en X

        Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
        Wel vind ik het prijsverschil wel erg groot €109,- t.o.v. €239,- dan vertrouw ik het meestal niet.
        inderdaad... schande dat ze dit hier zo duur proberen te verkopen! gelukkig is er ebay en met paypal ben je veilig natuurlijk... als 't niet werkt heb je je geld terug...

        by the way... 157$ is ca. 119€
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Pixel King Pro en X

          Bedrijven in Nederland moeten er ook een boterham aan verdienen en men moet voldoen aan garantie regels die in Europa gelden. De Ebay spulletjes komen direct uit China en daar kunnen Europese bedrijven niet aan tippen. Zij moeten wel gewoon invoer rechten betalen. Koop je via Ebay en een King gaat stuk (alles kan natuurlijk defect raken) dan is het meestal helaas pindakaas, maar dat risico moet iedereen zelf overwegen. Natuurlijk koop je voor €239,- twee setjes op Ebay, maar ik vraag me altijd af of dit geen B keuze is die uit die Chinese fabrieken komt. De prijs die ik gekregen heb van de distributeur is onder voorbehoud, kan dus ook lager uitpakken.
          De King blijft met de Nederlandse prijs van €239,- goedkoper dan een Phottix Odin set van €280,- maar is weer duurder dan de Rikon Kody van €139,- .
          Ik hoop voor de Nikon gebruikers dat het niet zo lang duurt voordat Pixel ook een versie van hun camera op de markt brengt (bij Phottix zat er dik een jaar tussen bij de Odin) en dat deze King Pro dan beter uitpakt dan de eerste versie van de King voor Nikon.
          Last edited by mmuetst; 29 juni 2013, 21:40.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Pixel King Pro en X

            Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
            Van de Firma Benèl mag ik een set testen van de nieuwe Pixel King Pro en X. *** (zal navraag doen bij Benèl).
            Ik heb onder voorbehoud van Benèl de prijzen doorgekregen *** Volgens Benèl wordt de Pro niet los verkocht, wat ik wel vreemd vind gezien het een transceiver is...
            Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
            Benèl is een goede firma en geeft goede garantie. *** De prijs die ik gekregen heb van Benèl is onder voorbehoud, kan dus ook lager uitpakken.
            ik krijg van langs om meer de indruk dat je de zaken hier gewoon komt posten om je sponsors te vermelden... wel als dit zo is, dan is dit niet toegestaan.

            7.3 Spam

            Spam-berichten of het systematisch reclame maken voor een bepaalde website, product of dienst is niet toegestaan. Het vermelden van een weblink (URL) onder een post of bij een handtekening is dan ook vaak niet gewenst.

            Uitzondering wordt gemaakt voor links naar je eigen non-profit site(s) waar iedereen belang bij kan hebben. Commerciële sites promoten is verboden, ook als je zelf de eigenaar ervan bent.
            ik weet niet hoe de admins er over denken, maar het is jouw taak niet om de prijzen van je sponsor goed te praten en van andere dienstverleners waar je geen ervaring en ook geen baat bij hebt af te breken.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Pixel King Pro en X

              Oh das niet mijn bedoeling, maar ik geef toe dat als je alle zinnen waar ik de firma naam noem, het wel zo lijkt. Ik krijg niets voor het testen en vind het leuk om te doen. Ik ben wel verbaasd over het grote prijsverschil en ben wel nieuwsgierig waar dat in zit. Moeten bedrijven (noem geen namen ) zo veel invoerrechten betalen? Ik ben 100% onafhankelijk en de Pixel King Pro gaat na het testen netjes terug. Ik zal ook bij het testen aangeven wat ik niet goed vind aan een product zodat andere mensen zelf een keuze kunnen maken of ze nu een Yongnuo, Phottix, Pixel of een Pocketwizard willen kopen. Bij sommige merken is het prijsverschil in Nederland t.o.v. de rest van de wereld niet zo groot, zoals bij Phottix bijvoorbeeld. Dan vind ik het wel gek dat Prijzen van Pixel op Ebay (die jij zelf noemt, is trouwens ook een commercieel bedrijf, maar ik verwacht niet dat jij gesponsord wordt door Ebay) ruim €100,- goedkoper zijn dan wat er op de Nederlandse markt wordt aangeboden. Persoonlijk vind ik het jammer dat Pixel dit toe staat dat er zulke prijsverschillen zijn. Ik zal de volgende keer opletten dat ik niet te veel de firma naam noem die mij het testproduct levert. PS heb de tekst aangepast om problemen te voorkomen.
              Last edited by mmuetst; 29 juni 2013, 21:41.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Pixel King Pro en X

                Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                Ik ben 100% onafhankelijk
                dan hoef je toch helemaal de verdeler niet te vermelden? ook niet op je blog! anders toon je je afhankelijk...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Pixel King Pro en X

                  Ik ben wel dankbaar dat ik de Pixel mag testen. Daarom vind ik het netjes om te melden dat ik van een firma apparatuur mag testen. Ik maak geen winst op deze testen. Wel heb ik reclame op mijn blog staan, maar ik moet ook kosten maken omdat ik vaak de apparatuur moet terug sturen.
                  Soms mag ik apparatuur houden, maar dan geef ik het weg aan mijn lezers zoals de set Yongnuo YN622C triggers. Ik meld altijd wat ik niet goed vind aan een product. Zo is mij nu al opgevallen dat de King Pro ook een aantal functies mist zoals FEB en powersave is ook niet aanwezig. De King Pro werkt niet met oudere flitsers zoals de 430EX type I of een ander merk zoals de Nissin DI866MKII. Ik laat dus alle kanten zien van een product en maak het niet rooskleuriger.
                  Last edited by mmuetst; 29 juni 2013, 23:16.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Pixel King Pro en X

                    Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                    Ik ben wel dankbaar dat ik de Pixel mag testen. Daarom vind ik het netjes om te melden dat ik van een firma apparatuur mag testen. Ik maak geen winst op deze testen. Wel heb ik reclame op mijn blog staan, maar ik moet ook kosten maken omdat ik vaak de apparatuur moet terug sturen.
                    Soms mag ik apparatuur houden...
                    tja, en dan kan je jezelf in één adem 100% onafhankelijk heten? Integriteit zegt dit je iets?

                    Persoonlijk tracht ik hier de beste oplossing tegen de beste prijs te delen met de leden van BD. En ik ga doelbewust naar die laagste prijs op zoek. Ik heb er persoonlijk niets mee te maken... noch met de chinezen, noch met ebay

                    ik schrijf ook af en toe een artikel op een blog, doch deze blog is reclame vrij en kost me niets! Kosten die ik maak omwille van apparatuur die ik wens uit te proberen, verhaal ik niet aan m'n lezers. Immers, het is mijn keuze om die apparatuur aan te schaffen, niet hun keuze.
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Pixel King Pro en X

                      Ik mag uw blog graag lezen. Er staat volgens mij ook een linkje op mijn site naar uw blog. Ik bezit al behoorlijk wat apparatuur als het om strobist gaat en die heb ik allemaal zelf betaald. Ik ben blij als een fabrikant of importeur mij toevertrouwd apparatuur te testen. Het zou mij anders te veel geld gaan kosten. Ik ben ook van mening dat als je het ergens anders kunt kopen en het is een stuk goedkoper je het vooral moet doen. Ik heb wel twijfels over de garantie, maar dat is een risico die men zelf moet overwegen. De prijs van de Pixel King die ik genoemd heb zal waarschijnlijk ook de prijs zijn zoals die uiteindelijk in de winkels komt te liggen. De Importeur waar ik de Pixel van heb is volgens mij hoofd importeur van de Benelux voor Pixel. Over het algemeen vind ik het wel jammer dat steeds meer bedrijven, en dat zal in Belgie niet anders zijn, het hoofd niet boven water kunnen houden en moeten verdwijnen. In Utrecht waar ik woon zijn er al drie fotowinkels weg....alleen vreselijke winkels als Saturn en Mediamarkt blijven over. Met concurrentie via bedrijven in China die apparatuur met bodemprijzen dumpen op onze markt wordt het voor veel bedrijven er niet beter op en zullen veel leuke winkels in Nederland en Belgie moeten sluiten. Dit komt ook niet ten goede van de lezers op BD. Misschien iets om over na te denken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Pixel King Pro en X

                        Betreffende garantie: elke verdeler hier in België is verplicht bij het tonen van het aankoopfactuur het defecte toestel binnen garatietermijn te aanvaarden. Binnen de 3 mnd vervangen, tussen de 3 en 6 mnd herstellen of vervangen na 6mnd herstellen. Let op, Belgische wetgeving. Als handelaar geniet je niet de bescherming als particulier.
                        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                        Comment

                        Working...
                        X