Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De schreeuw II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De schreeuw II

    Van de alk deze keer.

    Net zoals voor "De schreeuw I" heb ik bij deze foto de achtergrond bewerkt in PS. Beide vogelsoorten zaten langs de rotskust, op een plaats waar je niet anders kon dan een zeer onrustige BG in beeld brengen. Hoofdonderwerp en rotspartij geselecteerd met Pen-gereedschap, foto kopiëren in een nieuwe laag en op deze laag Gaussiaans vervagen toepassen. In eerste laag Pad selecteren en omzetten naar selectie. Deze selectie wegknippen uit laag waarop gaussiaans vervagen is toegepast. Links en rechts nog wat bijwerken en/of verdoezelen van randen dmv een laagmasker. Lang leve het digitale tijdperk .

    Voor sommigen "not done", voor mij één van de de tools die je vandaag de dag als fotograaf ter beschikking hebt om je beeld te creëren.

    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

  • #2
    Re: De schreeuw II

    Deze alken staan er beiden heel mooi op! Ook bedankt voor de info i.v.m. het gebruik van PS. Hier kan ik nog een heel pak van leren.
    Grt. Jef

    Comment


    • #3
      Re: De schreeuw II

      knap !

      Comment


      • #4
        Re: De schreeuw II

        Prachtig gedaan Eric, lijkt me niet zo makkelijk om dit resultaat dan te behalen toch ?
        Hoe selecteer jij die vogels zo exact zodat je de details van de pluimpjes meehebt ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: De schreeuw II

          zeer knappe plaat
          groeten, Kristof
          Canon EOS 5D mkII

          Comment


          • #6
            Re: De schreeuw II

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Prachtig gedaan Eric, lijkt me niet zo makkelijk om dit resultaat dan te behalen toch ?
            Hoe selecteer jij die vogels zo exact zodat je de details van de pluimpjes meehebt ?

            grts
            Sieg
            Sieg, de kleine pluimjes zijn inderdaad de tricky parts. Veel geduld en inzoomen tot op pixelniveau is dan de enige manier
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

            Comment


            • #7
              Re: De schreeuw II

              een mooie creatie.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: De schreeuw II

                Prachtig zeg en knap gedaan ik wilde ook net de vraag stellen die Sieg heeft gesteld ,
                Het is wel een heel secuur karweitje maar het resultaat uitmuntend
                Zo leren we weer een pak bij Dank je wel en het is een top foto !!!!
                grt Annie
                Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                Pimpel

                Comment


                • #9
                  Re: De schreeuw II

                  Prachtig beeld, waarbij een compliment voor het licht en het wit, wat de natuurlijke kleur in deze perfect maakt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De schreeuw II

                    Niettegenstaande of net omwille van de bewerking komt de foto natuurlijk over.
                    Knap!
                    Zie ook flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: De schreeuw II

                      Leuk kleurenpallet, goed dat er ook de twee kleuren van de kop zichtbaar zijn. Vaak lijkt ze zwart maar als het licht goed is krijg je dat bruine.
                      Gr David

                      Comment


                      • #12
                        Re: De schreeuw II

                        Oorspronkelijk geplaatst door David Verdonck Bekijk bericht
                        Leuk kleurenpallet, goed dat er ook de twee kleuren van de kop zichtbaar zijn. Vaak lijkt ze zwart maar als het licht goed is krijg je dat bruine.
                        Ik volg. Moeilijke vogel om juist te belichten, in vol zonlicht bijna onmogelijk. Mooi werk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De schreeuw II

                          knap gedaan dit, resultaat is heel mooi geworden...Vogels staat er ook prachtig op.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: De schreeuw II

                            Knappe foto hoor, met een mooi resultaat in PS.

                            Groeten,
                            Raf
                            Instagram

                            Comment


                            • #15
                              Re: De schreeuw II

                              Knap beeld met een mooie dynamiek en met het sobere kleurenpalet als meerwaarde. Prachtig gedaan. Proficiat!

                              Comment

                              Working...
                              X