Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterjuffers.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterjuffers.

    Mensen die graag eens waterjuffers voor de lens hebben moeten maar een pm'ke sturen, hier omgeving gent zit het er vol van.

    Groetjes
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
    https://500px.com/marnix_photography

  • #2
    Re: Waterjuffers.

    Daarvoor moet ik zo ver niet rijden, als ik zo'n 500m wandel dan zie ik er ook genoeg.
    Het is volgens mij de meest voorkomende soort van insecten hier op de Kievitsheide.
    Vlinders zijn er dit jaar veel minder dan andere jaren, libellen heb ik ook nog niet veel gezien, maar de juffers schijnen zich niets aan te trekken van het koude weer.
    Het zijn wel vooral de blauwe juffers, en daar heb ik ondertussen al genoeg foto's van gemaakt ...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Waterjuffers.

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Daarvoor moet ik zo ver niet rijden, als ik zo'n 500m wandel dan zie ik er ook genoeg.
      Het is volgens mij de meest voorkomende soort van insecten hier op de Kievitsheide.
      Vlinders zijn er dit jaar veel minder dan andere jaren, libellen heb ik ook nog niet veel gezien, maar de juffers schijnen zich niets aan te trekken van het koude weer.
      Het zijn wel vooral de blauwe juffers, en daar heb ik ondertussen al genoeg foto's van gemaakt ...
      Er bestaan ontelbaar veel soorten (water)juffers. De term 'libellen' wekt vaak verwarring. De orde der libellen (orde Odonata) bestaat uit twee onderorden: de juffers (onderorde Zygoptera, wat 'gelijkvleugeligen' betekent) en de 'echte' libellen (onderorde Anisoptera, wat ongelijkvleugeligen betekent). De 'echte' libellen worden meestal libellen genoemd.
      Die onderorden waaronder dus de juffers bestaan weer uit heel veel verschillende families.
      Last edited by Eenbes; 26 juni 2013, 23:57.

      Comment


      • #4
        Re: Waterjuffers.

        Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
        Mensen die graag eens waterjuffers voor de lens hebben moeten maar een pm'ke sturen, hier omgeving gent zit het er vol van.

        Groetjes
        Wanneer ik buitenstap en naar mijn eigen vijver(tje) ga, kan ik ze niet tellen (wanneer er wat zon is tenminste). De waterjuffers wel te verstaan, een libel zie ik af en toe, maar zeker niet zo veel, zelfs eerder zelden.
        Die laatste heb ik ook liever niet rond mijn vijver, want wanneer die eitjes leggen en de larven ervan komen uit, dan heb je direct geen kleine visjes meer. Die larven verslinden alles, zelfs een beet van die larven in je vinger kan behoorlijk pijn doen.
        Mvrgr.

        Comment

        Working...
        X