Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auerhoen in biotoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auerhoen in biotoop

    Wijfje auerhoen in de taiga :




  • #2
    Re: Auerhoen in biotoop

    Knappe waarneming. Mooi scherp en komt daardoor voldoende los van (drukke) achtergrond. Onderaan iets te krap. Lijkt me nogal veel scherptediepte, exif-gegevens?

    Eric

    Comment


    • #3
      Re: Auerhoen in biotoop

      Thnx Eric. Exif: Nikon D300; 500mm+1,4 conv. ; 1/320 ; f7,1 ; -0,7LW ; ISO640

      Comment


      • #4
        Re: Auerhoen in biotoop

        De boomstam linksboven trekt wat te veel aandacht vind ik, voor de rest een prachtige waarneming en foto
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #5
          Re: Auerhoen in biotoop

          Nogal druk, maar wat wil je in deze natuurlijke omgeving, een Knap plaatje
          Mvg
          Francis
          Alle DiaShows: https://vimeo.com/album/191898

          Comment


          • #6
            Re: Auerhoen in biotoop

            Als het een foto is vanuit de vrije natuur is dit toch wel een topper. Toch wel een ondergewaardeerde foto mijn inziens. Altijd een moeilijkere soort al zijn er wel enkele betere locaties in Finland. Ik mis wel een beetje het verhaal rond de opname.
            Gr David

            Comment


            • #7
              Re: Auerhoen in biotoop

              David, ik ga jou op je wenken bedienen.
              Zeker weten, foto uit de vrije natuur - uit één van die betere locaties in Finland dus.
              In de hoop om een baltsend en showend mannetje te kunnen vastleggen drie dagen aan een stuk om 2 tot 3 u 's morgens uit de veren (warm en volop zon op dat uur).
              Verschillende dagen enkel wijfjes te zien gekregen - steeds erg nerveus en onmiddellijk vluchtend. Uiteindelijk ook mannetjes gezien, zelfs eens drie tegelijk - maar steeds te ver weg of verscholen in de vegetatie.
              Eéntje vloog er opeens vijf meter voor onze neus door; een ander zat ook een vijftal meters van ons verwijderd toen we taigagaaien in het vizier hadden - maar zo gauw we 't beest zagen was 't weer weg.
              Dit was dus dé frustratie van onze reis.

              Comment

              Working...
              X