Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

betalen met visa kaart (of andere creditcard)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • betalen met visa kaart (of andere creditcard)

    om in het buitenland iets in een internet shop te kopen
    is betaling met een credit kaart aan te raden.

    daarom heb ik eens zitten kijken om een visa kaart aan te vragen.
    nu 3 vragen hierover:

    1 alle aankopen zijn 180dagen gratis verzekerd tegen diefstal, verlies en beschadeging.
    wat als ik nu b.v mijn gekochte camera na 100 dagen laat vallen wordt dit dan gewoon gerepareerd voor niks? of bedoelen ze hier iets anders mee?
    2en stel je ontvangt je bestelde produkt niet?

    3 de veiligheid van een visakaart? om te pinnen bij de bank krijg je een pincode voor je visakaart.
    maar om gewoon te betalen in een winkel is toch alleen een handtekening nodig? dus als je hem om wat voor reden ook kwijt raakt dan is de kans dat je bankrekening geplunderd wordt erg groot???
    of is dit verzekerd?

    ik bedoel een handtekeningetje natekenen is zo gedaan.
    ik vroeg me af hoe dit zit? op hun site kan ik hier niet echt iets duidelijks overvinden.
    en ik denk dat er genoeg van jullie zon creditcard gebruiken.






    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

  • #2
    Kan je dit niet beter bij je bank na vragen ? Daar weten ze ongetijfeld precies het antwoord op.

    Comment


    • #3
      Originally posted by r.marijnissen
      om in het buitenland iets in een internet shop te kopen
      is betaling met een credit kaart aan te raden.

      daarom heb ik eens zitten kijken om een visa kaart aan te vragen.
      nu 3 vragen hierover:

      1 alle aankopen zijn 180dagen gratis verzekerd tegen diefstal, verlies en beschadeging.
      wat als ik nu b.v mijn gekochte camera na 100 dagen laat vallen wordt dit dan gewoon gerepareerd voor niks? of bedoelen ze hier iets anders mee?
      Dat zou ik niet weten maar ik vermoed persoonlijk eerder dat dit telt tijdens de transport periode?


      2en stel je ontvangt je bestelde produkt niet?
      Dan neem je in eerste instantie contact op met de verkoper om te checken of de producten verzonden zijn, en een bewijs hiervan. Als ze daadwerkelijk verstuurd zijn, klacht indienen bij vervoermaatschappij. Indien niet verstuurd of geen bewijs, klacht neerleggen bij Visa


      3 de veiligheid van een visakaart? om te pinnen bij de bank krijg je een pincode voor je visakaart.
      maar om gewoon te betalen in een winkel is toch alleen een handtekening nodig? dus als je hem om wat voor reden ook kwijt raakt dan is de kans dat je bankrekening geplunderd wordt erg groot???
      of is dit verzekerd?

      ik bedoel een handtekeningetje natekenen is zo gedaan.
      ik vroeg me af hoe dit zit? op hun site kan ik hier niet echt iets duidelijks overvinden.
      en ik denk dat er genoeg van jullie zon creditcard gebruiken.
      veiligheid is idd niet zo denderend... heb hier ook ooit eens problemen mee gehad in het buitenland.... (handelaar die fraudeerde met mijn visa kaart gegevens) ik heb toen klacht ingediend bij visa en heb dit geld teruggekregen.

      Men is echter vanaf dit jaar begonnen met de invoering van de nieuwe visa-kaart, met ingebouwde veiligheidschip zodat de kaart niet meer de dupliceren valt en met ingebouwde code, zodat je ook bij elke betaling een code moet ingeven ipv handtekening zetten. Natuurlijk vraagt dit aanpassingen zowel aan de kaarten als aan de betaalterminals, maar volgens de brief die ik ontvangen heb enkele maanden geleden zou dat toch tegen het einde van dit jaar afgerond moeten zijn

      Moest ge de kaart verliezen, altijd onmiddelijk card stop bellen en laten blokkeren!
      Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

      Comment

      Working...
      X