Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portfoliomap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portfoliomap

    Tegenwoordig krijg ik wel vaker de vraag of ik geen tastbaar portfolio kan voorleggen, dus wordt het tijd om hier eens wat aan te doen.
    De zoekfunctie levert wel enkele resultaten op, maar helaas geen geschikt antwoord.

    Ik ben op zoek naar een professioneel ogende manier om mijn werk te presenteren.
    Afhankelijk van aan wie ik het toon wil ik ook de inhoud kunnen wijzigen, dus vallen de standaard fotoboeken en portfoliomappen met vaste inhoud al buiten de boot. Plastic insteekhoezen zie ik eigenlijk ook niet zitten omdat dat niet prettig kijkt ivm reflecties. Ik wil ook dat men de inhoud kan vastpakken en doorgeven ipv dat iedereen zich rond 1 map moet scharrelen, of zijn beurt moet afwachten.

    Dus ik ben op zoek naar een geschikte stijlvolle map / kist / doos om mijn portfolio in op te bergen en te transporteren.
    Heeft iemand een idee waar ik zoiets kan vinden?

    Daarnaast zoek ik een geschikte manier om de foto's te beschermen / verstevigen. Ik dacht eraan om de foto's te bevestigen op een (zwarte) achtergrond en vervolgens te voorzien van een beschermende folie.
    Maar welke folie heb ik hiervoor nodig en waar kan ik deze vinden? Of zijn er misschien winkels die deze dienst aanbieden tegen een schappelijke prijs?
    Bestaan er nog andere, misschien betere opties?

    Overigens ben ik best benieuwd naar jullie portfoliomappen (voor zij die er eentje hebben). Hoe zien ze eruit, waar hebben jullie ze gekocht en welke foto's heb je er doorgaan inzitten?
    Post gerust enkele foto's ervan..
    http://www.bertbeckers.be
    http://www.facebook.com/Bert.Beckers.Photography

  • #2
    Re: Portfoliomap

    ik ben hier zelf ook naarop zoek geweest. uiteindelijk een omslag gekocht in ava, het type dat gebruikt wordt voor horeca menu's
    het grootste formaat is wel maara4. de fardes koop je hier apart bij. stevig genog.Het maakt je foto's wel een beetje meer "mat"

    Comment


    • #3
      Re: Portfoliomap

      De beste Portfolio is steeds losbladig en op een redelijk groot formaat, iedereen kan dat op zijn manier benaderen, voor mij gaf de kwaliteit en de verzorging van je werk de doorslag. Ik beschouw de doos waarin ik mijn werk vervoer dus als een bijkomstig iets, gewoon een manier van je werk te vervoeren. Daarom ben ik begonnen met mijn wedstrijdwerk op 40 X 50 cm en steeds op een passe-partout van karton te gebruiken voor mijn portfolio. Dat heeft vele voordelen, je presentatie van het werk is mooi, door de passe-partout heb je geen bescherming nodig van je foto, want tijdens het doorgeven of bekijken gaat er niemand met zijn vingers aan de foto zitten door de brede rand van de passe-partout. Doordat de foto lager ligt kan je ze ook over elkaar schuiven, zonder dat de foto's elkaar raken.

      Bijkomend voordeel je kan in functie van, je portfolio onbeperkt aanpassen, zo heb ik een stapel werk liggen van ongeveer 1 meter hoog, maar als ze vragen van kan ik is iets van je werk zien maak ik daaruit een keuze van ongeveer 20 werken, die gaan nog in één doos. Nog een voordeel van het werken op een 40 X 50 cm, dat is direct klaar voor in een lijst te stoppen.
      Een nadeel is het gewicht, maar dat weegt niet op tegen de voordelen. Wens je een luxe presentatie, dan volstaat het van een mooiere doos te laten maken door een boekbinder, met eventueel een lederen bekleding. Dat is een heel dure doos, maar het oogt zeer mooi.

      Als tweede portfolio gebruik ik mijn iPad met Retina scherm, daar zitten honderden foto's op om te laten bekijken, dat is goed voor je werk te tonen, maar zegt niets over de afwerking zoals het gebruikte papier, en de kwaliteit van de afdrukken. Een combinatie van de twee lost dat op, en kan de meeste ook overtuigen.

      Mocht je het is in 't echt willen zien ben je welkom.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Portfoliomap

        weet niet hoeveel je er wil aan uitgeven, maar dit ziet er wel heel mooi uit.
        ga er ook eentje bestellen om mee naar mijn klanten te gaan.



        Grtz David

        Comment


        • #5
          Re: Portfoliomap

          Bedankt voor de reacties heren !!

          @ WouterC: Zoals gezegd gebruik ik liever geen insteekmappen, omdat het niet prettig kijkt.

          @Digipix: Bedankt voor de uitleg. Ik dacht dat er bij een passe-partout ook nog een beschermende folie omheen ging, maar dat is dus niet nodig.
          Mag ik vragen hoe groot de passe-partout dan is en welke kleur je gebruikt? Maak je ook gebruik van een korte begeleidende tekst onderaan de foto?

          Ik twijfel enorm over welke achtergrondkleur te gebruiken. Omdat ik vaak in donkere lichtsituaties fotografeer ziet de meerderheid van mijn werk er het beste uit op een zwarte achtergrond. Maar ik ben niet zo'n fan van grote zwarte rouwkaders.


          @TrsH: Bedankt voor de link. Het mag best wat kosten, maar dat vind ik toch wat te duur voor alleen een verpakking.
          Last edited by BertB; 27 juni 2013, 23:43.
          http://www.bertbeckers.be
          http://www.facebook.com/Bert.Beckers.Photography

          Comment


          • #6
            Re: Portfoliomap

            Ik gebruik zwarte en crème passe-partouts al naar gelang de foto, zo zal ik een kleur meestal in ne creme stoppen en voor zwart-wit werk zal ik zwarte passe-partouts gebruiken.
            De foto's zijn meestal 40 cm aan de langste zijde . Ik snij de passé-partouts zelf uit het geschikte karton (Canson) te koop in een grafische winkel zoals Lucas, of Sleipher.

            Geen tekst of zelfs geen watermerk op de foto . zuiver het beeld met de omlijsting, eventueel zou je informatie aan de achterkant kunne kleven, als je dat nodig vindt.

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment

            Working...
            X