Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paniek, alweer vuile CCD!!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paniek, alweer vuile CCD!!!!!

    'k ben vandaag met mijne D100 bij en vriendelijke mijnheer geweest van De beuckelaer in Aartslaar om mijne CCD te laten kuisen 'k vertrek namelijk zaterdag naar de Provence voor 3 weken tot mijn grote verbazing (zie foto) nog eene grote stof op mijne CCD moet ik toch terug naar Aartselaar zeker

    BD0235BE

    http://www.pbase.com/macchap

    We do what we can with what we have and where we are

  • #2
    Beter nu hier, dan straks daar!

    Comment


    • #3
      Troost U

      Mijn D70 is tijdens de eerste maand van ingebruikname wel drie keer in Aartselaar binnen geweest wegens "stof".

      Ik maakte zelfs testopnames vlak voor en vlak na op de stoep bij Debeuckelaer om te kunnen vergelijken.

      Hun laatste argument was dat het aantal stofdeeltjes op de ccd "binnen de toleranties" was. Einde discussie dus .

      Pas op : ik ben de laatste om het stofprobleem buiten proporties op te blazen (sic), en bij Debeuckelaer zijn ze zeker en vast bereidwillig genoeg om problemen op te lossen.

      't was alleen wel een domper op het aanvankelijk enthusiasme waarvoor aspirant DSLR gebruikers gewaarschuwd mogen worden. Ik zal er echter zeker niet minder van lens voor wisselen.

      Goei reis alvast

      Kappa


      Comment


      • #4
        dit is het resultaat na verwijderen v.h. stof toch wel een beetje veel teleurgesteld zes (6) grote spots en ontelbaar miniscule

        BD0235BE

        http://www.pbase.com/macchap

        We do what we can with what we have and where we are

        Comment


        • #5
          Stop toch met dat testen. Tijd genoeg als je dat stof gaat zien op je normale foto's.
          Ik moet de eerste nog tegenkomen die na het wisselen van objectieven, een dergelijke foto trekt van de lucht op F22, die géén stof ziet ! Je CCD gaat nog verslijten van 't kuisen
          Je eerste foto met die vlek ja dan kan je kuisen.
          Wees gerust die stofjes komen na een tijd niet vaster te zitten dus daarvoor moet je het ook niet doen.

          Comment


          • #6
            probleem is op drie weken tijd neem ik heeeeeeeeeeel veel foto's als ik die allemaal moet gaan kuisen dan ben ik nog niet klaar tegen dat ik volgend jaar terug op verlof vertrek
            BD0235BE

            http://www.pbase.com/macchap

            We do what we can with what we have and where we are

            Comment


            • #7
              Het is wel niet zo moeilijk om dat zelf te doen hoor,ik heb twee linkse en toch doe ik dat zelf.
              Je moet alleen maar zien dat je iedere keer een ander dinkske ( hoe heet dat nu weer ) neemt.
              Want ik had ook het zelfde gebruikt en er was meer stof op gekomen als daarvoor.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

              Comment


              • #8
                'k vrijdag toch nog naar A'pen en dan ga ik nog eens langs De Beuckelaer en ik neem de foto (met de rode cirkeltjes) mee zodat die brave mijnheer het zelf kan zien, en dan maar hopen dat hij toch op zijn minst die grote spots er af krijgt
                BD0235BE

                http://www.pbase.com/macchap

                We do what we can with what we have and where we are

                Comment


                • #9
                  Gewoon zelf doen met Sensorswab. Is wel relatief duur, maar als je elke keer
                  naar de importeur moet rijden kost dat ook benzinegeld.

                  Comment


                  • #10
                    Die grote vlek moet er toch afgaan met een blaaspeertjes denk ik.
                    Die kleintjes zijn de hardnekkigste, ik heb er zelf ook, maar ben nog wat terughoudend om sensorswabs oid te gebruiken.

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb er met mijn 10D nog geen last van gehad eigenlijk
                      Maar ik heb ook gelezen dat je bij DSLR's de lenzen moet verwisselen met de body naar beneden. Dus niet omhoog want dan vangt hij de opening een hoop stof
                      www.turnfoto.nl

                      Comment


                      • #12
                        Kun je als tijdelijke oplossing niet zo'n "stof indicatie foto" maken? Als je je foto's dan in Nikon Capture inlaadt dan worden de stofdeeltjes (op basis van die eerder genomen stoffoto) automatisch weggehaald.
                        Ik weet niet of het met de D100 kan, met de D70 iig wel. Moet er wel bij zeggen dat ik het zelf nog niet heb geprobeerd.
                        Succes iig!
                        Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by BlackAdder
                          Kun je als tijdelijke oplossing niet zo'n "stof indicatie foto" maken? Als je je foto's dan in Nikon Capture inlaadt dan worden de stofdeeltjes (op basis van die eerder genomen stoffoto) automatisch weggehaald.
                          Ik weet niet of het met de D100 kan, met de D70 iig wel. Moet er wel bij zeggen dat ik het zelf nog niet heb geprobeerd.
                          Succes iig!
                          'k zou niet weten hoe ik daar aan moet beginnen
                          BD0235BE

                          http://www.pbase.com/macchap

                          We do what we can with what we have and where we are

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Macchap

                            'k zou niet weten hoe ik daar aan moet beginnen
                            Macchap als je een voeding hebt is het poepsimpel dan kan je de spiegel laten opklappen in het menu. Met een blaasbalgje zonder borsteltje pffft pffft en 't is in orde. Enkel hardnekkige vlekjes gaan daarmee niet weg.

                            Als je geen voeding hebt. Zorgen dat je batterijen goed geladen zijn. Toestel in bulb zetten, en ontspanknop blijven indrukken : pffft pffft met blaasbalgje en 't is in orde.

                            Het zelf kuisen door contact te maken met wat dan ook (pecpads, eclipse vloeistof), dus er over wrijven, is ook goed zelf te doen maar het blijft een risico en wordt afgeraden. Maar is ook vrij gemakkelijk zelf te doen bij een D100, bij een D70 is het moeilijker.

                            Maar nogmaals : als je de stofjes niet op je normale foto's ziet is het echt niet nodig om te kuisen. Stofjes zullen echt niet gaan "inbranden" (info van De Beukelaer).
                            Bij De Beukelaer worden ze zo wat gek van al dat getest, voor het minste stofje dat ze zien bij het testen komen ze langs......

                            Comment


                            • #15
                              zou dat ook gaan met zo een voet fiets pomp daar zit wat meer kracht op, of is dat misschien en te harde lucht straal
                              BD0235BE

                              http://www.pbase.com/macchap

                              We do what we can with what we have and where we are

                              Comment

                              Working...
                              X