Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Win een Canon 6D - Fotowedtrijd NRC Handelsblad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Win een Canon 6D - Fotowedtrijd NRC Handelsblad

    Ik vond hier overlaatst een interessante fotowedstrijd waarbij je een Canon 6D kan winnen. Onderwerp is "weinig licht". Als dit iets is voor jou, zeker doen ;-)!

    Je kan meedoen via deze link: http://canon.nrc.nl

    Moderator Note: Stemmen ronselen op BD is niet toegestaan , daarom de link verwijderd
    Last edited by Hanske; 19 juni 2013, 14:52.
    CANON EOS 7D - EF 70-200L F2.8 IS USM II - EF 60MM MACRO - TOKINA AT-X PRO 11-16

  • #2
    Re: Win een Canon 6D - Fotowedtrijd NRC Handelsblad

    Leuke prijs !
    Maar wel weer één groot nadeel, het hangt weer niet af of de foto goed is maar hoeveel "likes" je krijgt

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Win een Canon 6D - Fotowedtrijd NRC Handelsblad

      Hoi Sieg

      De 10 personen met de meeste likes worden nog eens beoordeeld door een jury. Dus in die zin is er nog wel een beetje controle, maar je hebt gelijk hoor. Het is niet echt fair.

      Groeten

      Christophe
      CANON EOS 7D - EF 70-200L F2.8 IS USM II - EF 60MM MACRO - TOKINA AT-X PRO 11-16

      Comment


      • #4
        Re: Win een Canon 6D - Fotowedtrijd NRC Handelsblad

        Dat levert dan eventueel de beste op van de 10 slechtste.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Win een Canon 6D - Fotowedtrijd NRC Handelsblad

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Leuke prijs !
          Maar wel weer één groot nadeel, het hangt weer niet af of de foto goed is maar hoeveel "likes" je krijgt

          grts
          Sieg
          publieksprijzen zijn toch geen rariteit in wedstrijden. Als je geen foto kan maken die door het grote publiek gesmaakt kan worden denk ik niet dat je zo fantastisch bezig bent. Je hebt wel het nadeel dat de wedstrijd gewonnen wordt door wie het grootste netwerk inschakelt.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Win een Canon 6D - Fotowedtrijd NRC Handelsblad

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            publieksprijzen zijn toch geen rariteit in wedstrijden. Als je geen foto kan maken die door het grote publiek gesmaakt kan worden denk ik niet dat je zo fantastisch bezig bent. Je hebt wel het nadeel dat de wedstrijd gewonnen wordt door wie het grootste netwerk inschakelt.
            Wat een "naast de kwestie zijnde" opmerking
            Omdat je zus, broer, ouders, tante, nonkel, vriendenkring, enz .... je foto's goed vinden wil ook niet zeggen dat je goed bezig bent hé !
            Is al héél veel bewezen dat wanneer de "grove" stemming wordt gedaan door het publiek, de beste er zonder twijfel vantussen gaan (en dan heb ik het niet enkel over fotowedstrijden)

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Win een Canon 6D - Fotowedtrijd NRC Handelsblad

              Zo'n stemwedstrijden zijn gewoon puur marketing. Hoe meer mensen stemmen ronselen, hoe meer hun productnaam verspreid.
              https://www.tinicleemputfotografie.com/

              Comment


              • #8
                Re: Win een Canon 6D - Fotowedtrijd NRC Handelsblad

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Is al héél veel bewezen dat wanneer de "grove" stemming wordt gedaan door het publiek, de beste er zonder twijfel vantussen gaan (en dan heb ik het niet enkel over fotowedstrijden)
                ah ja het publiek is natuurlijk achterlijk.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Win een Canon 6D - Fotowedtrijd NRC Handelsblad

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Wat een "naast de kwestie zijnde" opmerking
                  Omdat je zus, broer, ouders, tante, nonkel, vriendenkring, enz .... je foto's goed vinden wil ook niet zeggen dat je goed bezig bent hé !
                  Is al héél veel bewezen dat wanneer de "grove" stemming wordt gedaan door het publiek, de beste er zonder twijfel vantussen gaan (en dan heb ik het niet enkel over fotowedstrijden)
                  Sieg
                  grts

                  Wat is er dan al heel veel bewezen ? Ik heb nog nooit van dergelijke bewijzen gehoord... bovendien is iets moois persoonlijk, maar indien een groot aantal mensen voor iets kiezen wil dit toch zeker niet zeggen dat dat slecht is enkel dat een meerderheid daarvoor kiest en niet een elite.
                  just my 2 cts hé
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Win een Canon 6D - Fotowedtrijd NRC Handelsblad

                    Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                    grts

                    Wat is er dan al heel veel bewezen ? Ik heb nog nooit van dergelijke bewijzen gehoord... bovendien is iets moois persoonlijk, maar indien een groot aantal mensen voor iets kiezen wil dit toch zeker niet zeggen dat dat slecht is enkel dat een meerderheid daarvoor kiest en niet een elite.
                    just my 2 cts hé
                    Veronderstel dat jij een prachtig landschap plaatst Eddy en ik bvb een minder goede foto, maar ik heb bvb 500 "vrienden" op social media sites tegenover jij hebt er bvb maar 50.
                    Als we dan iedereen proberen overtuigen om op onze foto een "like" te plaatsen ben ik in het voordeel toch ?
                    Dan stel ik mij de vraag of dat wel eerlijk is ....
                    Daarentegen als de wedstrijd zou beoordeeld worden met een publieksprijs en een vakjury prijs gaat het er toch veel eerlijker aan toe.
                    Maar dat is uiteraard mijn eigen mening hé ;-)

                    grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 22 juni 2013, 11:57.
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Win een Canon 6D - Fotowedtrijd NRC Handelsblad

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Veronderstel dat jij een prachtig landschap plaatst Eddy en ik bvb een minder goede foto, maar ik heb bvb 500 "vrienden" op social media sites tegenover jij hebt er bvb maar 50.
                      Als we dan iedereen proberen overtuigen om op onze foto een "like" te plaatsen ben ik in het voordeel toch ?
                      Dan stel ik mij de vraag of dat wel eerlijk is ....
                      Daarentegen als de wedstrijd zou beoordeeld worden met een publieksprijs en een vakjury prijs gaat het er toch veel eerlijker aan toe.
                      Maar dat is uiteraard mijn eigen mening hé ;-)

                      grts
                      Sieg
                      de opzet is ook niet de mooiste foto maken, maar om het meest mensen blootstellen aan reclame. De winnaar krijgt een prijs, zo belangrijk is dat.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Win een Canon 6D - Fotowedtrijd NRC Handelsblad

                        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        ah ja het publiek is natuurlijk achterlijk.
                        Het is niet dat het publiek achterlijk is, maar wie bezoekt er vooral deze site? Mensen die willen deelnemen aan de wedstrijd en mensen die gevraagd zijn door iemand die meedoet, om te stemmen voor hen. Mensen die gewoon komen kijken voor mooie foto's en stemmen op de beste, zijn er maar erg weinig op dergelijke sites. Hierdoor is het dus diegene met het grootste netwerk en/of die het meest gaat zagen bij mensen die hij kent om te stemmen, die wint.
                        Ik ben persoonlijk tegen dit soort wedstrijden omdat ik niet graag mensen ga lastigvallen om te stemmen op mijn foto. Ik begrijp wel vanuit het standpunt van de jury, dat ze het zo opvatten, dat is namelijk veel minder werk voor hen, enkel 10 foto's bekijken ipv die van alle kandidaten.

                        Een eerlijkere procedure, volgens mij, zou zijn dat enkel diegene die meedoen, ook mogen stemmen op foto's (en dan natuurlijk niet op hun eigen foto). Zo krijg je meer beredeneerde stemmen dan 'sociale' stemmen. Wat mij ook stoort bij veel van dergelijke wedstrijden, is dat ze eisen in de voorwaarden om je foto te mogen gebruiken voor toekomstige reclamecampagnes etc. Dus niet enkel de winnaar, die erdoor vergoed wordt door de prijs die hij wint, maar iedereen die deelneemt!
                        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Win een Canon 6D - Fotowedtrijd NRC Handelsblad

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Dat levert dan eventueel de beste op van de 10 slechtste.
                          Daar heb je een punt.
                          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                          Comment

                          Working...
                          X