Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldig Lommel 2013 III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeldig Lommel 2013 III

    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

  • #2
    Re: Beeldig Lommel 2013 III

    Zelden in dit forumonderdeel zoveel banale, zielloze foto's gezien als de laatste weken. Armoe troef.

    Comment


    • #3
      Re: Beeldig Lommel 2013 III

      Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
      Zelden in dit forumonderdeel zoveel banale, zielloze foto's gezien als de laatste weken. Armoe troef.
      De commentaar op de foto is nog slechter dan de foto zelf.

      Ik vind de foto op zich wel goed. Mooie sterke contrasten. Is dit HDR?
      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

      Comment


      • #4
        Re: Beeldig Lommel 2013 III

        Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
        Zelden in dit forumonderdeel zoveel banale, zielloze foto's gezien als de laatste weken. Armoe troef.
        Bedankt voor je opbouwende kritiek. Ik hoop dat ik hetzelfde kan doen als jij eens foto's plaatst!
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

        Comment


        • #5
          Re: Beeldig Lommel 2013 III

          Oorspronkelijk geplaatst door dirkfotografie Bekijk bericht
          De commentaar op de foto is nog slechter dan de foto zelf.

          Ik vind de foto op zich wel goed. Mooie sterke contrasten. Is dit HDR?
          Bedankt!

          Nee, de foto is enkel bewerkt in Lightroom. De textuur van zijn pak was wel heel speciaal, wat inderdaad de indruk gaf op de foto dat het een HDR was.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

          Comment


          • #6
            Re: Beeldig Lommel 2013 III

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Bedankt voor je opbouwende kritiek. Ik hoop dat ik hetzelfde kan doen als jij eens foto's plaatst!
            Fotografie is, samen met film, de zevende kunst. Kunst moet ontroerend, pakkend of confronterend zijn. Deze foto (en al de andere uit deze reeks) zijn even ontroerend of pakkend als drogende verf; wat ze hier staan te doen is me dus een compleet raadsel. En als u niet tegen kritiek kunt, dan is het onverstandig om in dit forumonderdeel foto's te plaatsen. Ik kan hier écht niets opbouwends bij verzinnen, tenzij u technisch gezwam over HDR of contrast zinnig commentaar zou vinden waar u een betere fotograaf van wordt.

            Comment


            • #7
              Re: Beeldig Lommel 2013 III

              Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
              Fotografie is, samen met film, de zevende kunst. Kunst moet ontroerend, pakkend of confronterend zijn. Deze foto (en al de andere uit deze reeks) zijn even ontroerend of pakkend als drogende verf; wat ze hier staan te doen is me dus een compleet raadsel. En als u niet tegen kritiek kunt, dan is het onverstandig om in dit forumonderdeel foto's te plaatsen. Ik kan hier écht niets opbouwends bij verzinnen, tenzij u technisch gezwam over HDR of contrast zinnig commentaar zou vinden waar u een betere fotograaf van wordt.
              Het is natuurlijk hoe je het bekijkt. Als ik de kunstzinnige toer zou opgaan, zou ik inderdaad deze soort foto's niet maken. Echter, met pure kunstfotografie hebben deze foto's niet echt veel te maken, maar het is gewoon een weergave van wat er te zien was op dat evenement. Dat is wat fotojournalistiek nu eenmaal is. En ja, soms kunnen die foto's ook echt heel ontroerend, pakkend of confronterend zijn, maar dat is niet de voorwaarde om een goede journalistieke foto af te leveren.

              Te beoordelen aan de vele soortgelijke foto's die te zien zijn op Het Belang van Limburg, heb ik hier dus wel degelijk goede journalistieke foto's getoond. Anders zouden ze er niet zoveel hebben gebruikt op de website van HBVL.

              Dat de foto's jou niet bevallen! Tja, dat kan aan jou smaak en verwachtingen liggen. Het kan goed zijn dat de foto's die jij maakt, en die jij zelf uitmuntend vindt, door mij zullen beoordeeld worden als, "Tja, en wat is daar nu zo speciaal aan?" Aan je naam te oordelen zal jij waarschijnlijk vooral concerten fotograferen, wel daar heb ik zelden foto's van gezien die mij echt boeien. Niet dat ik dan ga zeggen dat het banale foto's zijn, want zelfs als een foto mij niet boeit, kan ik toch wel zien of de foto slecht of goed is. Het is gewoon, het 'concert' gebeuren boeit mij nu eenmaal niet. Ik ben zelfs nog nooit in mijn leven naar een concert of naar zoiets als pukkelpop geweest. Dus dergelijke foto's zijn aan mij dan ook niet echt besteed.

              Onze interesses kunnen nu eenmaal op een ander vlak liggen, en om dan zomaar te zeggen, "Zelden in dit forumonderdeel zoveel banale, zielloze foto's gezien als de laatste weken. Armoe troef." Is van een niveau dat ik kinderachtig en heel onvolwassen vindt.

              Als je nu nog had gezegd dat de foto's op niets trokken omdat ze onderbelicht of flets waren, of zelfs dat ze genomen zijn van een verkeerd standpunt. Dan kon ik het nog begrijpen, maar dan zou ik je toch om tips hebben gevraagd van hoe jij die foto's dan zou hebben genomen. Ik heb bij deze foto's dus wel degelijk nagedacht en gelet op mijn camera instellingen en compositie. Niet vergeten dat er daar honderden mensen rondliepen die ik zoveel mogelijk heb willen vermijden op sommige foto's en op andere foto's ze er juist heb bijgezet om de interesse in dit evenement te tonen. (Deze laatste heb ik hier echter niet getoond, omdat ik ze persoonlijk niet zo goed vond. Ik was meer geïnteresseerd in de levende beelden zelf.)

              Ik vind dan ook dat ik het recht had om weerwoord te bieden. Het enige wat ik mijn eigen verwijt, is dat ik niet naar jou niveau had moeten afzakken. Vooral daar jou opmerking duidelijk kwam van een standpunt die niet geplaatst was in dit forum onderdeel. Ik heb wel degelijk het thema gevolgd, met foto's die in mijn ogen het niveau van fotojournalistiek nastreefde en evenaarde, te beoordelen aan de foto's die dus wel degelijk door een krant zijn gebruikt.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #8
                Re: Beeldig Lommel 2013 III

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                ...Anders zouden ze er niet zoveel hebben gebruikt op de website van HBVL.

                ... te beoordelen aan de foto's die dus wel degelijk door een krant zijn gebruikt.
                Dit is wel de meest zinloze referentie die u kan bedenken: 95% van alle foto's in kranten is rommel. Zielloze, droge rommel. Als ex-hoofdredacteur kan ik u verzekeren dat dat de spijtige waarheid is.

                Comment


                • #9
                  Re: Beeldig Lommel 2013 III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                  Zelden in dit forumonderdeel zoveel banale, zielloze foto's gezien als de laatste weken. Armoe troef.
                  Ik heb niets tegen kritiek, zelfs als die zeer hard is, zolang die maar constructief is en respectvol geuit wordt. Jouw comments in dit topic zijn geen van beiden. Jammer dat jouw laatst gepubliceerde foto op dit forum van eind 2007 is, en nu niet meer te zien is. Anders zouden we met z'n allen minstens de kans krijgen om te zien hoe het dan wel moet...
                  www.elwee.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beeldig Lommel 2013 III

                    Oorspronkelijk geplaatst door elwee Bekijk bericht
                    Ik heb niets tegen kritiek, zelfs als die zeer hard is, zolang die maar constructief is en respectvol geuit wordt. Jouw comments in dit topic zijn geen van beiden. Jammer dat jouw laatst gepubliceerde foto op dit forum van eind 2007 is, en nu niet meer te zien is. Anders zouden we met z'n allen minstens de kans krijgen om te zien hoe het dan wel moet...
                    Ik ben beroepsfotograaf: op bijna al mijn foto's rusten strenge portretrechten. Ik herhaal dat ik best eens een cursus wil organiseren, maar op dit forum een opleiding fotografie geven is niet haalbaar. En wie in een 'showcase' foto's plaatst die het gemiddelde kiekje niet overstijgen, moet niet verbaasd zijn dat er kritiek volgt. Ik heb trouwens al mijn best gedaan om constructief te zijn door aan te geven dat foto's niet banaal en zielloos mogen zijn, maar ontroerend en pakkend. En dat krantenfoto's zeer zelden goede voorbeelden zijn om iets van te leren. Heel waardevolle tips, me dunkt. Holle mouwvegerij moet u van mij niet verwachten, daar vaart niemand wel bij. Staat de kritiek u niet aan, negeer 'm dan gewoon en doe verder.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beeldig Lommel 2013 III

                      Zielig zo reageren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beeldig Lommel 2013 III

                        Bekijk gewoon eens - bijvoorbeeld - alles van 'Jaak56' op dit forum. Of deze: http://forum.belgiumdigital.com/f42/...-a-460907.html.
                        Last edited by Concertfoto; 23 juni 2013, 11:33.

                        Comment

                        Working...
                        X