Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spotten in / rond zaventem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spotten in / rond zaventem

    hallo allemaal,

    gisteren met familieuitstapje hebben we even een stop gemaakt in steenokkerzeel.... op een stukje braakliggen grond, parkeerterrein.... in ieder geval.. recht onder de landingsbaan... had tot nu toe nog niet eerder aan het plane spotten geweest... maar vond het schitterend om ze zo laag over te zien vliegen.
    Wil dit volgende week opnieuw doen, maar dit in combinatie met een fietstocht van antwerpen naar daar... Hoe ik daar kom is geen probleem.. maar ik zoek eigenlijk een kaartje van zaventem zelf.. in die zin.. waar de landings en start banen op staan.. zodat ik mij een beetje kan oriënteren.. ook bv als de wind anders staat en ze dus niet dezelfde baan gebruiken.. en ik op zoek moet naar een ander plekje... Dus kaartje en tips ivm spot plaatsen zijn welkom.
    Ook tips ivm spotten zijn welkom... ben absoluut nieuw op dit gebied.. te zien aan de foto's...



    Alvast bedankt.
    mvg
    Snarfie

  • #2
    Een spottersgids voor Brussel:
    http://fafafabe.free.fr/Spottingguides/Civ/BRU/Bru.htm

    Tom
    | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
    100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

    Comment


    • #3
      hier kunt ook nog eens kijken als ge goesting moest hebben
      Canon 10D-350D-30D-7D-2x 1D Mark IV,24-105 L f4 ,70-200 L f2.8,100-400 L f4.5 5.6, 300mm L f4, 500mm L f4
      http://www.cyclingphoto.be

      Comment


      • #4
        @ snarfie: een groot deel van je foto's is vrij wazig
        GO ON...BE A TIGER!!!

        Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

        Comment


        • #5
          ik ben daar vorige week eens toevallig in de streek geweest en ik had wat tijd over.
          ik ben dan maar op zoek geweest naar fotografen om eens een kijkje te nemen en ik moet zeggen als ik daar nog eens in de buurt ben ga ik eens een uurke vrij pakken ( mijn baas zal dat niet erg vinden al hij dat niet weet )
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            @ fcr-boy: klopt foto's zijn inderdaad heel wazig. Ben er nog niet helemaal achter wat dit is... vermoed dat het met het scherpstellen te maken heeft. Daarmee.. ik wil graag nog wat gaan proberen.
            Zou dit nog weg te werken zijn in PS of ander foto bewerkings programma?

            Voor de rest, iedereen bedankt voor de info.. hopelijk lukt het volgende week een stuk beter en heb ik heel wat vliegtuigen om te spotten.

            Grtz

            Comment


            • #7
              @ Snarfie:
              Achter het vluchtelingenaciel ( 25L Steenokkerzeel ) daar ga ik gewoonlijk,het is daar redelijk goed ook.
              Hier zijn foto's van een vroegere Topic van mij,daar genomen.
              http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=47369&SearchTerms=,
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

              Comment


              • #8
                ziet er idd goed uit... dat word volgende week een keer vroeg opstaan.. een lekker fietstochtje.. en dan een dag zalig niks doen... dan alleen camera pakken... meedraaien... en knopje indrukken...

                Comment


                • #9
                  Best is om je apparaat op spot-meting te zetten en scherp te stellen op het vliegtuig. Als je de scherpstelling op de lucht doet zal de focus van het apparaat flippen en wazige foto's geven.

                  Groeten,
                  Erik

                  Comment


                  • #10
                    inderdaad een tip waar ik nog niet aangedacht had....
                    Bedankt... vermoed inderdaad dat voor een groot deel daar de fout zit.

                    Comment

                    Working...
                    X