Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotografe Isabelle Moerman

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotografe Isabelle Moerman

    In april zag ik via groupon.be dat fotografe Isabelle Moerman uit Nazareth fotoshoots aanbood aan een belachelijk lage prijs.
    Ik ging er op in om een shoot van mijn metekindje te laten maken omdat ik zelf niet over degelijk materiaal beschik om zelf mooie foto's van haar te maken.
    Allereerst contacteerde ik haar om meer informatie en daar zei ze dat ik de bon niet via groupon hoefde aan te schaffen maar ook via haar zelf kon doen. Dus probeerde ze op dat moment ook al groupon te omzeilen (wat ik eigenlijk op dat moment zelf nog niet echt door had).
    De dag zelf kwamen we in Nazereth aan in een bouwvallig huis waar de kachel roodgloeiend stond. Geleend van haar vriendin beweerde omdat ze zelf verbouwingswerken aan het doen zijn.
    In een groezelig voorkamertje met een vuile (witte) achtergronddoek heeft ze een drie kwartiers lang foto's genomen van mijn metekindje (zonder flits). Het was er nochtans heel duister.
    Maar ik dacht dat ze wel wist wat ze deed.
    2 weken daarna kreeg ik haar foto's via wetranser doorgestuurd.
    Om te huilen ...... !!!!
    Over de 100 foto's waar ik helemaal niets kon mee aanvangen.
    Donker en absoluut niet scherp. Echt geen enkele foto kon ik gebruiken.
    Op een ander foto-forum bleek ik zelfs niet de enige persoon te zijn die dit bij haar heeft voorgehad.

    Ik wil jullie hierbij toch maar waarschuwen, ga nooit met deze persoon in zee die beweert een 'fotografe' te zijn.
    Zelfs met mijn eenvoudig toestelletje maak ik nog mooiere foto's dan zij .....

  • #2
    Re: fotografe Isabelle Moerman

    Zoals ik al een paar keer zelf heb meegemaakt: if it seems to good to be true, it usually is.
    Toch altijd spijtig als je zoiets meemaakt. Een fotoshoot zou eigenlijk een plezante, leuke ervaring moeten en kunnen zijn waar de foto's naderhand dan een leuke herinnering van zijn.
    Als je wil mag je me een mailtje sturen en wil ik wel eens kijken of de fotos die scherp zijn met wat nabewerkingstrucage nog redelijk te maken zijn. Dan heb je er toch nog iets aan he. Mijn mailadres vind je op mijn website hieronder.

    groetjes, Maarten
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

    Comment


    • #3
      Re: fotografe Isabelle Moerman

      n Vriend van mij kon ook 'professionele' foto's laten maken voor 30 euro in t Antwerpse. Hij heeft ze eens doorgestuurd. Uit de exifs bleek dat ze waren gemaakt met n 500D zonder flash, en zonder statief (zei mijn maat), allemaal aan 1/30e sec !!! Je kan dus wel denken dat ze niet echt scherp waren. Ook allemaal met n gele zweem.

      Ik had t beter gedaan en gratis :-)
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: fotografe Isabelle Moerman

        en heb je haar zelf ook gezegd dat je t niet goed vond?
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: fotografe Isabelle Moerman

          Lijkt me essentieel, niet
          Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

          Comment


          • #6
            Re: fotografe Isabelle Moerman

            Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
            Lijkt me essentieel, niet
            Of overbodig... ik neem aan dat die fotografe toch zelf ook al eens naar haar foto's gekeken heeft, en wel beseft dat ze onscherp zijn?

            Comment


            • #7
              Re: fotografe Isabelle Moerman

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Of overbodig... ik neem aan dat die fotografe toch zelf ook al eens naar haar foto's gekeken heeft, en wel beseft dat ze onscherp zijn?
              En het zich waarschijnlijk niet aangetrokken heeft onder het mom van "ik word toch betaald". Of gewoon niet durven zeggen "de beelden zijn mislukt, we moeten de shoot even overdoen"

              Als fotograaf laat je niet graag je onbewerkte beelden aan je client/onderwerp zien (althans ik niet) omdat die er flets en contrastloos uitzien, en zo zullen er nog wel zijn waarvan je de beelden na ontwikkeling pas te zien krijgt (al zeker bij degenen die analoog werken :-) ), dus is het voor de client/onderwerp moeilijk om op het moment zelf in te grijpen. Achteraf daarentegen...

              Aan de andere kant: wat verwacht je nu ook van een shoot van 30 euro.

              Als je gaat tellen aan 50 euro/uur ex btw, wat trouwens niet genoeg is om gelei op de bokes te smeren laat staan om je materiaal terugbetaald te krijgen, kom je op het volgende uit:
              1/4 uur opstellen + babbel met onderwerp om feeling te krijgen
              1/2 uur fotgraferen
              1/4 afbreken en babbel voor de goede indruk en de feedback
              uitgaande van 20 beelden
              10 minuten beelverwerking per foto (en dan doe je geen speciallekes en moeten ze goed zijn bij opname) = 10*20 = anderhalf uur (10 minuten extra voor die ene print, ook weer de goede indruk)
              totaal = 2uur en half = 250 euro.
              Dan zijn de dingen zoals kilometervergoeding als je op verplaatsing gaat niet geteld en moet het allemaal behoorlijk vlot gaan hoor.


              Dan mag je uiteraard wel goede foto's verwachten, maar zo zie je maar dat koken toch altijd wel geld kost :-)
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

              Comment


              • #8
                Re: fotografe Isabelle Moerman

                Samen met haar partner hebben ze het kindermodellenagentschap 'Alfred Kika' in Gent.
                Ze neemt aldaar de foto's ook van de kids.
                https://www.tinicleemputfotografie.com/

                Comment


                • #9
                  Re: fotografe Isabelle Moerman

                  Veel opstellen heeft deze fotografe anders niet gedaan hoor !
                  Er hing een vuil, besmeerd doek klaar, met een lamp die volgens mij al het een en ander had meegemaakt.
                  Blijkbaar heeft ze de foto's ook gemaakt met de verkeerde instellingen.
                  Maar hoe goedkoop de fotoshoot ook is. Je probeert toch goed werk af te leveren zodat de mensen tevreden zijn, dan heb je toch eer van je werk. En dan gaat de mond-aan-mond reclame van zelf.
                  Ik heb haar meermaals gemaild dat ik heel erg teleurgesteld was in haar werk en heb geëist dat ze de shoot opnieuw zou doen.
                  Ze stemde hier in toe of konden ook ons geld laten terugstorten.
                  Wij hebben voor het laatste gekozen omdat ons vertrouwen in deze dame helemaal weg was. En het contact zou ook niet meer vlot verlopen in deze situatie.
                  Weken hoorden we niets meer en kwam er ook geen geld op de rekening.
                  Dan heb ik gedreigd dat ik ten eerste groupon op de hoogte ging stellen van deze praktijken en dat ik mijn verhaal wel eens zou doen op tal van fotografie-fora.
                  En vrijdag stond wonder boven wonder mijn bedrag terug op mijn rekening.

                  En inderdaad, zij heeft het kindermodellenagentschap 'Alfred Kika' in Gent.
                  En als je de foto's op de weblog van haar ziet, dan weet je genoeg .....

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotografe Isabelle Moerman

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                    Samen met haar partner hebben ze het kindermodellenagentschap 'Alfred Kika' in Gent.
                    Ze neemt aldaar de foto's ook van de kids.
                    Worst pictures EVER...
                    De meeste beginners hebben beter werk dan wat daar op die alfredkika.be staat.
                    VERSWILL, ik zou ze zelfs aanklagen... Op z'n minst doorgeven aan Groupon met het geleverde materiaal en de mails.

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotografe Isabelle Moerman

                      oei oei oei oei oei wat een triestige boel op alfredkika.be
                      ik heb me de moeite genomen om eens haar portfolio eens door te nemen en tis echt triestig.
                      Dat iemand die zo een slechte kwaliteit nastreefd zichzelf fotograaf durft te noemen amaai.
                      Nogtans zitten er een paar kindjes tussen die hun smoeltje wel meehebben.
                      Van de ruwweg 1000 profielen die er op staan zijn er hooguit 5 die hier in de beginnershoek kunnen meedingen.
                      Ik denk dat die dame in kwestie best haar boel op zolder zet en een ander werk zoekt ofwel sterk overwegen om eens een cursus te gaan volgen want zelfs witballans is blijkbaar iets dat ze nog niet kend.
                      Haar manier van werken is mss goed in een derde wereld land, maar hier zijn we toch meer gewoon.

                      Maar los van dit geval kan ik er ook eentje melden die mijn stiefdochter meegemaakt heeft in het brusselse (regio Meise).
                      Dat was ook een "professioneel" fotograaf die zijn diensten aanbood via cadobonnen voor een "gratis" fotoshoot.
                      Ik heb de fotos van die shoot gezien en twas echt om bij te huilen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotografe Isabelle Moerman

                        Misschien heeft ze haar lenzen niet geAF-finetuned.

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotografe Isabelle Moerman

                          mooie witbalans, mooie slagschaduw, harde lichtvlekken...
                          Ja, je beheerst de techniek om direkt te worden toegelaten... op de avondschool fotografie
                          nochtans hier en daar een haarlicht denk ik, dus toch "iets" gevorderd

                          Tja, je kan maar proberen er je geld mee te verdienen he...
                          De gustibus et coloribus non est disputandum
                          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotografe Isabelle Moerman

                            even doorzoeken op hun "referenties" en je komt overal op uit... (zal hier even geen andere namen zetten...) ik vraag me af in hoeverre het hun beelden zijn...

                            begin het te snappen...
                            ze zijn een casting-bureau, hun "referenties" verwijzen dus naar campagnes waar zij de kinderen of modellen voor gecast hebben. het zijn dus GEEN fotografen... en iemand die op zoek is naar een "knappe kop" zal snel door slechte foto's heen kijken en de opties in dat kind zien en daarop verder gaan, dus foto's hoeven niet van hoge kwaliteit te zijn...
                            beetje misleidend?

                            tja, ze maken ook geen reclame voor hun fotografie op de site he...
                            Maar toch...

                            langs de andere kant... maakt ze wel reclame op haar eigen site voor familie of kinderfoto's met een verwijzing naar alfredkika.com
                            Last edited by TomStr; 18 juni 2013, 10:41.
                            De gustibus et coloribus non est disputandum
                            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotografe Isabelle Moerman

                              kopij naar bericht hierboven.
                              De gustibus et coloribus non est disputandum
                              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                              Comment

                              Working...
                              X