Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's opsture, per post?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's opsture, per post?

    Ik ben van plan een aantal foto afdrukken te verkopen, klein format maar ook A4.
    Hoe kan ik dit het beste doen?
    Bestaat de kans dat deze geplooid in de brievenbus gestoken worden?

  • #2
    Re: foto's opsture, per post?

    Oorspronkelijk geplaatst door wouterc Bekijk bericht
    .......
    Bestaat de kans dat deze geplooid in de brievenbus gestoken worden?
    yep... zonder de nodige voorzorgsmaatregel wel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: foto's opsture, per post?

      Je kan die eventueel via een verzekerde aangetekende zending versturen als je zeker wil zijn. Maar voor dat geld kan je al eens een eveloppe opnieuwe verzenden als ze geplooid worden :-)
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

      Comment


      • #4
        Re: foto's opsture, per post?

        Als de envelop niet stevig genoeg is, en de gleuf van de brievenbus niet groot genoeg, dan zullen heel wat postbodes de envelop gewoon dubbel plooien (zelfs als de gleuf van de brievenbus wel groot genoeg is plooien ze hier geregeld enveloppes dubbel).
        Als je foto's bestelt bij een afdrukcentrale, dan zit het formaat tot 20 x 30 cm gewoonlijk in een stevige envelop, grotere formaten zitten opgerold in een kartonnen buis (die dan soms ook nog in een kartonnen doos zit, dan zijn de foto's zeker goed beschermd).

        Ga je de foto's zelf afdrukken, of laat je dat doen?
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: foto's opsture, per post?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als de envelop niet stevig genoeg is, en de gleuf van de brievenbus niet groot genoeg, dan zullen heel wat postbodes de envelop gewoon dubbel plooien (zelfs als de gleuf van de brievenbus wel groot genoeg is plooien ze hier geregeld enveloppes dubbel).
          Als je foto's bestelt bij een afdrukcentrale, dan zit het formaat tot 20 x 30 cm gewoonlijk in een stevige envelop, grotere formaten zitten opgerold in een kartonnen buis (die dan soms ook nog in een kartonnen doos zit, dan zijn de foto's zeker goed beschermd).

          Ga je de foto's zelf afdrukken, of laat je dat doen?
          Ik ga ze inderdaad zelf afdrukken. Die buis, daar had ik nog niet aan gedacht. slim.

          Comment


          • #6
            Re: foto's opsture, per post?

            Oorspronkelijk geplaatst door wouterc Bekijk bericht
            Ik ga ze inderdaad zelf afdrukken. Die buis, daar had ik nog niet aan gedacht. slim.
            Kan je dan zelf een betere afdrukkwaliteit leveren tegen een lagere prijs dan die van een afdrukcentrale?
            Hou er ook rekening mee dat de verpakking + het verzenden redelijk wat geld kosten, je zal daarvoor dan ook de kosten moeten aanrekenen aan de klanten.
            Bij het berekenen van de werkelijke kostprijs moet je rekening houden met de prijs van het papier, de inkt (duurder dan het papier) en de verpakking + verzending.
            De afschrijving van de printer komt er ook nog bij, samen met de "afdrukverliezen" (als de printkop bijvoorbeeld vervuild is, waardoor die streepjes trekt, dan moet je een nieuwe afdruk maken waarvoor de klant niet betaalt).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: foto's opsture, per post?

              Dag Black Bandit. Ik kan zelf een betere kwaliteit afleveren dan, en ook tegen een hogere kost dan van de gemiddelde afdrukcentrale. (profotonet en whitewall heb ik nog niet geprobeerd)
              Dit reken ik we door...(mijn printer: Canon 9000 mark 2, ik gebruik ilford prestige en hahnemuele)
              Ik hou ervan hoe dit papier voelt. de textuur van het papier maakt de foto' voor mij veel meer waard dan het "plastiekerige" van de afdrukcentrale.
              en kan het resultaat dan ook meteen meegeven.

              Comment

              Working...
              X